business incubator

Hungarian translation: üzleti inkubátor

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:business incubator
Hungarian translation:üzleti inkubátor

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
16:05 Oct 26, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
Additional field(s): Finance (general)
English term or phrase: business incubator
Definition from U.S. House of Representatives:
A facility that supports the development and operation of a number of small start-up businesses. Tenants of the facility share a number of support services including computers, support staff, telecommunications equipment, and janitorial services. Occupants also may receive technical assistance, business planning, legal, financial, and marketing advice.

Example sentence(s):
  • Business incubation is a dynamic process of business enterprise development. Incubators nurture young firms, helping them to survive and grow during the startup period when they are most vulnerable. The goal of business incubators is to produce healthy firms that create jobs and wealth, strengthen the economy, commercialize new technologies and revitalize communities. 1000ventures.com
  • At the business incubator, we have been serving the needs of business owners for almost 20 years. We offer coaching, training, seminar and administrative support services to help grow existing businesses and kick start new business ideas. Northern Alberta Business Incubator
  • Your contribution supports the small business incubator itself, which cannot be maintained and improved solely with rents charged to its emerging business owners. Cincinnati Business Incubator
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

üzleti inkubátor
Definition:
Az üzleti inkubátor egyfajta támogatás a kis- és középvállalatok fejlődéséhez, például szolgáltaások nyújtásán keresztül, vagy kedvező üzleti környezet kialakításával.
Selected response from:

mytranslator
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +4üzleti inkubátor
mytranslator
5 +2vállalkozói inkubátor(ház)
Ildiko Santana
5inkubátorház
Tünde Gál-Berey
5üzleti inkubáció
Katalin Szilárd


Discussion entries: 2





  

Translations offered


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
üzleti inkubáció


Definition from bekesvaros.hu:
" 3. Üzleti inkubáció pedig, az induló vállalkozásokat segíti speciális környezet és szolgáltatások biztosításával. Elsősorban átmeneti jelleggel, mert a végén az „inkubált” (incubatee) a piaci viszonyok között is megfelelő működésre lesz képes.
* Tágabb értelmezésként: Egy speciális környezet, miliő biztosítása, mint inkubációs folyamat
* Szűkebb értelmezés: Induló vállalkozások részére működési tér és szolgáltatások biztosítása.



Az üzleti inkubátor egy olyan szervezet, amely rendszerbe foglalja és élénkíti a sikeres vállalkozások létesítésének folyamatát, számukra átfogó és integrált szolgáltatások körét nyújtva,

amelyek közül a legfontosabbak:

az inkubációs tér, a kedvezményes üzleti szolgáltatások,

a klaszteresedés és a hálózatosodás lehetősége.

Kiemelt jelentőséggel bír mind két fél aktív közreműködése: Az együtt tanulás!"

Example sentence(s):
  • "Az üzleti inkubáció kifejezetten az induló vállalkozások fejlesztésének eszköze, amely részükre komplex szolgáltatásokat és többnyire mûködési (inkubációs) teret is nyújt. Az eszköz alkalmazásának köszönhetõen jelentõsen csökkenthetõ a kezdõ vállalkozások bukási aránya, javítható az innovációs teljesítményük és gyorsítható a növekedésük. A nemzetközi terminológiában az inkubátor gyûjtõfogalommá vált, és messze túlmutat a Magyarországon általánosan ismert inkubátorház fogalmán. Elõtérbe kerültek az erõs egyetemi kapcsolatokkal rendelkezõ technológiai inkubátorok, amelyek figyelemreméltó értékhozzáadásra képesek." - Közgazadsági Szemle  
  • "Az üzleti inkubáció eszköztára elsõsorban a technológiaorientált kisvállalkozás-fejlesztés elemeit foglalja magában. Újfajta értelmezése a piacfejlesztõ vállalkozásfejlesztés és az innovációpolitika összekapcsolása, ami sürgetõ feladat Magyarországon, hiszen ez a gazdaságpolitikai eszköz az Európai Unió vállalkozáspolitikájában is egyre erõteljesebb szerephez jut. Jelen cikk elsõ része a nemzetközi szakirodalom eredményeit foglalja össze, majd az inkubátorszolgáltatásokat és a helyi vállalkozási környezetet új szempontok szerint rendszerezi. A szolgáltatásokat értékhozzáadó képességük és a piaci elégtelenségek kezelése szempontjából – a helyi vállalkozási környezetet az inkubáció sikerességének a szem elõtt tartásával – vizsgálja. Végül megkíséreli az üzleti inkubációt a vállalkozásfejlesztés két alapvetõ paradigmájába (piachelyettesítõ és piacfejlesztõ) beilleszteni, és következtetéseket levonni gazdaságpolitikai alkalmazásukkal kapcsolatban.* Journal of Economic Literature (JEL) kód: F15, L25, O12, R58" - Közgazdasági Szemle  
Katalin Szilárd
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 157

