incremental contribution

Hungarian translation: fedezetnövekmény

16:41 Apr 15, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: incremental contribution
ebben a szövegben van:
Results for March showed a $0.2m favourable variance to budgeted revenue and delivered contribution of $0.1m above budget. This delivered $0.8m incremental revenue to budget and $0.8m incremental contribution.
köszönöm
etike
Hungary
Hungarian translation:fedezetnövekmény
Explanation:
Arról van szó, hogy a tervben szereplő számoknál jobbak az eredmények. Az incremental revenue bevételnövekmény, a contribution pedig a fedezetre utal. Az alábbi oldalakon van bővebb információ:

http://en.wikipedia.org/wiki/Contribution_margin
www.econ.unideb.hu/tarnoczi/vallpu_1B/vallpu_I_01.ppt
Selected response from:

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fedezetnövekmény
Zsuzsa Berenyi
4részleges bevétel
JANOS SAMU


Discussion entries: 6





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
részleges bevétel


Explanation:
This delivered $0.8m incremental revenue to budget and $0.8m incremental contribution.
Ebből a mondatból hiányzik az állítmány, viszont értelmileg erre lehet következtetni. A contribution az a befolyt összegre vonatkozik az azt biztosítók szempontjából és az incremental akarja jelezni, hogy még várnak további bevételt is Ugyanakkor a revenue szintén bevétel, de a befolyó összeget megkapó szempontjából. Ilyen esetben a magyar gondolkodásmódnak megfelelően kell a mondatot alakítani. Adnék is tippet, de szükség volna az állítmányra.


JANOS SAMU
United States
Specializes in field
PRO pts in category: 126
Notes to answerer
Asker: Van hasonló folytatás is: YTD (5 months of 2009), this delivered $0.8m incremental revenue to budget and $0.8m incremental contribution


3 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
fedezetnövekmény


Explanation:
Arról van szó, hogy a tervben szereplő számoknál jobbak az eredmények. Az incremental revenue bevételnövekmény, a contribution pedig a fedezetre utal. Az alábbi oldalakon van bővebb információ:

http://en.wikipedia.org/wiki/Contribution_margin
www.econ.unideb.hu/tarnoczi/vallpu_1B/vallpu_I_01.ppt


Zsuzsa Berenyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Köszi. a bevétel növekmény az nekem is világos. de a contribution-ban vagyok bizonytalan. de igen, az eredmények jobbak mint a tervezettek voltak.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Szerintem egyáltalán nem biztos, hogy erről a contribution-ról van szó. A forrásszöveg és a szövegkörnyezet egyelőre nem tiszta.
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search