PROZ.COM COVID-19 RESOURCE CENTER
Access Covid-19 jobs, answer relevant terminology questions, read industry news and more.

core probe

Hungarian translation: maghőmérő

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:core probe
Hungarian translation:maghőmérő
Entered by: SZM

07:09 Apr 7, 2017
English to Hungarian translations [PRO]
Cooking / Culinary / steak sütés
English term or phrase: core probe
Meat should have be at room temperature before cooking.
Insert a core probe from side to the centre of meat.
Rest it for 5min after cooking.

Azt értem, miről van szó, csak a magyar nevét szeretném tudni.

Köszönöm előre is.
SZM
maghőmérő
Explanation:
...
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Úgy gondolom, ez lesz a legpontosabb, köszönöm mindannyiotok segítségét.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6maghőmérő
Balázs Sudár
4húshőmérő
Borbala Kemeny
5 -1beszúrható hőmérő
Gizella Katalin Abrudan


Discussion entries: 5





  

Answers


1 min   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
maghőmérő


Explanation:
...

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28
Grading comment
Úgy gondolom, ez lesz a legpontosabb, köszönöm mindannyiotok segítségét.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2: http://tinyurl.com/maghomrero
3 mins

agree  Dora Miklody: nekünk is van, kifejezetten maghőmérő a neve
1 hr

agree  Klára Kalamár
3 hrs

agree  Tibor Pataki
4 hrs

agree  Erzsébet Czopyk
17 hrs

agree  Iosif JUHASZ
2 days 21 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): -1
beszúrható hőmérő


Explanation:
Az alábbi linken jó leírás magyarul, kép is van. Húshőmérőnek is mondható. Így is képzeljük el szerintem. :-)
Bár a műszernek sok változatos formája van.

https://www.conrad.hu/hu/etelhomero-beszuro-konyhai-homero-h...

--------------------------------------------------
Note added at 16 mins (2017-04-07 07:26:12 GMT)
--------------------------------------------------

Ezen a linken sok árusító hely jön fel, és az első oldalon (csak azt néztem meg) két bolt kivételével mindenütt húshőmérőnek, ételhőmérőnek, beszúrós/beszúrható hőmérőnek nevezik.
http://www.argep.hu/trend/HUSH/Hushoemeroe.html
Attól tartok a maghőmérő inkább tükörfordítás, és talán nem szerencsés.

http://www.ikea.com/hu/hu/catalog/products/20103016/


    Reference: http://https://www.conrad.hu/hu/etelhomero-beszuro-konyhai-h...
Gizella Katalin Abrudan
United Kingdom
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Balázs Sudár: Azért hívják maghőmérőnek, mert a hús közepén méri a "maghőmérsékeletet". A megszállott húsevőknél ez valami miatt fontos. (Nekem is magyarázták már). A húshőmérő is elfogadható alternatíva, csak nem pontos
1 hr

disagree  Erzsébet Czopyk: lásd a választ a discussionban
17 hrs

1 day 7 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
húshőmérő


Explanation:
A miénkre legalábbis ezt írták.

Borbala Kemeny
Spain
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search