Master of Business Administration (MBA)

Hungarian translation: MBA

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Master of Business Administration (MBA)
Hungarian translation:MBA
Entered by: Zsuzsa Berenyi

18:29 Oct 19, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Master of Business Administration (MBA)
A Master of Business Administration (MBA) a világ legrangosabb, legismertebb és legelterjedtebb egyetemi fokozatú végzettsége a menedzsment területén.

Ugyan találtam már hasonló kérdést itt (Bachelor of Business Administration degree with a major in finance), de most erre lennék konkrétan kiváncsi.
dorkajj
MBA
Explanation:
Nem fordítjuk, mivel teljesen egyedi. Aki a témában jártas, minden bizonnyal tudja, miről van szó. És talán az is, aki nem jártas.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2009-10-19 18:43:32 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mesterek.bme.hu/index.php?p=21
http://hvg.hu/karrier/20090908_mba_amerika_toplista_uzleti_i...
http://www.felvi.hu/hallgatoknak/karrier/eletpalya_tervezes/...
Selected response from:

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +10MBA
Zsuzsa Berenyi
4 +1okleveles xxx, MBA szakon
Ildiko Santana


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +10
master of business administration (mba)
MBA


Explanation:
Nem fordítjuk, mivel teljesen egyedi. Aki a témában jártas, minden bizonnyal tudja, miről van szó. És talán az is, aki nem jártas.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2009-10-19 18:43:32 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.mesterek.bme.hu/index.php?p=21
http://hvg.hu/karrier/20090908_mba_amerika_toplista_uzleti_i...
http://www.felvi.hu/hallgatoknak/karrier/eletpalya_tervezes/...

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Én sajnos nem vagyok a témában jártas, így nem tudtam. De köszönöm!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Bielik: sajnos ez így van:)
12 mins

agree  Balázs Sudár
32 mins

agree  Katalin Horváth McClure
35 mins

agree  kyanzes
41 mins

agree  Palma CHATONNET MARTON MS, MA Translation: igazolom, az MBA-ban nem jártasak is ismerik :-)))
43 mins

agree  Kata Koncz
1 hr

agree  Miklós Monostory
9 hrs

agree  Iosif JUHASZ
14 hrs

agree  Tradeuro Language Services
14 hrs

agree  etike: etike
17 hrs

agree  Hedvig Tordai, PhD
1 day 17 hrs

disagree  Péter Tófalvi: Zárójelben le kell fordítani azoknak, akik nem járatosak ebben a témában.
1672 days

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
master of business administration (mba)
okleveles xxx, MBA szakon


Explanation:
Az MBA egy speciális posztgraduális képzést takar. A szó a Master of Business Administration rövidítése, ahol a master az egyetemi fokozatra utal, a business administration pedig summázni próbálja az oktatás lényegét: megtanítani a vállalatok korszerű vezetésének legmodernebb módszereit a legfrissebb tudományos eredményekre támaszkodva a bonyolult gazdasági és jogi környezetben. Az MBA-iskolák születésének feltételeit az egyre gyorsabban elévülő tudás és az ezzel szorosan összefüggő erősödő piaci verseny teremtette meg. Az Egyesült Államokban kialakult képzési forma világszerte gyorsan elterjedt, és egyfajta értékmérővé vált.
- - - -
1. A mesterképzési szak megnevezése: Master of Business Administration (MBA)
2. A mesterképzési szakon szerezhető végzettségi szint és a szakképzettség
oklevélben szereplő megjelölése:
– végzettségi szint: mesterfokozat (magister, master; rövidítve: MSc)
– szakképzettség: okleveles közgazdász, MBA szakon
– a szakképzettség angol nyelvű megjelölése: Master of Business Administration
3. Képzési terület: gazdaságtudományok


    Reference: http://www.fn.hu/munkaeropiac/20050906/nem_ertekeli_munkaero...
    Reference: http://www.felvi.hu/felveteli/szakok_kepzesek/szakleirasok/!...
Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 95

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Péter Tófalvi: Ez a válasz legalább laikusok számára is érthető.
1672 days
  -> Köszönöm, Péter :)




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search