civil engineer

Hungarian translation: építőmérnök

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:civil engineer
Hungarian translation:építőmérnök
Entered by: Attila Széphegyi

08:19 Dec 6, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Construction / Civil Engineering
English term or phrase: civil engineer
A kultúrmérnök jó fordítás?
Attila Széphegyi
Hungary
építőmérnök
Explanation:
Bár a nagyszótárban is szerepel a kultúrmérnök, és is előfordul, az építőmérnök fordítás sokkal bevettebb - és alighanem érthetőbb is. Egyetemi szakként a kettő közül csakis ez jön szóba.

civil engineer
n.
An engineer trained in the design and construction of public works, such as bridges or dams, and other large facilities.
http://www.answers.com/civil engineer?cat=technology&gwp=13
Selected response from:

Attila Piróth
France
Grading comment
Köszönöm mindenkinek.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +7építőmérnök
Attila Piróth
5 +1építőmérnök/általános mérnök
Hungary GMK
3építészmérnök
Péter Tófalvi


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
építőmérnök/általános mérnök


Explanation:
CE rövidítéssel is gyakran találkozni.

Hungary GMK
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Áron Török
3 mins
  -> Köszönom, Áron!

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +7
építőmérnök


Explanation:
Bár a nagyszótárban is szerepel a kultúrmérnök, és is előfordul, az építőmérnök fordítás sokkal bevettebb - és alighanem érthetőbb is. Egyetemi szakként a kettő közül csakis ez jön szóba.

civil engineer
n.
An engineer trained in the design and construction of public works, such as bridges or dams, and other large facilities.
http://www.answers.com/civil engineer?cat=technology&gwp=13

Attila Piróth
France
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Köszönöm mindenkinek.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  TrM Translations: A kultúrmérnök régies forma, énszerintem.
2 mins

agree  Piroska Simonkay: az építőmérnököt régen hívták kultúrmérnöknek. akkor még többel foglalkozott.
13 mins

agree  Benedek Liptak
16 mins

agree  Erzsébet Czopyk: tökéletes
2 hrs

agree  HalmoforBT
4 hrs

agree  Katalin Horváth McClure
4 hrs

agree  ValtBt
21 hrs

30 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
építészmérnök


Explanation:
Mostanában szó van e kifejezés népszerűsítéséről is (lásd egyik korábbi kérdést), én ezt preferálnám.

Az Architecre pedig az "építész tervezőmérnök" lenne a pontos.

A Civil Engineerre szerintem találó lenne még a "magas- és mélyépítő mérnök" is.

Péter Tófalvi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 23

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Hungary GMK: Az építészmérnök nem ugyanaz mint az építőmérnök.
8 mins
  -> jelenleg




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search