HDMI splitter

Hungarian translation: HDMI (el)osztó

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:HDMI splitter
Hungarian translation:HDMI (el)osztó
Entered by: SZM

07:51 Jul 29, 2007
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng
English term or phrase: HDMI splitter
HDMI (el)osztóként lehet vele találkozni, ha ritkán is.

Jól emlékszem, hogy a "split" szót általában
kétfelé osztásra használják?
Erre a kütyüre is csak két másik csatlakoztatható.

Ha elosztónak fordítom, akkor ez nincs benne.
SZM
HDMI (el)osztó
Explanation:
Itt éppen nem 2 részre oszt:
„HDMI osztó (splitter) 1 be - 4 ki”

HDMI osztó (splitter) 1 be - 8 ki
http://www.hd-pozitiv.hu/termekek.html


--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2007-07-29 10:01:06 GMT)
--------------------------------------------------

Egy egyszerűbb, 3 kimenettel rendelkező példa:
„HTVC109 F elosztó (splitter)”
http://www.d-audio.hu/product_599/product_info.html


--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2007-07-29 12:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

A kötőjelet minden esetben hiányolók számára:
"HDMI-elosztó" illetve HDMI-osztó"
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Erre szavaztatok a legtöbben, köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +3HDMI (el)osztó
Attila Széphegyi
4HDMI jelosztó
HalmoforBT
4HDMI megosztó
János Kohl


  

Answers


51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hdmi splitter
HDMI megosztó


Explanation:
Éppúgy mint a telefonvonal-megosztásnál, pl. egy modem és a normál telefonvonal között.

János Kohl
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +3
hdmi splitter
HDMI (el)osztó


Explanation:
Itt éppen nem 2 részre oszt:
„HDMI osztó (splitter) 1 be - 4 ki”

HDMI osztó (splitter) 1 be - 8 ki
http://www.hd-pozitiv.hu/termekek.html


--------------------------------------------------
Note added at 2 óra (2007-07-29 10:01:06 GMT)
--------------------------------------------------

Egy egyszerűbb, 3 kimenettel rendelkező példa:
„HTVC109 F elosztó (splitter)”
http://www.d-audio.hu/product_599/product_info.html


--------------------------------------------------
Note added at 5 óra (2007-07-29 12:56:58 GMT)
--------------------------------------------------

A kötőjelet minden esetben hiányolók számára:
"HDMI-elosztó" illetve HDMI-osztó"

Attila Széphegyi
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 878
Grading comment
Erre szavaztatok a legtöbben, köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  zsuzsa369 (X): Én is pont ezt találtam! HDMI osztó 1X2, 1X4, 1X8 http://www.hd-pozitiv.hu/
6 mins
  -> Köszönöm.

agree  HalmoforBT: Én jelosztónak ismerem.
2 hrs
  -> A HDMI szó után már egyértelmű a szerepe a "jel" szó nélkül is. Ha külön használják a"splittert", akkor a jelosztó nekem is jobban tetszik.

agree  fellner
1 day 1 hr
  -> Köszönöm.

4 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hdmi splitter
HDMI jelosztó


Explanation:
Csak egy betű a különbség, de az lényegi.

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2007-07-29 12:15:19 GMT)
--------------------------------------------------


HDMI High Definition Multimedia Interconnect/Interface (nagyfelbontású multimédia csatoló) ... HUB (hálózati jelosztó, ill. számitógépeket összekötő kábelek ...
old.matisz.hu/hirek/csatolmany/2005/MATISZ_informatikai_betuszotar_20050825.doc -


--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2007-07-29 12:15:57 GMT)
--------------------------------------------------

Antenna jelosztó, két antennához. Frekvencia-tartomány: 2320 - 2500MHz. ... DVI-M-HDMI kábel ROLINE 5m · Jogi nyilatkozatAdatvédelmi nyilatkozat ...
mekka.drpinterkft.hu/termek_1080.html

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2007-07-29 12:32:42 GMT)
--------------------------------------------------

www.vatera.hu/1db_zehnder_8_as_tv_jeloszto_29941291.html

--------------------------------------------------
Note added at 4 óra (2007-07-29 12:34:47 GMT)
--------------------------------------------------

Audió/videó jelosztó készülék * 3 db. RCA (kompozit) és 3 db S-video bemenet ... Digitális jelosztó adapter. *4 db. Toslink digitális optikai bemenet *2 db. ...
www.kacsa-audio.hu/index.php?pid=csoportok&csoport=52

--------------------------------------------------
Note added at 8 óra (2007-07-29 15:57:02 GMT)
--------------------------------------------------

Egyébként Széphegyivel teljesen egyetértek abban, hogy név nélkül jelosztó, névvel elosztó. Pl. a Mic Splitter az mikrofon-elosztó, de a Stage Box az szinpadi jelosztó (doboz). (Bocs, nincs hosszú i-m.)

HalmoforBT
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 442




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search