two-minute facelift

Hungarian translation: kétperces arcfeszesítő/ránctalanító

12:19 Sep 9, 2011
English to Hungarian translations [PRO]
Cosmetics, Beauty
English term or phrase: two-minute facelift
Heló,

még van 2 órám ezt befejezni,

íme példák, mert nekem nincs több kontextusom, úgy látom ez egy bevett kifejezés
http://fashion.telegraph.co.uk/beauty/news-features/TMG33486...

http://fashion.elle.com/beauty/beauty-ace/2010/08/13/emilys-...

Köszönöm
János Untener
Hungary
Hungarian translation:kétperces arcfeszesítő/ránctalanító
Explanation:
Ez lehet egy "két perc alatt ható" krém is, de az is lehet, hogy egy arcmasszírozó terápiás eljárásról van szó:

http://www.gomoneyways.com/?p=11114

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2011-09-09 12:32:04 GMT)
--------------------------------------------------

Sajnos további szövegkörnyezet nélkül nem lehet megmondani, hogy krém, vagy arcfeszesítő/ránctalanító gyakorlat/arcmasszírozás (a two-minute facelift alapján mindkettő lehet). Remélhetőleg csak van valami további támpont, ami alapján rá lehet jönni, hogy ez most krém vagy arcmasszírozás.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2011-09-09 12:33:43 GMT)
--------------------------------------------------

A youtube link az most csak egy véletlenül kiválasztott kontextus vagy pedig ez a pontos szövegkörnyezet?

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2011-09-09 12:39:26 GMT)
--------------------------------------------------

Annyiban módosítanám a válaszom, hogy a face-lift inkább arcfeszesítő, az anti-wrinkle az a ránctalanító.
A youtube link alapján, akkor valahogy így írnám:

kétperces arcfeszesítő tippek (az Estéé Laudertől)
két perc alatt elvégezhető arcfeszesítő tippek (az Estéé Laudertől)


--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2011-09-10 06:34:48 GMT)
--------------------------------------------------

Akkor legyünk következetesek és pontosak. A bőrfeszesítést/ránctalanítást kapásból a link nélkül adtam meg, aztán miután kiderült, hogy a youtube link az eredeti szövegkörnyezet, ezért pontosítottam, nem ránctalanítás, hanem bőrfeszesítés.

És most lássuk a megdönthetetlen bizonyítékot a cég (Estéé Lauder) honlapján.

Ez itt a youtube link: http://www.youtube.com/watch?v=onDeDv1tHcc

A termék neve: Resiliense Lift
És most nézzük meg az Esteé Lauder magyar honlapját:

http://www.esteelauder.hu/?q=/website_admin/node/10092&menu=...

"Mire van szüksége? Bőrfeszesítés
Milyen terméket ajánl? Resilience Lift Extreme :)
A két termék bár nem ugyanaz (hisz nyilván a youtube linken szereplő terméket még nem hozhatták forgalomba Magyarországon), na de Extreme az csak egy marketing szó. A Resilience Lift az ugyanaz.

http://www.esteelauder.hu/?q=/website_admin/node/10092&menu=...

http://www.esteelauder.hu/?q=/website_admin/skincaremoisturi...



--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2011-09-10 07:22:36 GMT)
--------------------------------------------------

További példák:

http://ellekozmetika.mindenkilapja.hu/html/17948076/render/k...

- Face lift (bőrfeszesítő) kezelés: a bőr letisztítása és radírozása után, egy 40 perces elektromos masszázs során jutnak a bőrbe a feszesítő, ránctalanító, öregedésgátló, szabadgyökfogó hatóanyagok, melyek segítségével, és az elektromos áram jótékony hatásával, szemmel láthatóan feszesedik a bőr már egy kezelés után is.

http://www.ditakozmetika.hu/szolgaltatasok/17.html

Face lifting - Mary Cohr CatioVital Lift
Forradalmi fiatalitó eljárás izomstimuláció segítségével

A fáradtság által, és az idő előrehaladtával a bőr petyhüdtté válik és a kor jelei az arcon is megjelennek. Ellentétben a legtöbb bőrfeszesítő eljárással, amelyek a bőr szerkezetére fejtik ki hatásukat, a CatioLift a mélyben dolgoztatja az arc izmait, amely így visszanyeri térfogatát és tónusát.Az eredmény: az arc vonásai látványosan megemelkednek és az arckontúr megfiatalodik, visszanyeri eredeti formáját.

Azonnali feszesítő hatás az első kezelési szakaszban
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Ha már a weboldalon is ez van akkor e mellett maradok és köszönöm Ildikónak is a tippet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2kétperces ránctalanítás
Ildiko Santana
5 +1kétperces arcfeszesítő/ránctalanító
Katalin Szilárd


Discussion entries: 3





  

Answers


9 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
kétperces arcfeszesítő/ránctalanító


Explanation:
Ez lehet egy "két perc alatt ható" krém is, de az is lehet, hogy egy arcmasszírozó terápiás eljárásról van szó:

http://www.gomoneyways.com/?p=11114

--------------------------------------------------
Note added at 12 mins (2011-09-09 12:32:04 GMT)
--------------------------------------------------

Sajnos további szövegkörnyezet nélkül nem lehet megmondani, hogy krém, vagy arcfeszesítő/ránctalanító gyakorlat/arcmasszírozás (a two-minute facelift alapján mindkettő lehet). Remélhetőleg csak van valami további támpont, ami alapján rá lehet jönni, hogy ez most krém vagy arcmasszírozás.

