Book screw

Hungarian translation: albumcsavar

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Book screw
Hungarian translation:albumcsavar
Entered by: László Zsák

07:52 Jun 16, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Csavarok
English term or phrase: Book screw
Felsorolásban szerepel, zéró szöv.körny., és gondolom, hogy nem "könyv csavar"...
De akkor mi lehet?
Köszi a segítséget
(kötőelemes szöveg, csavarok, alátétek, anyák, tiplik, rögzítő cuccok stb. a téma)
E-Word
albumcsavar
Explanation:
könyvkötészetben használják (meg a Garzon bútort is ez szorította össze, amíg el nem pattant)
Selected response from:

László Zsák
Grading comment
Grazie Mille,
szerintem is ez lesz a jó
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2albumcsavar
László Zsák
4szorítócsavar
Hungi (X)
1fűzőcsavar
Andras Mohay (X)


Discussion entries: 1





  

Answers


20 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
book screw
fűzőcsavar


Explanation:
A Nyomdaipari Enciklopédia fűzőanyagoknál (p. 713) említ fűzőcérnát, fűzővásznat, fűződrótot. Csavart sajnos nem, s a javasolt szóra más értelemben vannak adatok.

Egy hasznos link, szinonimával, német ekvivalenssel s képpel:

Buchheftungsschrauben = Binder posts (book screws)

http://www.alstertaler.de/pdf/nicht_genormte_verbindungselem...


Andras Mohay (X)
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

24 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
book screw
szorítócsavar


Explanation:
A könyvkötészetben is van (főleg volt) szerepe, de pl. felületek ragasztás céljából történő összeszorításánál, stb. is használják.

Hungi (X)
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 60

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
book screw
albumcsavar


Explanation:
könyvkötészetben használják (meg a Garzon bútort is ez szorította össze, amíg el nem pattant)


    Reference: http://www.internettudakozo.hu/talalati.html?termek=k%F6nyvk...
László Zsák
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 11
Grading comment
Grazie Mille,
szerintem is ez lesz a jó

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay (X): Zseniális! Én is albumra gondoltam. S a bútortörténeti ismeretek imponálóak. Azt már tudtam, hogy a Trabant papundekliből készült, de a kor másik emblematikus alkotásáról, a Garzon bútorról semmit nem tudtam. / 3,20-ért vagy 3,50-ért?
1 hr
  -> (és a Lehel térnél lehetett kapni egy kis boltban :-)

agree  juvera
7 hrs
  -> kösz




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search