bearing current

Hungarian translation: csapágyáram

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:bearing current
Hungarian translation:csapágyáram
Entered by: SZM

14:40 Aug 3, 2010
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial / Légfúvó
English term or phrase: bearing current
Special motor design to protect against bearing currents and optimize motor cooling at lower speeds.

A kóboráram jutott eszembe, de az nem így van.
Elképzelhető, hogy a motor csapágyait kell védeni kóboráram ellen?
SZM
csapágyáram
Explanation:
Igen, a kóboráramok egyik fajtája, abban az értelemben, hogy a kóboráram a készülékek rendeltetésszerűen árammentes részeiben folyó áram.

Villamos forgógépek szerelése és javítása (Könyv) - Tartalom ...
Csapágyáram mérése. 566. Csapágy kopásának ellenőrzése. 567.
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=villamos-fo...

"Az elektromágneses kompatibilitás és a csapágyáram-képződés elkerülése érdekében itt szimmetrikus motorkábeleket kell használni,
négyeres vezetékek nélkül."
http://www.siemens.hu/download/2/G130_G150_katalogus_LQ.pdf

"A frekvenciaváltós motoroknál a védelmet a frekvenciavál-
tó tartalmazza, így a megfelelő áramkorlát beállítása esetén
az indulásoknál elmaradó áramlökések révén a tekercselés
élettartama növekedni fog.
A csapágyakban kialakuló járulékos melegedés megelőz-
hető a csapágyáramok kialakulásának megelőzésével.
Szivattyúk motorjainak egy részénél, ahol a motortengely a
víz révén nulla potenciálra kerül, nem alakul ki csapágy áram."
http://www.scribd.com/doc/32219267/Elektrotechnika-2010-05
Szerzők:
Farkas András
villamosmérnök, főiskolai docens
Óbudai Egyetem, Kandó Villamosmérnöki Kar
Automatika Intézet.

Peresztegi Sándor
villamosmérnök, mestertanár
Óbudai Egyetem, Kandó Villamosmérnöki Kar
Automatika Intézet.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Igen, maradjunk inkább a csapágyáramnál, attól függetlenül, hogy pontosan mit okoz. Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1csapágyáram
Katalin Horváth McClure
4csapágyon jelentkező ívkisülés (elleni védelem)
Balázs Sudár


  

Answers


43 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
csapágyon jelentkező ívkisülés (elleni védelem)


Explanation:
http://www.mm-online.hu/hirek/Ivkisules_okozta_csapagyserule...

http://www.heco.com/portal/site/heco/menuitem.508576f78baa14...

Balázs Sudár
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 108

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Katalin Horváth McClure: Ez angolul az "electric arc bearing damage". Lásd pl: http://www.ien.com/article/insulating-ball-bearings/7642 Világos, hogy a kisülés is károsít (a melegedés is), de itt nem azt nevezték meg, hanem magát a csapágyáramot (az okot, nem az okozatot)
14 hrs
  -> A csapágy mechanikai károsodását a kisülések okozzák, a különbség annyi, hogy ok vagy okozat felől nézzük a kérdést. Ld. az angol linket.

14 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
csapágyáram


Explanation:
Igen, a kóboráramok egyik fajtája, abban az értelemben, hogy a kóboráram a készülékek rendeltetésszerűen árammentes részeiben folyó áram.

Villamos forgógépek szerelése és javítása (Könyv) - Tartalom ...
Csapágyáram mérése. 566. Csapágy kopásának ellenőrzése. 567.
http://www.antikvarium.hu/ant/book.php?konyv-cim=villamos-fo...

"Az elektromágneses kompatibilitás és a csapágyáram-képződés elkerülése érdekében itt szimmetrikus motorkábeleket kell használni,
négyeres vezetékek nélkül."
http://www.siemens.hu/download/2/G130_G150_katalogus_LQ.pdf

"A frekvenciaváltós motoroknál a védelmet a frekvenciavál-
tó tartalmazza, így a megfelelő áramkorlát beállítása esetén
az indulásoknál elmaradó áramlökések révén a tekercselés
élettartama növekedni fog.
A csapágyakban kialakuló járulékos melegedés megelőz-
hető a csapágyáramok kialakulásának megelőzésével.
Szivattyúk motorjainak egy részénél, ahol a motortengely a
víz révén nulla potenciálra kerül, nem alakul ki csapágy áram."
http://www.scribd.com/doc/32219267/Elektrotechnika-2010-05
Szerzők:
Farkas András
villamosmérnök, főiskolai docens
Óbudai Egyetem, Kandó Villamosmérnöki Kar
Automatika Intézet.

Peresztegi Sándor
villamosmérnök, mestertanár
Óbudai Egyetem, Kandó Villamosmérnöki Kar
Automatika Intézet.



    Reference: http://www.omikk.bme.hu:8080/cikkadat/bitstream/123456789/39...
    Reference: http://www.siemens.hu/download/2/G130_G150_katalogus_LQ.pdf
Katalin Horváth McClure
United States
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 43
Grading comment
Igen, maradjunk inkább a csapágyáramnál, attól függetlenül, hogy pontosan mit okoz. Köszönöm mindannyiotoknak.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tradeuro Language Services
11 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search