pole pin

Hungarian translation: vasmag

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:pole pin
Hungarian translation:vasmag
Entered by: Csaba Ban

10:30 Apr 23, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: pole pin
elektromágnes része ABS-fékrendszerben:

"This inductive wheel sensor consists in principle of a permanent magnet with a coil and a pole pin."

pólustű? pólustüske? valami más?
Csaba Ban
Hungary
vasmag
Explanation:
a saru.. mint mások javasolták, csatlakozási lehetőség. Ebben az esetben van egy mágnes, egy tekercs. ami feltehetőleg ezen a vasmagon van.. így ad jeleket a kerekek elfordulási sebességének függvényében.
Selected response from:

Dr. Janos Annus
Hungary
Grading comment
köszi szépen, bocs a késedelmes pontozásért.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3vasmag
Dr. Janos Annus
3pólussaru
Attila Piróth


  

Answers


21 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
pólussaru


Explanation:
A www.hartford.gov/purchasing/ bids_rfps/3634_tower%20ladder.pdf oldalon (illetve ennek a google-ban kiválasztható HTML-verziójában) a következő mondat szerepel:

A http://images.google.co.hu/images?q="pole pin"&hl=hu&lr=&sa=... címen megjelenő első kép hasznos lehet; sajnos a weboldalt nem sikerült megnyitnom.

"...consisting of a permanent magnet with a round pole pin and coil shall produce an alternating current with a frequency proportional to wheel speed."

Ez alapján úgy vélem, az általános "pólussaru" szó megfelelő lesz; ezt egyebek között pole tip-nek is mondják. A "pole pin" nem túl gyakoran fordul elő.

Attila Piróth
France
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 403

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Dr. Janos Annus: Nem lehet azs, hogy ez egy vasmag, drótokkal körültekerve, és így adja a jeleket???
6 hrs

neutral  HalmoforBT: A saru az a kábelvégre sajtolt/forrasztott hornyolt, vagy furattal ellátott lemezke (nyitott, vagy zárt), amelyet ráhúznak a pólus(csap)ra, majd egy csavarral rögzítenek.
5 days

6 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
vasmag


Explanation:
a saru.. mint mások javasolták, csatlakozási lehetőség. Ebben az esetben van egy mágnes, egy tekercs. ami feltehetőleg ezen a vasmagon van.. így ad jeleket a kerekek elfordulási sebességének függvényében.

Dr. Janos Annus
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
köszi szépen, bocs a késedelmes pontozásért.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: Lásd: www.tech.plymouth.ac.uk/sme/desnotes/sensor1.htm Velocity and RPM sensors
3 hrs
  -> Köszönöm. Az idézett weboldal megadja a teljes leírást és megerősítette a csak megérzésen alapuló javaslatomat. Tehát egy lágyvasról, azaz vasmagról van szó.

agree  Andras Szekany: tüske (rúd) alakú vasmag (ld. a linket)
13 hrs
  -> Köszönöm, ezzel a kiegészítéssel pontosabb.

agree  HalmoforBT
5 days
  -> Köszönöm.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search