counter-anion

Hungarian translation: (negatív töltésű) ellenion

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:counter-anion
Hungarian translation:(negatív töltésű) ellenion
Entered by: Krisztina Szűcs

13:24 Mar 1, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Chemistry; Chem Sci/Eng
English term or phrase: counter-anion
"Note that the identity of the counter-anion of the added metal is not important provided it is non-complexing. In this case, the counter-anion was nitrate."

Köszönöm szépen!
Krisztina Szűcs
Romania
(negatív töltésű) ellenion
Explanation:
az ellen-anion kifejezéssel még nem talákoztam...
Selected response from:

Attila Bielik
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2(negatív töltésű) ellenion
Attila Bielik
5 +1ellenanion
Katalin Szilárd


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
(negatív töltésű) ellenion


Explanation:
az ellen-anion kifejezéssel még nem talákoztam...

Attila Bielik
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Róbert Hanczkó, Ph.D.: Egyetértek.
6 mins
  -> köszönöm

agree  Iosif JUHASZ
5 hrs
  -> köszönöm

30 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
ellenanion


Explanation:
Pedig létezik, és nem mindegy, hogy anion vagy ion.

http://doktori.bibl.u-szeged.hu/532/1/de_3397.pdf

Ide sorolhatjuk végül az N-monoalkilezett imidazóliumszármazékokat(21. ábra, 33) valamint az olyan kombinációt is, ahol az ellenanion többértékű savmaradékmonoanionja (21. ábra, 34).

https://tdk.bme.hu/VBK/DownloadPaper/NNDimetilanilin-Deuteri...

Ezért terveztük a mozgófázis hatását különböző szerves tartalom, pH, ionerősség és puffer (ellenanion) mellett megvizsgálni

http://konyvtar.uni-pannon.hu/doktori/2004/Kupan_Adam_disser...

Mind a 48, mind a 49 komplex esetében az infravörös spektrumban megtalálhatóak a ligandumok jellemző sávjai, alacsonyabb energiatartományokba eltolódva (∆ν = 90-96 cm-1) emellett a perklorát ellenanionra jellemző új sávok is megjelennek a spektrumban 1104 és 628 cm-1 hullámszám értékeknél.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2019-03-01 15:03:31 GMT)
--------------------------------------------------

+ 1

http://www.chem.science.unideb.hu/DoktIsk/Ertekezesek/KDI018...

A 18/d. ábrán lévő[Cu2L2]4+ komplex esetében többféle
ellen-aniont (BF4–, CuBr3–, NO3–, ClO4–) tartalmazó egykristályt előállítottak [126].

--------------------------------------------------
Note added at 6 hrs (2019-03-01 20:21:53 GMT)
--------------------------------------------------

Sőt még könyvben is szerepel:

https://www.tankonyvtar.hu/hu/tartalom/tamop412A/2011_0025_b...


Ipari Biotechnológia
Fekete Erzsébet, Karaffa Levente (2013)
Debreceni Egyetem

"Legfontosabb alkalmazása azonban a gyógyászat: terápiás vas- és kálcium bevitel során glükonsavat használnák ellen-anionnak . "

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 156

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Bielik: pontosan ez a 3 találat van rá, nem több...
20 mins
  -> 4 találat van rá, hisz korlátozott azoknak a száma, akik ezzel foglalkoznak, így a magyar publikációk száma is kevés. Itt mind 2 szerepel és nem egymás szinonimájaként: http://konyvtar.uni-pannon.hu/doktori/2004/Kupan_Adam_disser...

agree  Sándor Hamvas
1 day 15 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search