--------------------------------------------------
Note added at 13 mins (2011-09-09 12:33:43 GMT)
--------------------------------------------------

A youtube link az most csak egy véletlenül kiválasztott kontextus vagy pedig ez a pontos szövegkörnyezet?

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2011-09-09 12:39:26 GMT)
--------------------------------------------------

Annyiban módosítanám a válaszom, hogy a face-lift inkább arcfeszesítő, az anti-wrinkle az a ránctalanító.
A youtube link alapján, akkor valahogy így írnám:

kétperces arcfeszesítő tippek (az Estéé Laudertől)
két perc alatt elvégezhető arcfeszesítő tippek (az Estéé Laudertől)


--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2011-09-10 06:34:48 GMT)
--------------------------------------------------

Akkor legyünk következetesek és pontosak. A bőrfeszesítést/ránctalanítást kapásból a link nélkül adtam meg, aztán miután kiderült, hogy a youtube link az eredeti szövegkörnyezet, ezért pontosítottam, nem ránctalanítás, hanem bőrfeszesítés.

És most lássuk a megdönthetetlen bizonyítékot a cég (Estéé Lauder) honlapján.

Ez itt a youtube link: http://www.youtube.com/watch?v=onDeDv1tHcc

A termék neve: Resiliense Lift
És most nézzük meg az Esteé Lauder magyar honlapját:

http://www.esteelauder.hu/?q=/website_admin/node/10092&menu=...

"Mire van szüksége? Bőrfeszesítés
Milyen terméket ajánl? Resilience Lift Extreme :)
A két termék bár nem ugyanaz (hisz nyilván a youtube linken szereplő terméket még nem hozhatták forgalomba Magyarországon), na de Extreme az csak egy marketing szó. A Resilience Lift az ugyanaz.

http://www.esteelauder.hu/?q=/website_admin/node/10092&menu=...

http://www.esteelauder.hu/?q=/website_admin/skincaremoisturi...



--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2011-09-10 07:22:36 GMT)
--------------------------------------------------

További példák:

http://ellekozmetika.mindenkilapja.hu/html/17948076/render/k...

- Face lift (bőrfeszesítő) kezelés: a bőr letisztítása és radírozása után, egy 40 perces elektromos masszázs során jutnak a bőrbe a feszesítő, ránctalanító, öregedésgátló, szabadgyökfogó hatóanyagok, melyek segítségével, és az elektromos áram jótékony hatásával, szemmel láthatóan feszesedik a bőr már egy kezelés után is.

http://www.ditakozmetika.hu/szolgaltatasok/17.html

Face lifting - Mary Cohr CatioVital Lift
Forradalmi fiatalitó eljárás izomstimuláció segítségével

A fáradtság által, és az idő előrehaladtával a bőr petyhüdtté válik és a kor jelei az arcon is megjelennek. Ellentétben a legtöbb bőrfeszesítő eljárással, amelyek a bőr szerkezetére fejtik ki hatásukat, a CatioLift a mélyben dolgoztatja az arc izmait, amely így visszanyeri térfogatát és tónusát.Az eredmény: az arc vonásai látványosan megemelkednek és az arckontúr megfiatalodik, visszanyeri eredeti formáját.

Azonnali feszesítő hatás az első kezelési szakaszban


Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Ha már a weboldalon is ez van akkor e mellett maradok és köszönöm Ildikónak is a tippet.
Notes to answerer
Asker: épp találtam több kontextust, bocs neked lehet kevesebből kellett dolgoznod, itt erről van szó: http://www.youtube.com/watch?v=onDeDv1tHcc

Asker: ez a pontos szövegkörnyezet


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Ildiko Santana: Itt eljárásról van szó (ránctalanítÁS), nem termékről (ránctalanítÓ). Az eljárás tart 2 percig, nem a készítmény. / Azzal, h először *ránctalanítót* javasol, majd más válaszánál a *ránctalanítást* ellenzi, csak elbizonytalanítja a kérdezőt, nem segíti őt.
9 hrs
  -> Nagyon nagy félreértés: A youtube linket kell az elejétől a végéig megnézni. Különböző tippekről van szó az Esteé Laudertől, h 2 perc alatt az ő saját termékeikkel, hogyan lehet a bőrt feszesebbé tenni. Megdöntethetlen bizonyíték a válaszom kiegészítésben

agree  hollowman2
3 days 17 hrs
  -> Köszönöm!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
kétperces ránctalanítás


Explanation:
Ilyen egyszerű szerintem.. :) Példa:

"PLASZTIKAI SEBÉSZEK TALÁLMÁNYA
SKINDULGENCE FACELIFT
30 PERCES RÁNCTALANITÁS"
http://www.lexxebb.hu/

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2011-09-09 14:56:41 GMT)
--------------------------------------------------

Az "arc ránctalanítás" téma bő tárháza:
http://arcplasztika.lap.hu/arc_ranctalanitas_face_lift/24448...

