side-loading firmware

Hungarian translation: vezérlőprogram közvetlen telepítése

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:side-loading firmware
Hungarian translation:vezérlőprogram közvetlen telepítése
Entered by: SZM

16:03 Dec 1, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Electronics / Elect Eng / Kínai okostelefon
English term or phrase: side-loading firmware
"USB Activation"
"To prevent 3rd-party vendors from side-loading firmware, please insert your SIM/USIM card to activate USB port."

Oldalsó betöltésű firmware lehet? Csak tippelek.
Előre is köszönöm.
SZM
vezérlőprogram közvetlen telepítése
Explanation:
Tehát az idézetben a vezérlőprogram harmadik fél általi közvetlen telepítésének megakadályozásáról van szó.

firmware = vezérlőprogram
sideloading = közvetlen telepítés

Példa:
"Sideloading: The process of loading apps that were not distributed via the (...insert company name here...) Store, usually for testing an app before it is ready for sale."
Selected response from:

Ildiko Santana
United States
Grading comment
Nehéz volt választani, de köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1egyéb módon történő firmware telepítés
hollowman2
4 +1vezérlőprogram közvetlen telepítése
Ildiko Santana
4 +1Play Store-on (alkalmazásbolton) kívülről történő telepítés
Erzsébet Czopyk
3vezérlőprogram/fimrware kerülőúton történő telepítése
András Veszelka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
egyéb módon történő firmware telepítés


Explanation:
Értsd: Nem szokványos módon történő firmware telepítés.

hollowman2
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy
1 day 20 hrs
  -> Köszönöm!

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
Play Store-on (alkalmazásbolton) kívülről történő telepítés


Explanation:
Understand sideloading. Sideloading is an activity of installing an app on a device by bringing the installer file to the device through some form of file transfer or USB storage method rather than installing from an app store.

https://www.hwsw.hu/hirek/51371/cyanogenmod-app-play-store-g...

--------------------------------------------------
Note added at 24 mins (2018-12-01 16:28:09 GMT)
--------------------------------------------------

pontosítanék: Play Store-on (alkalmazásbolton) kívülről telepített firmware

A jövőben a CyanogenMod Installer telepítése a Play Store-on kívülről, sideloadinggal érhető el, a megfelelő .apk fájl letöltésével és futtatásával. Ezt a csomagot a jövőben a Cyanogen saját forrásból teszi elérhetővé. A sideloading az alkalmazásbolthoz képes némileg megemeli a belépési küszöböt, az Android azonban szerencsére még most is eléggé nyílt platform ahhoz, hogy ez megoldható legyen, az egyetlen feltétel, hogy engedélyezni kell a beállítások menüben az ismeretlen forrásból történő telepítést.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2018-12-01 18:38:01 GMT)
--------------------------------------------------

persze lehet App Store/Play Store, hogy mindekét óriás benne legyen

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 56

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  kyanzes
58 mins
  -> Köszönöm szépen!

6 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
vezérlőprogram közvetlen telepítése


Explanation:
Tehát az idézetben a vezérlőprogram harmadik fél általi közvetlen telepítésének megakadályozásáról van szó.

firmware = vezérlőprogram
sideloading = közvetlen telepítés

Példa:
"Sideloading: The process of loading apps that were not distributed via the (...insert company name here...) Store, usually for testing an app before it is ready for sale."

Ildiko Santana
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 48
Grading comment
Nehéz volt választani, de köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Istvan Nagy: Kedves Ildikó! A megoldás pontos, de a firmware, talán a hardver és szoftver nyomán, de angolos helyesírással honosodott meg nyelvünkben, bármi szomorú is...
1 day 15 hrs

1 day 23 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
vezérlőprogram/fimrware kerülőúton történő telepítése


Explanation:
A kerülőút lehet a Google alkalmazásáruházának megkerülése Andoridos eszközöknél (annak használata ugyanis jobbára előírás vagy legalábbis erős elvárás, máskülönben a Google nem nyújt tudtommal bizonyos szolgáltatásokat) (megjegyzem, ha jól tudom, onnan vezérlőprogramot nem lehet telepíteni), lehet a gyártó hivatalos vezérlőprogram-frissíttéseinek megkerülése, tehát ilyesmi.

András Veszelka
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 68




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search