array type printhead

Hungarian translation: mátrix (típusú) nyomtatófej

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:array type printhead
Hungarian translation:mátrix (típusú) nyomtatófej
Entered by: József Lázár

08:32 Nov 4, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering (general) / Informatika
English term or phrase: array type printhead
Műszaki leírásban szerepel.
Szilvia Ferenczy
Hungary
mátrix (típusú) nyomtatófej
Explanation:
Nem világos, hogy igazi mátrixnyomtatóról van szó, vagy pl tintasugarasról ahol a cseppgenerátorok tömbszerű elrendezéséről lehet szó. De mindkét típusnál lehet ezt használni.
http://old.hungary.com/telecomputer/2_07/1_2.htm
Selected response from:

József Lázár
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5Array típus nyomtatófej
Dragomir Perovic
3 +2mátrix (típusú) nyomtatófej
József Lázár
4vonalnyomtatófej
István Hirsch


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
Array típus nyomtatófej


Explanation:
-

Dragomir Perovic
Serbia
Native speaker of: Native in SerbianSerbian

14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
mátrix (típusú) nyomtatófej


Explanation:
Nem világos, hogy igazi mátrixnyomtatóról van szó, vagy pl tintasugarasról ahol a cseppgenerátorok tömbszerű elrendezéséről lehet szó. De mindkét típusnál lehet ezt használni.
http://old.hungary.com/telecomputer/2_07/1_2.htm

József Lázár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
Notes to answerer
Asker: Tintasugaras nyomtatásról van szó.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Klára Kalamár
9 hrs

agree  Iosif JUHASZ
23 hrs

1 day 11 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
vonalnyomtatófej


Explanation:
A tintasugaras nyomtatók egyik nagy csoportjánál a nyomtatófejen függőlegesen helyezkedik el a fúvókasor és a papíron vízszintes irányban halad a nyomtatófej nyomtatás közben. A másiknál a papír szélességű nyomtatófejen vízszintesen helyezkednek el a fúvókák és keresztirányú mozgás nélkül, egyszerre viszik fel az adott kép egy vízszintes vonalának megfelelő pontsort, majd a papír függőleges irányban továbbhalad (vonalnyomtató). Az array printer head úgy is készülhet, hogy több fejet szerelnek vízszintesen egymás mellé.
Az idézett magyar dok. hőnyomtatóra vonatkozik, de tintasugaras nyomtatóra is érvényes a leírás.

“According to the print head driving method, inkjet printers may be classified into array type inkjet printers and print head driving type inkjet printers. In the print head driving inkjet printer, a plurality of nozzles are arranged on the print head in the vertical scan direction, and the printer prints one line at a time as the print head moves in the horizontal scan direction. On the other hand, in the array type printer, a plurality of nozzles are arranged in the horizontal scan direction of the print head so that it prints each line in the vertical scan direction, and the print head moves only in the vertical scan direction.”
http://www.freepatentsonline.com/7554690.html

„Mit jelent, hogy termál vonal nyomtató?
A hagyományos nyomtatókban, a nyomtatófej mozog a papír előtt, és az adott pozícióban a papírt festékszalag, tinta vagy hő segítségével elszínezí. Ezzel szemben a termál vonal nyomtatókban a teljes papírszélességben hőleadó pontok vannak elhelyezve, így a papír elszínezése a nyomtatófej mozgása nélkül és a teljes papírszélességben egyidőben történik az elszínezés. Előnye, hogy jelentősen csökken a mozgó alkatrészek száma, ami növeli a megbízhatóságot, illetve növekszik a nyomtatási sebesség.”
http://www.cgp.hu/gyik.php#


István Hirsch
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 23




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search