Alkyloxypolyethyleenethanol

Hungarian translation: alkoxipolietén-etanol

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Alkyloxypolyethyleenethanol
Hungarian translation:alkoxipolietén-etanol
Entered by: Janos Fazakas

10:39 Apr 18, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: Alkyloxypolyethyleenethanol
Már megint van egy pár vegyületem, de csak felsorolásszerűen. A többit mind leellenőriztem a google-on, és léteznek, de erre nem találtam semmit, sokféle elválasztási lehetőséget kipróbálva sem.

Tippem: "Alkiloxipolietilénetanol"

Létezik ilyen "magyarul"?
Csaba Ban
Hungary
alkoxipolietén-etanol
Explanation:
Az ilyesmi nekem is mindig fejtörést okoz. Iskolában, egyetemen egyféleképpen tanultam és úgy is használtam 30 évig. 1998-ban megváltoztatták a magyar kémiai nevek helyesírását, én meg hülye fejemmel sokszor megszokásból a régit használom... 1998 óta nem létezik polietilén, csak polietén. Mert etilén sincs már, csak etén. Na nem mesélek többet, mert ideges leszek.
Selected response from:

Janos Fazakas
Grading comment
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3alkoxipolietén-etanol
Janos Fazakas
3alkiloxi polietilén etanol
juvera


  

Answers


52 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
alkyloxypolyethyleenethanol
alkiloxi polietilén etanol


Explanation:
A fenti lebontásban megtalálod mindegyiket külön-külön magyarul, de nem kombinációban.
Angolban vagy alkyloxyl-polyoxiethylene-ethanolt, vagy
alkyloxyl-polyethylene-oxyethanolt lehet találni. (Egy kicsit túl sok az oxigén. :-).
De ha más nincs, leírnám a fentit kötőjelekkel.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 44

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
alkyloxypolyethyleenethanol
alkoxipolietén-etanol


Explanation:
Az ilyesmi nekem is mindig fejtörést okoz. Iskolában, egyetemen egyféleképpen tanultam és úgy is használtam 30 évig. 1998-ban megváltoztatták a magyar kémiai nevek helyesírását, én meg hülye fejemmel sokszor megszokásból a régit használom... 1998 óta nem létezik polietilén, csak polietén. Mert etilén sincs már, csak etén. Na nem mesélek többet, mert ideges leszek.

Janos Fazakas
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 49

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Piróth: Nagyon tanulságos hozzászólás! Részletesebb ismertetés a http://www.heves-ped.sulinet.hu/kiadvany/kemia.htm hálószemen található.
41 mins

agree  Dr. Janos Annus: Ez a jó!! De műnyagok esetén használható a polietilén. Lásd idézett weboldal (részletesen áttanulmányoztam... most szédül a fejem). :(
2 hrs
  -> Igen, műanyagoknál lehet. Kérdés az, hogy ez az izé, műanyag-e vagy nem. Nem minden polietilén (polietén) műanyag ... És különben is: mi minősül műanyagnak?

agree  juvera: Mindig kitalálnak valami újat, nehéz nyomon követni. :-(
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search