14 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
inkubátorház


Definition from own experience or research:
Az inkubátorházak olyan helyszínek, telepek, szolgáltatások és az ezekhez kapcsolódó pénzügyi támogatás, amelyek kezdő vállalkozások igényeit próbálják kielégíteni. Amint a vállalkozás eléggé megerősödött, átadja helyét az "inkubátorban" a következő segítségre szoruló kezdő vállalkozásnak.

Example sentence(s):
  • Az inkubátorház jelensége szorosan összefügg a foglalkoztatás krízisével. A gazdaság felelős döntéshozóinak azt a meggyőződését fejezi ki, hogy a gazdaság jövője nem csak a már korábban jellemző tendenciáktól függ, hanem a kisvállalkozások foglalkoztatási kapacitásainak megteremtésétől is. E felfogás szerint - először a gazdaságtörténetben – a mikro-ökonómia kínál nem tömegméretű, nem az állam gazdasági beavatkozásán alapuló megoldásokat a makrogazdaságnak. - Celodin  
Tünde Gál-Berey
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

19 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
üzleti inkubátor


Definition from Szabadkai Üzleti Inkubátor:
Az üzleti inkubátor egyfajta támogatás a kis- és középvállalatok fejlődéséhez, például szolgáltaások nyújtásán keresztül, vagy kedvező üzleti környezet kialakításával.

Example sentence(s):
  • Az elmúlt évtizedekben világszerte egyre elterjedtebbek lettek az üzleti inkubátorok. A világon levő kb. 4000 inkubátor közül Európában 900, míg Amerikában közel 800 található. Magyarországon jelenleg 40 üzleti inkubátor működik. - Fészek - Pécsi Tudományegyetem Lapja  

Explanation:
szinonímák: inkubátorház, vállalkozási inkubátor
mytranslator
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Renata Forgacs
6 mins

Yes  Katalin Szilárd
10 mins

Yes  manna_palics
2 hrs

Yes  Attila Magyar
18 hrs

Yes  Annamária dr Ilas-Székely: pontosan, frappansan igy hasznaljak az uzleti eletben (a megjelolt szinonimak is bevettek)
1 day 19 mins

No  Ildiko Santana: Semleges (neutral) értékelés nem lévén... Egyébként a definíció forrása egy szabadkai weboldal, valószínűleg már fordítás. A kérdés célnyelve magyar, így én inkább hagyatkoznék magyarországi szervezetek szóhasználatára.
1 day 1 hr

7 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
vállalkozói inkubátor(ház)


Definition from own experience or research:
A vállalkozói inkubátorház olyan telepszerűen létesített ipari, szolgáltató és helyenként kereskedelmi létesítmények együttese, amely a mikro- kis- és középvállalkozások számára a kor színvonalán képes biztosítani a korszerű gyártmányok előállításához, a modern technológiák alkalmazásához nélkülözhetetlen feltételeket. Feladatuk, hogy olyan erőforrásokkal lássák el a holdudvarukba tartozó kis- és középvállalkozókat, amelyek javítják sikerük esélyeit. (Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium, www.nfgm.gov.hu)

Example sentence(s):
  • Az 1991-ben alakult magyar központi szövetség hivatalos, cégbíróságon bejegyzett neve: Vállalkozói Inkubátorok Szövetsége (VISZ) angolul: Hungarian Business Incubators Association - Vállalkozói Inkubátorok Szövetsége  
  • A vállalkozói inkubátor(ház) olyan telepszerűen létesített ipari és szolgáltató létesítmények együttese, amely elsősorban az induló vállalkozások számára a kor színvonalán képes a korszerű termékek előállításához, a modern technológiák alkalmazásához nélkülözhetetlen feltételeket nyújtani. - Nemzeti Üzleti és Innovációs Közpon  

Explanation:
Valójában "vállalkozói" helyett "vállalkozÁSi" lenne az igazán precíz fordítás, azonban véleményem szerint a célnyelvi országban használt kifejezés mindig többet mond a célnyelvi olvasó számára. A kérdéses angol kifejezésben szereplő "business" kollégák által "üzleti"-ként javasolt fordítása ebben az esetben nem helytálló.
Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 91

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  Annamária dr Ilas-Székely: igy van
16 hrs
  -> Köszönöm.

Yes  kriszti_214 (X)
17 hrs
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search