schemes manager

Hungarian translation: Ld. lent

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:schemes manager
Hungarian translation:Ld. lent
Entered by: Krisztina Szűcs

07:08 Nov 16, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Certificates, Diplomas, Licenses, CVs
English term or phrase: schemes manager
Certificate of Registration

This certificate has been awarded to XY in recognition of the organization's Quality Management System which complies with ISO 9001:2015.
Issued by on behalf of the Schemes Manager.

Köszönöm szépen!
Krisztina Szűcs
Romania
Ld. lent
Explanation:
Értsd: tanúsító szervezet nevében

--------------------------------------------------
Note added at 5 nap (2018-11-21 16:56:18 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm szépen!
Selected response from:

hollowman2
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Ld. lent
hollowman2
5témafelelős
JANOS SAMU
3programmenedzser
András Veszelka


  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
programmenedzser


Explanation:
Ilyen esetben a scheme fordítható például programnak szerintem.

András Veszelka
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Köszönöm szépen, András!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Abban igazad van, hogy a scheme a "certification scheme" rövid formája, és azt tényleg tanúsítási program lenne, viszont a "manager" szerintem nem egy személy, hanem maga a szervezet, aki működteti a programot.
1 day 17 hrs
  -> Igen, lehet, nem gondoltam rá, hogy szervezet is lehet.

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
témafelelős


Explanation:
Ez sokkal gyakoribb kutatóintézetekben mint bármilyen menedzser. Tudom, hogy a menedzser kifejezés nagyon beszivárgott a magyar nyelvbe is, de ezekre volt régen ks kifejezés a menedzser szó nélkül.

JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 4

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
Ld. lent


Explanation:
Értsd: tanúsító szervezet nevében

--------------------------------------------------
Note added at 5 nap (2018-11-21 16:56:18 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Köszönöm szépen!

hollowman2
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Zsuzsanna Lőrincz: Igen, itt a Schemes a minőségirányítási szabványra, a Manager a tanúsító szervezetre vonatkozik.
2 hrs
  -> Köszönöm!

neutral  JANOS SAMU: Az kétségtelen, hogy a kiállító a tanúsító szervezet nevében állította ki az igazolást, de a kérdés a scheme manager titulusra vonatkozik, nem az on behalf részre. Nem alkalmazható a titulus megadása nélkül.
8 hrs
  -> Amennyiben az adott szövegösszefüggésben értelmezzük a kérdésben szereplő kifejezést, úgy ─ értelemszerűen ─ az általam fentebb javasolt kifejezés egy alkalmazható megoldás lehet.

agree  Katalin Horváth McClure: Igen, mert a "Schemes Manager" az nem egy személy, hanem a tanúsítványt kiadó szervezet. Másnéven, a tanúsító, a tanúsítási programot (certification scheme) működtető, végrehajtó szervezet. https://en.wikipedia.org/wiki/Product_certification
1 day 16 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search