caustic shower

Hungarian translation: vészzuhany, mentesítő zuhany

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:caustic shower
Hungarian translation:vészzuhany, mentesítő zuhany
Entered by: Zsanett Rozendaal-Pandur

13:14 May 3, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: caustic shower
Üzemi baleset, a beszélő kollégájának valami vegyi anyag fröccsent az arcába, erre bevitte a caustic showerbe. Angliában.

"I think about three or four times we was in and out of the caustic shower, cos of the coldness and the spray was so fine, the vapour of it and everything."
"I was trying to pull his eyelids open when we was in the caustic shower to get him to like actually like let the water get into his eyes."

Ez valami lúgos lemosózuhany?
Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
maró zuhany / vészzuhanyozó / …
Explanation:
EESDS: Emergency Shower, Eyewash, Shower and Drench Hose System

Zuhanyfülke van a képeken, kívülről és belülről.
http://www.chemical-storage.com/eesds.htm

European Agency for Safety and Health at Work

Identifier: 18841F
Translations:
· Magyar: Vészzuhany
· English: Emergency showers
http://hu.osha.eu.int/ThesaurusProxy/08801A/11201B/18521C/18...

Az alábbi két linken is vannak képek:

Állványos, karos indítású vészzuhany, szemmosóval kombinálva. A zuhanyrózsa és szemmosó tányér ütésálló műanyag.
http://www.dunavert.com/?fomenu=katalog&termek=157

Biztonsági zuhanyok

BK04022 — Húzólánccal mûködtethetõ idõzített vészzuhany, szórótárcsával
BK04052 — Falraszerelhetõ konzolos idõzített szemzuhany, karos mûködtetéssel
BK04053 — Lábonálló idõzített szemzuhany, karos mûködtetéssel, alsó lefolyással
http://www.bandk.hu/termek_hu.php?fokategoria=144ZUHANY&kate...

Selected response from:

apro
Hungary
Grading comment
Köszönöm a hozzászólásokat. Vészzuhany lett belőle.
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3maró zuhany / vészzuhanyozó / …
apro
4mentesítő zuhany
László Zsák


Discussion entries: 2





  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
mentesítő zuhany


Explanation:
lúgos akkor, ha a vegyianyag savas volt...

László Zsák
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

1 hr   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
maró zuhany / vészzuhanyozó / …


Explanation:
EESDS: Emergency Shower, Eyewash, Shower and Drench Hose System

Zuhanyfülke van a képeken, kívülről és belülről.
http://www.chemical-storage.com/eesds.htm

European Agency for Safety and Health at Work

Identifier: 18841F
Translations:
· Magyar: Vészzuhany
· English: Emergency showers
http://hu.osha.eu.int/ThesaurusProxy/08801A/11201B/18521C/18...

Az alábbi két linken is vannak képek:

Állványos, karos indítású vészzuhany, szemmosóval kombinálva. A zuhanyrózsa és szemmosó tányér ütésálló műanyag.
http://www.dunavert.com/?fomenu=katalog&termek=157

Biztonsági zuhanyok

BK04022 — Húzólánccal mûködtethetõ idõzített vészzuhany, szórótárcsával
BK04052 — Falraszerelhetõ konzolos idõzített szemzuhany, karos mûködtetéssel
BK04053 — Lábonálló idõzített szemzuhany, karos mûködtetéssel, alsó lefolyással
http://www.bandk.hu/termek_hu.php?fokategoria=144ZUHANY&kate...



apro
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 3
Grading comment
Köszönöm a hozzászólásokat. Vészzuhany lett belőle.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay (X): Igen, "vészzuhany" van, amelyet "szemmosóval" kombinálnak
8 mins
  -> Kösz.

agree  Sonia Soros
1 hr
  -> Kösz.

agree  juvera: Vészzuhany, a weblapok jók. NEM savas/lúgos, hanem TISZTA vízzel!
5 hrs
  -> Teljesen igazad van, kösz. Nem gondoltam bele, hogy miért is maratnák valakinek a szemét, és hogy miért volna ez olyan finom.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search