framing, trade dress, deep linking

Hungarian translation: keretbe foglalás, arculati jegyek, mélyhivatkozás

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:framing, trade dress, deep linking
Hungarian translation:keretbe foglalás, arculati jegyek, mélyhivatkozás
Entered by: Janos Fazakas

09:59 Jul 28, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Computers: Software / az egész mondat zavaros
English term or phrase: framing, trade dress, deep linking
Szövegkörnyezet:
"No framing allowed
Elements of this Site are protected by copyright, trade dress, trademark, unfair competition, and other laws and may not be copied or imitated in whole or in part by any means, including but not limited to, the use of framing, deep linking or mirrors."
Janos Fazakas
keretbe foglalás, arculati jegyek, mélyhivatkozás
Explanation:
framing: Egy technikai megoldás a weblapokon, amikor egy weblapon egy másik weblapot egy ún. frame-ben, keretben jelenítenek meg. Ilyenkor úgy tűnhet, mintha a keretező weblap címén üzemelne a bekeretezett weblap, ez pedig szerzői jogi kérdéseket vethet fel.

trade dress: Nyilván a márka ruhája az arculat, arculati jegyek, vizuális megoldások és hanghatások, tipográfia, logók stb.

deep linking: A webes hivatkozások (linkek) azon fajtája, amikor nem egy website főoldalára hivatkozunk (proz.com), hanem azon belül egy lapra (proz.com/foo/bar/download.htm). Ezt azért nem szokták szeretni, mert a látogató meg tudja kerülni az általa érdekelt lapokhoz vezető útvonalat, amin alighanem reklámokkal akarják tömködni.

Selected response from:

Gusztáv Jánvári
Hungary
Grading comment
köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3keretbe foglalás, arculati jegyek, mélyhivatkozás
Gusztáv Jánvári
4 -1keretek használata, megjelenés-védelem, többszörös hivatkozás
Andras Szekany


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
keretbe foglalás, arculati jegyek, mélyhivatkozás


Explanation:
framing: Egy technikai megoldás a weblapokon, amikor egy weblapon egy másik weblapot egy ún. frame-ben, keretben jelenítenek meg. Ilyenkor úgy tűnhet, mintha a keretező weblap címén üzemelne a bekeretezett weblap, ez pedig szerzői jogi kérdéseket vethet fel.

trade dress: Nyilván a márka ruhája az arculat, arculati jegyek, vizuális megoldások és hanghatások, tipográfia, logók stb.

deep linking: A webes hivatkozások (linkek) azon fajtája, amikor nem egy website főoldalára hivatkozunk (proz.com), hanem azon belül egy lapra (proz.com/foo/bar/download.htm). Ezt azért nem szokták szeretni, mert a látogató meg tudja kerülni az általa érdekelt lapokhoz vezető útvonalat, amin alighanem reklámokkal akarják tömködni.



Example sentence(s):
  • Elements of this Site are protected by copyright, trade dress, trademark, unfair competition, and other laws and may not be copied or imitated in whole or in part by any means, including but not limited to, the use of framing, deep linking or mirrors.
  • A webhely elemeit szerzői jogi, márkavédelmi, verseny- és más törvények védik. A webhely egészének vagy részeinek másolása és más módú utánzása, így a webhely lapkeretekben való megjelenítése, a mélyhivatkozások használata és a
Gusztáv Jánvári
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 65
Grading comment
köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zsuzsa369 (X): Az egyikre találtam egy jó referenciát: A mélyhivatkozás, a "deep linking" ma éles viták tárgya. http://tmt.omikk.bme.hu/show_news.html?id=540&issue_id=38
52 mins

agree  János Kohl
5 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: kösz, Főnök, a ma esti segítséget :) 10 év után is jól jött...
3609 days
  -> :)

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
keretek használata, megjelenés-védelem, többszörös hivatkozás


Explanation:
a mondat töbcélú (lenne, ha jó lenne).
A framing az valszeg a html kódolásban lévő frames használatra vonatkozik, ugyanilyen a többszörös hivatkozhás (deep linking). Mélynek nem nevezném, mert, csak. A trade dress viszont az árúminta, kereskedelmi védjegy, stb. körébe tartozik (http://en.wikipedia.org/wiki/Trade_dressí).

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Gusztáv Jánvári: bocsánat, de a többszörös hivatkozásnak semmi köze a deep linkinghez, ez egyszeres hivatkozás, csak egy belső lapra mutat
19 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search