broad sweet spot

Hungarian translation: Széles optimális hallgatási tér

15:09 Mar 11, 2013
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Hardware / Sound technology
English term or phrase: broad sweet spot
"Broad sweet spot with elevated sound image"

DTS Studio Sound jellemzői között. Ilyenek vannak még a környékén:

"High frequency definition for crisp details"
"Bass enhancement for rich, low frequency production"
"Maximum volume output delivering maximum volume without creating clipping or distortion"


Köszönöm
Anna Martin
Spain
Hungarian translation:Széles optimális hallgatási tér
Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sweet_spot_(acoustics)

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2013-03-11 15:15:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://infovilag.hu/hir-23613-elmeny_harmadikon_betolti_tere...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-03-11 19:31:22 GMT)
--------------------------------------------------

Az optimális hallgatási tér (audio sweet spot) megnövelésével a nézők mindig úgy érezhetik, mintha ők maguk is az akció kellős közepében lennének, függetlenül a nappaliban elfoglalt helyüktől.

http://hvg.hu/tudomany/3D_hangzasvilag__Smart_TV_ime_a_leguj...

Az LG szintén saját fejlesztésű 360˚-os 3D hangtér kiterjesztésével (Sound Field Expansion) kibővíthető a 3D-s hangmező mérete, nagyobb lesz az optimális hallgatási tér (Audio Sweet Spot) és a néző az események középpontjába kerül, bárhol is foglaljon helyet a szobában

http://www.wikitech.hu/gizmo/2012/04/20/3d-hangzassal-erosit...

Az LG egyedi, 3D-hatású DSP algoritmusának alkalmazásával a hangmező-kiterjesztési (Sound Field Expansion) technológia tovább növeli a vízszintes hangmező méretét is, hogy a szoba minden szegletéből érkezzen a felhasználó irányába a hang. Az optimális hallgatási tér (audio sweet spot) megnövelése állítólag olyan hatást kelt a nézőben, amitől mindig úgy érezheti, mintha ő maga is az akció kellős közepében lenne, függetlenül a nappaliban elfoglalt helyétől.

http://prohardver.hu/hir/lg_bh9420pw_hazimozi.html
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm. Két jó és nagyon hasonló választ kaptam, így egyszerűen a gyorsaság alapján adom a pontot.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1széles ideális hallgatási terület
Attila Széphegyi
4 +1Széles optimális hallgatási tér
Balázs Sudár


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
széles ideális hallgatási terület


Explanation:
„Az MP-20 négy független subwoofer kimenete pontos basszus visszaadást biztosít széles ideális hallgatási területen egy több ülőhelyes házi-moziban. A QLS 3D a fennmaradó frekvenciatartományban is szélesíti az ideális hallgatási teret több ülőhelyet lefedve, de egy bizonyos ülőhelyre is optimalizálható az ideális hallgatási pont, digitálisan kompenzálható a kevéssé ideális hangsugárzó elhelyezés, és arra is mód van, hogy a hallgatókat a nézői pozícióból a jeleneten belüli helyre tegye át és vissza. A technológia „center-focus control” funkciója azon hallgatók számára is center csatornára irányítja a dialógusokat, akik az ideálisan középvonalon kívül a szoba egyik vagy másik szélén ülnek.”


    Reference: http://www.hazi-mozi.hu/cikkshow.php?cid=2269
Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 36

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
3 hrs
  -> Köszönöm.

4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Széles optimális hallgatási tér


Explanation:
http://en.wikipedia.org/wiki/Sweet_spot_(acoustics)

--------------------------------------------------
Note added at 5 mins (2013-03-11 15:15:33 GMT)
--------------------------------------------------

http://infovilag.hu/hir-23613-elmeny_harmadikon_betolti_tere...

--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2013-03-11 19:31:22 GMT)
--------------------------------------------------

Az optimális hallgatási tér (audio sweet spot) megnövelésével a nézők mindig úgy érezhetik, mintha ők maguk is az akció kellős közepében lennének, függetlenül a nappaliban elfoglalt helyüktől.

http://hvg.hu/tudomany/3D_hangzasvilag__Smart_TV_ime_a_leguj...

Az LG szintén saját fejlesztésű 360˚-os 3D hangtér kiterjesztésével (Sound Field Expansion) kibővíthető a 3D-s hangmező mérete, nagyobb lesz az optimális hallgatási tér (Audio Sweet Spot) és a néző az események középpontjába kerül, bárhol is foglaljon helyet a szobában

http://www.wikitech.hu/gizmo/2012/04/20/3d-hangzassal-erosit...

Az LG egyedi, 3D-hatású DSP algoritmusának alkalmazásával a hangmező-kiterjesztési (Sound Field Expansion) technológia tovább növeli a vízszintes hangmező méretét is, hogy a szoba minden szegletéből érkezzen a felhasználó irányába a hang. Az optimális hallgatási tér (audio sweet spot) megnövelése állítólag olyan hatást kelt a nézőben, amitől mindig úgy érezheti, mintha ő maga is az akció kellős közepében lenne, függetlenül a nappaliban elfoglalt helyétől.

http://prohardver.hu/hir/lg_bh9420pw_hazimozi.html

Balázs Sudár
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm. Két jó és nagyon hasonló választ kaptam, így egyszerűen a gyorsaság alapján adom a pontot.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  danny boyd
8 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search