Clutter-free

Hungarian translation: rendetlenséget elkerülő/megszüntető, rendet tartó

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Clutter-free
Hungarian translation:rendetlenséget elkerülő/megszüntető, rendet tartó
Entered by: SZM

14:17 Aug 23, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / Egér
English term or phrase: Clutter-free
Clutter-free retractable USB cable

Az egér kábelvisszahúzó funkciójáról van szó.
Hogy értelmezzük azt, hogy clutter-free?
SZM
rendetlenséget elkerülő/megszüntető, rendet tartó
Explanation:
A clutter-free megszokott kifejezés olyan dolgokra, amelyek segítenek abban, hogy rendet lehessen tartani, vagy legalább is nem járulnak hozzá ahhoz, hogy még nagyobb rendetlenség legyen pl. az íróasztalon, vagy bárhol másutt.

Azt csak másodlagosan jelenti, hogy nem gubancolódik, stb. Mivel a kábel visszahúzható, nem okoz rendetlenséget, "clutter"-t. Nem arra utal, hogy maga a kábel vagy a visszahúzás gubanc mentes, probléma mentes.



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-08-23 23:28:13 GMT)
--------------------------------------------------

Utalások a kifejezésre:
clutterfree is a professional organising service to help you live clutter free.... www.clutterfree.co.uk/

15 Steps to a Clutter Free Home.
ezinearticles.com/?15-Steps-to-a-Clutter-Free-Home&id=70359

Clutter Free Kids
Children's organizational products that will allow parents and teachers to create storage space www.clutterfreekids.com/

The Targus Wireless Slim Keyboard and Mouse Desktop Set provides wireless freedom for a clutter free workspace.
www.ciao.co.uk/Targus_Wireless_Slim_Keyboard_Keyboard__6652...
Don't just connect from point A to point B !!! Route your cables around the coners and form of your casing/motheboard and you will achieve much better airflow and clutter-free space.
www.specialtech.co.uk/spshop/customer/product.php?productid... - 85k

The Clip-On Hub attaches to the edge of your desk or to a bundle of cables, keeping your desktop clutter-free. shopping.lycos.co.uk/offers-computer-accessories-c_94134.html?man=monster+cable&man=belkin&ofo=mm

Mint ez az utolsó példa is mutatja, többféle módszert lehet találni a "clutter-free" - rendetlenség, zűrzavar nélküli munkafelület elérésére. Persze ha már kábelről van szó, akkor az egyik fenti javaslat a legkézenfekvőbb: vireless accessories.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Először én is a kábel "rendetlen" visszacsévélésére gondoltam. A kint élő kollégák tapasztalatára hallgatok, és köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3rendetlenséget elkerülő/megszüntető, rendet tartó
juvera
4gubancmentes
Zsuzsa Berenyi
5 -1hurokmentes
Gusztáv Jánvári
Summary of reference entries provided
Erzsébet Czopyk

Discussion entries: 1





  

Answers


8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
clutter-free
hurokmentes


Explanation:
Alapvetően ugyanazt jelenti, mint Zsuzsa válasza, csak a gubancot olyan nemistudom pajkos szónak érzem, ami nem illik műzaki szövegbe.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Horváth McClure: Bocs, de nem igazán ezt jelenti, hanem hogy a felesleges kábelhossz nem kanyarog össze-vissza az asztallapon. Csak annyi kábelt engedsz ki, amennyi pont elég.
11 hrs
  -> Szia Kati, ha nem kanyarog, akkor nem hurkolódik össze, nem? Alapvetően ezért csinálják az ilyen szerkezeteket. Meg aztán az angol kifejezés mindenképp a -mentes taggal operál, amit én bevennék a magyarba is, de másképp nem tudom

8 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
clutter-free
rendetlenséget elkerülő/megszüntető, rendet tartó


Explanation:
A clutter-free megszokott kifejezés olyan dolgokra, amelyek segítenek abban, hogy rendet lehessen tartani, vagy legalább is nem járulnak hozzá ahhoz, hogy még nagyobb rendetlenség legyen pl. az íróasztalon, vagy bárhol másutt.

Azt csak másodlagosan jelenti, hogy nem gubancolódik, stb. Mivel a kábel visszahúzható, nem okoz rendetlenséget, "clutter"-t. Nem arra utal, hogy maga a kábel vagy a visszahúzás gubanc mentes, probléma mentes.



--------------------------------------------------
Note added at 9 hrs (2008-08-23 23:28:13 GMT)
--------------------------------------------------

Utalások a kifejezésre:
clutterfree is a professional organising service to help you live clutter free.... www.clutterfree.co.uk/

15 Steps to a Clutter Free Home.
ezinearticles.com/?15-Steps-to-a-Clutter-Free-Home&id=70359

Clutter Free Kids
Children's organizational products that will allow parents and teachers to create storage space www.clutterfreekids.com/

The Targus Wireless Slim Keyboard and Mouse Desktop Set provides wireless freedom for a clutter free workspace.
www.ciao.co.uk/Targus_Wireless_Slim_Keyboard_Keyboard__6652...
Don't just connect from point A to point B !!! Route your cables around the coners and form of your casing/motheboard and you will achieve much better airflow and clutter-free space.
www.specialtech.co.uk/spshop/customer/product.php?productid... - 85k

