Carpet/floor nozzle

Hungarian translation: szönyeg/padló szívófej (váltó)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Carpet/floor nozzle
Hungarian translation:szönyeg/padló szívófej (váltó)
Entered by: SZM

14:46 Apr 29, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Porszívó
English term or phrase: Carpet/floor nozzle
A porszívó szívófején az a kis valami, amelyikre elegánsan rálépünk, és a kefét ki- be kattintja, szőnyeg vagy padló porszívózásához.
A magyar nevére mit tippeltek?
SZM
szönyeg/padló szívófej (váltó)
Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2006-04-29 15:06:02 GMT)
--------------------------------------------------

A "szőnyeg" persze hosszú ő.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2006-04-29 15:15:04 GMT)
--------------------------------------------------

A kis valami "pedál" elnevezéssel is szerepel, pl. LG V-C7050 porszívóknál.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2006-04-29 15:18:32 GMT)
--------------------------------------------------

"A kétállású fejen egy pedál található, amelynek segítségével a tisztítandó padló fajtájának megfelelő helyzetbe állítható be.
Kemény padló helyzet
Szőnyegpadló vagy szőnyeg helyzet"

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2006-04-29 15:24:20 GMT)
--------------------------------------------------

A kis valami itt éppen "kapcsoló".
"A többfunkciós kefe minden fajta padlóburkolathoz megfelel. Egy kapcsoló átbillentésével szőnyeg, vagy keménypadló tisztítására alkalmas."
http://www.electrolux.hu/node39.asp?ProdId=27102
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
Így pontos és tömör, a "kis valami" pedig inkább legyen kapcsoló, még ha lábbal is kapcsoljuk. Köszönöm a segítséget.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4szönyeg/padló szívófej (váltó)
Attila Széphegyi
5carpet clean
duka-bazuka
4szőnyeg-/parkettatisztító fej
Tibor Lovasz
3kombinált szívófej szőnyeghez és padlóhoz
apro


  

Answers


12 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
carpet/floor nozzle
szőnyeg-/parkettatisztító fej


Explanation:
Esetleg

Tibor Lovasz
Slovakia
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in SlovakSlovak

17 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
carpet/floor nozzle
szönyeg/padló szívófej (váltó)


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 19 mins (2006-04-29 15:06:02 GMT)
--------------------------------------------------

A "szőnyeg" persze hosszú ő.

--------------------------------------------------
Note added at 28 mins (2006-04-29 15:15:04 GMT)
--------------------------------------------------

A kis valami "pedál" elnevezéssel is szerepel, pl. LG V-C7050 porszívóknál.

--------------------------------------------------
Note added at 32 mins (2006-04-29 15:18:32 GMT)
--------------------------------------------------

"A kétállású fejen egy pedál található, amelynek segítségével a tisztítandó padló fajtájának megfelelő helyzetbe állítható be.
Kemény padló helyzet
Szőnyegpadló vagy szőnyeg helyzet"

--------------------------------------------------
Note added at 37 mins (2006-04-29 15:24:20 GMT)
--------------------------------------------------

A kis valami itt éppen "kapcsoló".
"A többfunkciós kefe minden fajta padlóburkolathoz megfelel. Egy kapcsoló átbillentésével szőnyeg, vagy keménypadló tisztítására alkalmas."
http://www.electrolux.hu/node39.asp?ProdId=27102

Attila Széphegyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 64
Grading comment
Így pontos és tömör, a "kis valami" pedig inkább legyen kapcsoló, még ha lábbal is kapcsoljuk. Köszönöm a segítséget.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay (X): Mint itt (de szívó, nem váltó!): Kombinált padlószívófej - szőnyeg/padló.... www.electrolux.hu/Files/hungary_hungarian/ ELUX%20porszívók%20HUE_2004.pdf
4 mins
  -> Köszönöm.

agree  juvera: A kapcsoló jobban hangzik, mint a pedál
42 mins
  -> Köszönöm. Egyetértek.

agree  Hungi (X)
3 hrs
  -> Köszönöm.

agree  aronakos
1 day 38 mins
  -> Köszönöm.

18 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
carpet/floor nozzle
kombinált szívófej szőnyeghez és padlóhoz


Explanation:
A megadott angol kifejezés csak ennyi, a kapcsoló nincs benne.

Univerzális porszívó kombifej
Porszívócsőhöz univerzális kombinált szívófej.
Ajánlott szőnyeghez, keménypadlóhoz. Minden porszívócsőhoz csatlakoztatható
http://66.249.93.104/search?q=cache:n-CnBJPasG4J:www.healthc...

• kétállású, kombinált szívófej: szőnyegek, kárpitok, kemény felületek (parketta, kő, linóleum….)
http://www.luxh.hu/frames/bel/term9.htm



apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

3046 days   confidence: Answerer confidence 5/5
carpet/floor nozzle
carpet clean


Explanation:
A cégek foglalkozó szőnyeg tisztításához


    Reference: http://www.cleaning-carpet-services.com
duka-bazuka
Serbia




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search