clutch tool

Hungarian translation: nyomatékkulcs (nyomatékszerszám)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:clutch tool
Hungarian translation:nyomatékkulcs (nyomatékszerszám)
Entered by: SZM

18:02 Jul 25, 2012
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: clutch tool
"This unique concept presents conveyor system simulating production line with following stations:
Station no. 1 – traditional assembly station with clutch tools Torque OK
Station no. 2 – pneumatic advanced assembly station Joint OK
Station no. 3 – electric advanced assembly station Quality critical joint OK"

A Lean rendszerű szerelés népszerűsítéséről van szó.

A "clutch tool" itt nem valószínű, hogy kuplunggal kapcsolatos, bár nincs meghatározva, hogy mit szerelnek.

Hajlok afelé, hogy egyszerűen (kézi) szerelőszerszámnak fordítsam.

Szerintetek is így lesz jó?
SZM
nyomatékkulcs (nyomatékszerszám)
Explanation:
a "traditional assembly station" miatt ezt is elképzelhetőnek tartom,
mivel általánosságban a kuplung egy, az erőátvitel szabályozására szolgáló mechanikus szerkezet (ld. dörzstárcsák), és a szövegben ez lehet "traditional", azaz mechanikus megoldás, mivel ehhez képest a pneumatikus, elektronikus fejlettebb.....
Selected response from:

Attila Bielik
Hungary
Grading comment
Később megnéztem ugyanezt egy másik, jobban összeszedett anyagban, ott "shut-off tool" van, ezért lekapcsoló kuplungos szerszámra gondoltam, de ugyanarról beszélünk.
Köszönöm mindannyiotoknak.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4nyomatékkulcs (nyomatékszerszám)
Attila Bielik
4meghajtott összeszerelő szerszám
MARIA LEIDAL KOVACS
3 +1[Itt] célszerszám
hollowman2
1rögzítő célszerszám
Zoltán Ficsor


  

Answers


6 mins   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
rögzítő célszerszám


Explanation:
Én találtam egy clutch tool eszközt. Mellékeltem a leírását. Persze lehet, hogy abszolút semmi köze ehhez...


    Reference: http://imageevent.com/cobs/clutchtools;jsessionid=dpgkkc54o2...
Zoltán Ficsor
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
Notes to answerer
Asker: Az anyagban nincs meghatározva, hogy pontosan milyen szerszámról van szó, elvileg még ez vagy ehhez hasonló is lehet. Szerintem egyszerű villáskulcstól az elektromos/pneumatikus csavarozóig akármi lehet. A zavaró csak a megfogalmazás, mert a nagy többség kuplung szerszámra asszociál. És a Google ezt csak megerősíti.


25 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
[Itt] célszerszám


Explanation:
Zoltán javaslatához képest annyiban különbözik, hogy én a rögzítőt elhagynám.
(Ha pontosabb/konkrétabb javaslat nem érkezne, akkor ezzel a megoldással nagyot nem tévedhetsz.

hollowman2
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Notes to answerer
Asker: Igazad van, nagyot nem tévedhetek.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Erzsébet Czopyk
13 hrs
  -> Köszönöm!

10 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
meghajtott összeszerelő szerszám


Explanation:
Hátha ezek segítenek. Bár nem tudom magyarul a szerszám névet, egyértelműnek tűnik, hogy az összeszerelő szerszám meghajtását a tengelykapcsolójával lehet leállítani, vagy rákapcsolni a szerszámra. Gondolom amikor rá van kapcsolva a hajtás, a beállított nyomatékra csavaroz/húzza meg a csavart:

1.: "Operators use DC electric torque monitored tools and DC electric clutch-type tools. Torque monitoring tools are used in cases where there is rotational and torque accuracy required and recorded."
2.: "Direct Drive Assembly Tools (clutch shut-off)"


    Reference: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:sIuSRgK...
    Reference: http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:xxhtRoO...
MARIA LEIDAL KOVACS
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

1 day 3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nyomatékkulcs (nyomatékszerszám)


Explanation:
a "traditional assembly station" miatt ezt is elképzelhetőnek tartom,
mivel általánosságban a kuplung egy, az erőátvitel szabályozására szolgáló mechanikus szerkezet (ld. dörzstárcsák), és a szövegben ez lehet "traditional", azaz mechanikus megoldás, mivel ehhez képest a pneumatikus, elektronikus fejlettebb.....

Attila Bielik
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 40
Grading comment
Később megnéztem ugyanezt egy másik, jobban összeszedett anyagban, ott "shut-off tool" van, ezért lekapcsoló kuplungos szerszámra gondoltam, de ugyanarról beszélünk.
Köszönöm mindannyiotoknak.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search