--------------------------------------------------
Note added at 19 hrs (2011-09-10 08:07:27 GMT)
--------------------------------------------------

A pontosság kedvéért hozzátenném, hogy a "facelift" eredetileg a sebészeti beavatkozásra utalt csak, majd lassan átszivárgott a szépségápolásba és kozmetikaiparba is. Magyarul ránctalanítás a neve, és olyan eljárásra / kezelésre használjuk, amelynek során a bőr simábbá / feszesebbé tétele következtében a ráncok kisimulnak. Az alábbi két példa - ha nem is szigorúan a kérdéses kozmetikum használatával, hanem az arc ránctalanításának két másik módszerével kapcsolatban - talán segít a "facelift" értelmezésében. Gondolom, a "two-minute" fordítása egyértelmű: "kétperces", mivel az eljárás / a kezelés mindössze két percet vesz igénybe. Mai rohanó világunkban ez is fontos szempont..

"Az arc ránctalanítása történhet lézeres kezeléssel is, mely napjainkban a bőrfiatalítás egyik legkorszerűbb, fájdalommentes, gyors, ambuláns, szépészeti kezelése. A lézeres beavatkozással megvalósítható az arc tartós ránctalanítása, de bőrfrissítésre is használható, a lézer természetes úton tünteti el és építi újra a felszíni hámsejteket. Az eljárás felgyorsítja az elöregedett hámsejtek leválását, de nem károsítja az alsóbb egészséges, fiatal hámréteget. A kezelés után a lézersugár jótékony hatása szembetűnő, az arc sokkal feszesebb, rugalmasabb lesz, feltűnő a megfiatalodott, sima bőrfelszín.
...
A plasztikai sebészek úgy tartják, teljes ránctalanítás csak összetett arcránctalanító műtéttel érhető el: ilyenkor a homlok, a szemhéjak, az arc és a nyak bőrterületein egyszerre végzik el a kívánt beavatkozásokat. Nagyobb bőrfelesleg eltávolítása esetén a "face lift" fájdalommentes technikával - helyi érzéstelenítésben vagy altatásban - végzik a műtétet. Az utóbbi esztendőkben tovább finomodtak az arcránctalanító műtétek technikái: létezik olyan új eljárás is, ahol a bőr felszínes rétege mellett a mélyebb izomrétegek korrekciója is megtörténik. Az arcránctalanító műtétek során igazi előretörést jelentett az endoszkópos "face lift" eljárás megjelenése: a kis sebvonalon miniatűr tévékamerán keresztül végzik el a műtétet. Az eljárás lényege, hogy az arc mimikai izmait szinte teljesen leválasztják a csonthártyáról, így előnyösebb helyzetben rögzíthetik a lágyrészeket a koponyacsonthoz."
http://www.budapest.com/egeszseg_wellness/plasztikai_sebesze...

"TAKE TEN - Szike nélküli ránctalanítás
Bemutatjuk a világ egyetlen tíz perces Face Lift eljárását, arcod személyi edzőjét.
Az arcizmok tömegének csökkenésével okozza a petyhüdt, lógó arc jelenségét. Az idő múlásával testünk kollagéntermelése is egyre csökken, ami bőrünk rugalmasságát biztosítja, majd drámai módon lelassul. Az izmok rugalmasságának és a bőr elasztikusságának csökkenésével mindenféle krémezés ellenére először csak finom kis ráncocskák alakulnak ki az arcon. A Take Ten az érett nők három leggyakoribb kívánságából egyet biztosan tud garantálni: hogy koránál fiatalabbnak nézzen ki, s mindezért még csak nem is kell megszenvedni. A Take Ten egyedülálló, az arc gimnasztikáját elősegítő forradalmi újítás, amely az orvostudomány módszereivel kutatott és fejlesztett, licensszel védett kezelési eljárás."
http://www.borostyanszepseg.hu/kozmetika.htm

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Katalin Szilárd: Nem ránctalanítás, mert az anti-wrinkle, mint ahogy fent a magyarázatban írtam (face-lift vs. anti-wrinkle). Lásd az Esteéé Lauder (a valós szövegkörnyezet) angol és magyar honlapján szereplő terméket -> Resilience Lift és Resilience Lift Extreme
6 mins

agree  Péter Tófalvi: Nekem ez is jó.
42 mins
  -> Köszönöm!

agree  juvera: Azt hittem, hogy az arcot azért feszesítik, hogy a ráncok eltűnjenek. ;-)
5 hrs
  -> Köszönöm!

agree  Iosif JUHASZ
2 days 4 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search