FDI device is not installed. Install the device.

Hungarian translation: A külső eszköz interfésze nincs telepítve. Telepítse az eszközt.

14:22 Sep 26, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers (general)
English term or phrase: FDI device is not installed. Install the device.
UI message.
FDI = Foreign Device Interface
svetal
Hungarian translation:A külső eszköz interfésze nincs telepítve. Telepítse az eszközt.
Explanation:
Ha az FDI nincs meghatározva közelebbről.
Selected response from:

Szabolcs Király
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2Nincs telepítve FDI eszköz. Telepítse az eszközt!
Ildiko Santana
5Nincs az FDI (idegen eszköz interfész) eszköz telepítve. Telepítse az eszközt.
Attila Széphegyi
5 -1Nincs telepítve FDI rendszerű (külső eszközinterfészes) eszköz. Telepítse az eszközt
Gusztáv Jánvári
5 -3A külső eszköz interfésze nincs telepítve. Telepítse az eszközt.
Szabolcs Király


Discussion entries: 29





  

Answers


13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -3
fdi device is not installed. install the device.
A külső eszköz interfésze nincs telepítve. Telepítse az eszközt.


Explanation:
Ha az FDI nincs meghatározva közelebbről.

Szabolcs Király
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Péter Tófalvi: Felszólító mondat végére felkiáltó jelet kell tenni.
1 hr
  -> Igen, de 1) ez formailag felszólító, gyak. csupán egy lehetőséget ad meg; 2) próbált már olvasni egy csupa felkiáltójelből álló szöveget? Merem állítani, hogy az akadémisták nem ilyen mondatra gondoltak a szabály meghozatalakor.

disagree  Gusztáv Jánvári: Nem az interfész, hanem olyan rendszerű eszköz nincs telepítve -- lehet, hogy csak elírtad
1 hr
  -> Milyen igaz... Köszönöm a korrekciót!

disagree  Ildiko Santana: Több szempontból helytelen megoldás. Az "FDI device" magyarul *nem* "külső eszköz interfésze". FDI = Foreign Device Interface = idegen eszközökhöz használt illesztőfelület (interfész). Device = eszköz / készülék, nem interfész (interface).
2 days 2 hrs
  -> Gusztáv javította, nem is értem, miért az én válaszomat fogadta el a kérdező... szerk: írtam neki.

29 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
fdi device is not installed. install the device.
Nincs az FDI (idegen eszköz interfész) eszköz telepítve. Telepítse az eszközt.


Explanation:
Egy példa:
„Állvány
3/4 tálca, rövid állvány
Finiser
Idegen eszköz interfész
256 MB memória”
http://download.support.xerox.com/pub/docs/WC4150/userdocs/a...

Megjegyzés: EDI, external device interface (külső eszköz interface) a hasonló formája.


    Reference: http://download.support.xerox.com/pub/docs/WC4150/userdocs/a...
Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Péter Tófalvi: Felszólító mondat végére felkiáltó jelet kell tenni.
1 hr
  -> Lásd vitafórum.

disagree  Gusztáv Jánvári: Sem nyelvtanilag, sem értelmileg nem jó az FDI kifejtése
1 hr
  -> Mind nyelvtanilag, mnid értelmileg jó

agree  Istvan Nagy: Ezt támogatom. Mind a központozás, mind a nyelvi megfogalmazás szempontjából.
3 hrs
  -> Köszönöm.

agree  hollowman2
1 day 14 hrs
  -> Köszönöm.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
fdi device is not installed. install the device.
Nincs telepítve FDI rendszerű (külső eszközinterfészes) eszköz. Telepítse az eszközt


Explanation:
Mielőtt valaki leteremtene, a felhasználói felületen megjelenő, a rendszer által közölt felszólítások után nem teszünk felkiáltójelet (a súgóbeli kattintson ide-oda leírásokban sem), aminek egyezményes alapja, és pusztán esztétikai, hangvételi oka van.

Az FDI annyit tesz, hogy az eszköz felületét (nem derül ki, hogy ez hardveres "csatoló" vagy szoftveres "felület", ezért maradtam az interfésznél) más gyártja, nem az, aki ezt a bizonyos rendszert, amit honosítasz. Az üzenet pedig annyit, hogy nincs ilyen FDI-eszköz telepítve, ezért telepíteni kell.

Az angol sem teljesen jó, mert a második mondatból az derül ki, hogy egy konkrét eszközről van szó, az első mondat pedig általános (vagy the-vel kéne kezdeni az első mondatot, vagy a the helyett a-t használni a másodikban).

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Attila Széphegyi: Feleslegesen bonyolult.
20 mins

neutral  Attila Bielik: mivel orosz a forrásszöveg (szerintem).
3 hrs

disagree  Péter Tófalvi: Felszólító mondat végére felkiáltó jelet kell tenni.
1 day 17 hrs
  -> No comment, Péter, fent már elég sokan beszélgettek veled.

agree  Andrea Szabados
28 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
fdi device is not installed. install the device.
Nincs telepítve FDI eszköz. Telepítse az eszközt!


Explanation:
Az angol kicsit suta a "device" ismétlésével, de ez megkerülhető az eredeti FDI betűszó meghagyásával. Szakmabeliek biztos megértik.

"FDI
Az FDI (Foreign Device Interface, idegen eszközökhöz használt
illesztőfelület
) a készülékben telepített olyan kártya, amely külső gyártó készülékének (például egy pénzbedobós berendezés vagy kártyaolvasó) használatát lehetővé teszi. Ezek az eszközök lehetővé teszik a nyomtató térítés ellenében történő használatát."
http://download.support.xerox.com/pub/docs/3250/userdocs/any...
http://www.logrus.ru/UserFiles/Image/Multilingual/Multi_layo...
Samsung:
http://pdfs.icecat.biz/pdf/24319721-6403-manual.pdf

Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Attila Széphegyi: 1) FDI-eszköz. 2) Nem kell felkiáltójel a második mondat végére (lásd vita).
47 mins
  -> Köszönöm

agree  ValtBt
11 hrs
  -> Köszönöm

agree  Péter Tófalvi: Mind nyelvtanilag, mind értelmileg ez a jó válasz.
1 day 16 hrs
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search