The Clip-On Hub attaches to the edge of your desk or to a bundle of cables, keeping your desktop clutter-free. shopping.lycos.co.uk/offers-computer-accessories-c_94134.html?man=monster+cable&man=belkin&ofo=mm

Mint ez az utolsó példa is mutatja, többféle módszert lehet találni a "clutter-free" - rendetlenség, zűrzavar nélküli munkafelület elérésére. Persze ha már kábelről van szó, akkor az egyik fenti javaslat a legkézenfekvőbb: vireless accessories.

juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Először én is a kábel "rendetlen" visszacsévélésére gondoltam. A kint élő kollégák tapasztalatára hallgatok, és köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Igen, ezt jelenti, de én megfordítaném, és azt mondanám, hogy "az asztal rendjét/rendezettségét elősegítő, visszacsévélhető USB-kábel"
2 hrs
  -> Köszönöm, igen. Csak a "clutter-free" értelmét akartam biztosítani.

agree  Erzsébet Czopyk: OK, megnéztem az összes linket is, tehát az asztal rendezettségét ... (de nem wireless accessories)
2 hrs
  -> Köszönöm. A clutter-free azt is jelenti, hogy fölösleges dolgokat kiküszöböltek, és bár a fenti példában nem arról van szó, a wirelessnek is az az egyik fontos tulajdonsága.

agree  Jim Tucker (X)
8 hrs
  -> Köszönöm.

neutral  Gusztáv Jánvári: Akkor legyen csak visszacsévélhető, mert egyébként rémesen hosszú, mesterkéltséghatást kelt | Azt jelenti hogy hurok- vagy gubancmentes :)
10 hrs
  -> A kérdés az, hogy mit jelent a "clutter-free". Az már más kérdés, hogy a mondatot hogy fogalmazza meg a fordító./ Nem. Az tangle-free, knot-free, kink-free, stb. lenne.

neutral  hollowman (X): Körülményes.
19 hrs
  -> Lásd a válaszomat az előző hozzászóláshoz.

5 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
clutter-free
gubancmentes


Explanation:
Szerintem azt akarja jelenteni, hogy amikor visszahúzod a kábelt, az nem tud összegubancolódni (mert az nem túl felhasználóbarát).

--------------------------------------------------
Note added at 21 hrs (2008-08-24 11:30:24 GMT)
--------------------------------------------------

Saját tapasztalatból tudom, hogy utálatos dolog, amikor visszahúzod a porszívó kábelét, vagy épp a méregdrága kádperembe süllyesztett gégecsövet és az közben összegubancolódik, úgy pedig nem lehet teljesen visszahúzni. Még mindig logikusabbnak tartanám ezt a kifejezést (hogy gubanc, hurok vagy csomó, az mindegy), mert ha rendet és kevesebb vezetéket akarok az asztalon, akkor vezeték nélküli kiegészítőket választok. Nem? De ha valaki tud jobb szót az én jelentésemre, akkor elfogadom.

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman (X): Alkamazott kifejezés: gubanc nélkül.
6 hrs

disagree  Katalin Horváth McClure: Bocs, de nem igazán ezt jelenti, hanem hogy a felesleges kábelhossz nem kanyarog össze-vissza az asztallapon. Csak annyi kábelt engedsz ki, amennyi pont elég.
11 hrs

neutral  Jim Tucker (X): a "clutter" nem csak gubanc, hanem a terjedö kábelek (meg bármi más, ami útban lehet ill. nem szép) puszta jelenléte, ahogy Katalin mondja --- de ahogy belegondolok, a tied is elképzelhetö - igazán nem tudom
17 hrs




Reference comments


11 hrs peer agreement (net): +1
Reference

Reference information:
Remélem, jó helyre írok, mert juvera alá nem fért volna be. Amit ő írt, az teljesen oké, azonban pár hete vettünk egy ACER laptopot, amihez egy ilyen egér van. A lényeg, hogy közvetlenül a hagyományos, USD-csatlakozós végű zsinóros (tehát szó sincsen itt wireless egérről!) egérnél a zsinór az egér teséből való kimenete után után pár centivel van egy elmés kis csévélő szerkezet, ami úgy engedi csak felcsévélődni az egér zsinórját, hogy az ne csavarodhasson össze.

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2008-08-24 01:51:20 GMT)
--------------------------------------------------

A csévélő szerkezet nem szimplán felcsavarja a kábelt, hanem az USB felé eső végén van egy kis szorító, ami szabályosan "kisimítja" a zsinórt, hogy ne tudjon a csévélőn összegubancolódni, összecsavardni, , innentől aztán kinek hogy tetszik.

Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this reference comment (and responses from the reference poster)
neutral  Katalin Horváth McClure: Ez teljesen igaz, nekem is ilyen van az egyik géphez, de a clutter-free nem erre utal. Nem az egér zsinórja "clutter-free", az nem is lehetne, a hurokra, megtörésre nem a clutter szó használatos, hanem az asztal, amin a kábel fut, többet lásd feljebb.
6 mins
  -> Az érvelésedet elfogadom, akkor az asztal rendezettségét elősegítő...
agree  hollowman (X)
17 hrs
  -> Köszönöm szépen!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search