Biodiesel Investment

Hungarian translation: biodízel-beruházás

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Biodiesel Investment
Hungarian translation:biodízel-beruházás
Entered by: Tünde Lőrincz

11:41 Sep 15, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Business/Commerce (general)
English term or phrase: Biodiesel Investment
...which is offered for sale or for rent.
Tünde Lőrincz
biodízel-beruházás
Explanation:
Gondolom, ay investment / beruházás nem annyira kérdéses itt, mint a biodiesel / biodízel rész.
"biodízel": növényi vagy állati olajból előállított, dízel- üzemanyag minőségű, bio-üzemanyagként felhasználható metilészter
angolul:
"biodiesel": a methyl-ester produced from vegetable or animal oil, of diesel quality, to be used as biofuel

Egy példa 2 nyelven:
"A járműveknél tisztán vagy keverékben alkalmazott bioetanolnak és biodízelnek meg kell felelnie az optimális motorteljesítmény biztosítására megállapított minőségi szabványoknak.
Bioethanol and biodiesel, when used for vehicles in pure form or as a blend, should comply with the quality standards laid down to ensure optimum engine performance.

Biodízel-beruházásokról szóló magyar nyelvű cikkből:
"Még nem alakult ki a „történelmi alapon szerveződő” felvevőpiac, a biodízel-üzemi beruházások még nem termelnek teljes körűen.
(...)
A repcemag-feldolgozás jelenleg hazánkban a kiépülés-bővülés fázisában van. A biodízel-beruházások indulásáig a Bunge rep cegyártósorának 2003-as leszerelése és Ausztriába telepítése óta gyakorlatilag nincs számottevő feldolgozás. Termelésünket exportáljuk. Ez várhatóan idén ősszel változik meg érdemben, amikor Martfűn várhatóan befejeződik egy 33 millió dolláros beruházás."

Biodiesel Finance & Investment Summit
"The Summit brings together the leading developers, investors, lenders, EPC contractors and others in the biodiesel finance & investment community to share their perspectives on getting biodiesel deals successfully financed in 2007 and beyond. You will not only hear from this savvy group about the latest developments in the biodiesel finance and investment markets, but the Summit will also provide an outstanding opportunity to network with these and other players in the biodiesel finance and investment community and to accurately gauge the current pulse of the deal making market."
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2biodízel-beruházás
Ildiko Santana
4biodiesel beruházás / üzem
Agnes Dabi


  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
biodiesel investment
biodiesel beruházás / üzem


Explanation:

biodiesel beruházás

Agnes Dabi
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Szilárd: Magyarul nem biodiesel, hanem biodízel, és nem üzem, mert az plant. // A diesel nem magyarul van, ez a baj. A diesel angolul van, magyarul helyesen dízel. A Magyar Helyesírási Szótárban is benne van. // Biodízel-beruházás így ok.
5 mins
  -> Szerintem a biodiesel beruházás is helyes, nem csak a biodizel. Írják így is, és úgy is. Neten körbenézve.

neutral  Katalin Horváth McClure: A helyes írásmód: biodízel-beruházás. Dízel a helyes magyar szó, a szóösszetétel több mint két tagból áll, és 6 szótagnál hosszabb, így kötőjellel írandó. Helyesírási kérdésekben a "neten körbenézés" nem mérvadó. A helyesírási szótár, a szabályok igen.
1 hr
  -> Szerintem így is helyes

neutral  Zsuzsanna Lőrincz: Így sajnos nem helyes.
19 hrs

16 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
biodiesel investment
biodízel-beruházás


Explanation:
Gondolom, ay investment / beruházás nem annyira kérdéses itt, mint a biodiesel / biodízel rész.
"biodízel": növényi vagy állati olajból előállított, dízel- üzemanyag minőségű, bio-üzemanyagként felhasználható metilészter
angolul:
"biodiesel": a methyl-ester produced from vegetable or animal oil, of diesel quality, to be used as biofuel

Egy példa 2 nyelven:
"A járműveknél tisztán vagy keverékben alkalmazott bioetanolnak és biodízelnek meg kell felelnie az optimális motorteljesítmény biztosítására megállapított minőségi szabványoknak.
Bioethanol and biodiesel, when used for vehicles in pure form or as a blend, should comply with the quality standards laid down to ensure optimum engine performance.

Biodízel-beruházásokról szóló magyar nyelvű cikkből:
"Még nem alakult ki a „történelmi alapon szerveződő” felvevőpiac, a biodízel-üzemi beruházások még nem termelnek teljes körűen.
(...)
A repcemag-feldolgozás jelenleg hazánkban a kiépülés-bővülés fázisában van. A biodízel-beruházások indulásáig a Bunge rep cegyártósorának 2003-as leszerelése és Ausztriába telepítése óta gyakorlatilag nincs számottevő feldolgozás. Termelésünket exportáljuk. Ez várhatóan idén ősszel változik meg érdemben, amikor Martfűn várhatóan befejeződik egy 33 millió dolláros beruházás."

Biodiesel Finance & Investment Summit
"The Summit brings together the leading developers, investors, lenders, EPC contractors and others in the biodiesel finance & investment community to share their perspectives on getting biodiesel deals successfully financed in 2007 and beyond. You will not only hear from this savvy group about the latest developments in the biodiesel finance and investment markets, but the Summit will also provide an outstanding opportunity to network with these and other players in the biodiesel finance and investment community and to accurately gauge the current pulse of the deal making market."


    Reference: http://www.azuzlettars.hu/biodizeles_fustolgesek
    Reference: http://www.infocastinc.com/static/biodiesel.html
Ildiko Santana
United States
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 95

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsuzsanna Lőrincz
2 hrs
  -> Köszönöm

agree  Iosif JUHASZ
8 hrs
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search