bow welding

Hungarian translation: ívhegesztés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bow welding
Hungarian translation:ívhegesztés
Entered by: dr. Imre Körmöczi

12:10 Jul 1, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general)
English term or phrase: bow welding
Használati utasításban egy hegesztőgép termékleírásánál szerepel.

This machine is fit for bow welding with electrodes.

Köszönöm!
Ágnes Fülöp
Netherlands
ívhegesztés
Explanation:
A hegesztőgéped alkalmas az elektródokkal végzett ívhegesztésre:

Egyik elektródként fémpálcát használnak, míg a másik elektród a hegesztendő tárgy. A fémpálca és a munkadarab összeérintésével lehet az ívet húzni, amelynek hőhatása mind a munkadarab szélét, mind a hegesztőpálcát megolvasztja. A pálca lecsepegő ömledéke szolgál a varrat feltöltésére.
Selected response from:

dr. Imre Körmöczi
Hungary
Grading comment
Köszönöm! Amúgy az eredeti szöveg gyenge és igazából tényleg arc weldingnek kellene lennie.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4ld. lent
István Hirsch
4ívhegesztés
dr. Imre Körmöczi


Discussion entries: 1





  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ívhegesztés


Explanation:
A hegesztőgéped alkalmas az elektródokkal végzett ívhegesztésre:

Egyik elektródként fémpálcát használnak, míg a másik elektród a hegesztendő tárgy. A fémpálca és a munkadarab összeérintésével lehet az ívet húzni, amelynek hőhatása mind a munkadarab szélét, mind a hegesztőpálcát megolvasztja. A pálca lecsepegő ömledéke szolgál a varrat feltöltésére.

dr. Imre Körmöczi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm! Amúgy az eredeti szöveg gyenge és igazából tényleg arc weldingnek kellene lennie.

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
ld. lent


Explanation:
Szinte nincs is rá releváns találat, míg az igazi ívhegesztésre több, mint 1 milió (arc welding). Vagy nagyon gyenge fordítás, de még valószínűbb, hogy itt a hegesztés geometriájára vonatkozik a bow (~hajlat). Az egyik ilyen géppel például linóleum széleit hegesztik, ehhez aligha kell ív. Van Bow Welding cég is.

--------------------------------------------------
Note added at 17 óra (2008-07-02 05:21:17 GMT)
--------------------------------------------------

A "bow welding" kereséskor többféle formában előforduló dokumentum ponyvás teherautó ponyvatartó ívének (bow) hegesztéséről szól, pl.:

"FORPLAST automatic bow welding machine. »The hot-air automatic welding machine for attaching reinforcement tapes on truck tarpaulins.« ..."
forsthoffwelding.com/index.php?id=45&L=1

István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 23




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search