USB upstream/downstream port

Hungarian translation: USB bemeneti/kimeneti v. kétirányú port

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:USB upstream/downstream port
Hungarian translation:USB bemeneti/kimeneti v. kétirányú port
Entered by: Janos Fazakas

09:48 Apr 27, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: USB upstream/downstream port
A magyar honlapokon is így szerepel. Egyrészt nem is értem pontosan mi ez, másrészt azon gondolkodom, nincsen-e ennek valami elfogadott magyar elnevezése.
Janos Fazakas
USB bemeneti/kimeneti v. kétirányú port
Explanation:
Vagy még beíró/(ki)olvasó port. Mindegyikre számtalan link.
Selected response from:

HalmoforBT
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5USB bemeneti/kimeneti v. kétirányú port
HalmoforBT
5feltöltés/letöltés irány
Karoly Lazar
4usb upstream/downstream port
Robert Horvath


  

Answers


31 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
upstream/downstream
feltöltés/letöltés irány


Explanation:
Ez sem túl szép, csak tükörfordítás. Másik lehetőség (2. ref. www): küldés/adásirány/vételirány (ennek nagyon rádiós íze van, koaxdarabok maradnak a fogaim között, ahogy rágcsálom;)) ) -- végül is a perifériák és a számítógép közötti adatátviteli irányokat akarja megkülönböztetni a kifejezés. Én meghagynám angolul... úgy értik meg legjobban :-(
www.kabelkon.hu/pdf/DSAM.doc
www.hcs.hu/main_szamtech_category01_12.html - 58k


    Reference: http://www.usr-emea.com/products/p-dialup-product.asp?prod=h...
    Reference: http://home.iae.nl/users/nickl/mikrosz.html
Karoly Lazar
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 16

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
usb upstream/downstream port
USB bemeneti/kimeneti v. kétirányú port


Explanation:
Vagy még beíró/(ki)olvasó port. Mindegyikre számtalan link.

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Rita Fejér
2 hrs
  -> köszönöm

agree  aronakos
2 hrs
  -> köszönöm

agree  Péter Tófalvi: Minden USB port be/kimeneti port (az volt az USB szabvány lényege). Én sem értem, hogy külön miért kell ezt hangsúlyozni, de ha már odaírták, akkor "USB kétirányú port".
2 hrs
  -> köszönöm

agree  Dr. Janos Annus: Én ezzel érteke egyet, ha lehet, használjunk magyar kifejezéseket.. aki a USB upstream/downstream port-ot megérti, az ezt is megérti majd.
6 hrs
  -> köszönöm

agree  Balázs Gorka
1 day 5 hrs
  -> köszönöm

8 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
usb upstream/downstream port
usb upstream/downstream port


Explanation:
Magyarra fordítva még nem láttam sehol, de hogy mit jelent azt tudom, a számítógépen található portot downstream-nek hívják az usb eszközön találhatót pedig upstream-nek. Egyes usb eszközökön ezen kívül további downstream port(ok) található(k) így több usb eszközt egymás után felfűzhetünk úgy hogy a számítógépnek csak egy portját(downstream portját) foglaljuk le.

--------------------------------------------------
Note added at 8 hrs 43 mins (2005-04-27 18:31:54 GMT)
--------------------------------------------------

talán felszálló/leszálló vagy felmenő/lemenő lehetne vagy ilyesmi.

Robert Horvath
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search