auger tube

Hungarian translation: szállítócsiga cső

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:auger tube
Hungarian translation:szállítócsiga cső
Entered by: István Takács

06:40 Apr 25, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: auger tube
Kedves Kollégák!

Egy formázó-, töltő- és zárógép leírásában szerepel a fenti kifejezés. Egészen pontosan egy ún. horizontal infeed auger (vízszintes csigás adagoló?) része.

http://kepkuldes.com/images/5ea7e3cb56c7a559ce285bd0c7b97eeb...

Előre is köszönöm a javaslatokat.
István Takács
szállítócsiga cső
Explanation:
Ez csak a gép teste! A szállítócsiga spirál nélkül. Legyünk pontosak. Azért nem vályú, mert itt kifejezetten csőcsigáról van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2018-04-25 07:49:36 GMT)
--------------------------------------------------

A csőcsiga a komplett gép fajtájának a neve. Azért ez, mert a háza cső alakú, nem vályús. A benne lévő spirális elem lehet csigatengely, csigalevél, vagy egyszerűen csiga spirál, ha tengely nélküli a gép kialakítása.
Selected response from:

Tony Sarok
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1szállítócsiga cső
Tony Sarok
5 +1csőcsiga
hollowman2
5szállítócsiga
Andras Szekany


  

Answers


58 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
szállítócsiga cső


Explanation:
Ez csak a gép teste! A szállítócsiga spirál nélkül. Legyünk pontosak. Azért nem vályú, mert itt kifejezetten csőcsigáról van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 1 óra (2018-04-25 07:49:36 GMT)
--------------------------------------------------

A csőcsiga a komplett gép fajtájának a neve. Azért ez, mert a háza cső alakú, nem vályús. A benne lévő spirális elem lehet csigatengely, csigalevél, vagy egyszerűen csiga spirál, ha tengely nélküli a gép kialakítása.


    Reference: http://www.nqpd.net.au/auger-pipe/
Tony Sarok
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Notes to answerer
Asker: Ami pedig benne van, az lesz a csőcsiga?


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Ez a jó, mert a belinkelt képen ugyan nincs semmi bejelölve, a magyarázatból kiderül, hogy nem az egész szerkezetről, csak magáról a csőről van szó, amiben a szállítócsiga van. Összetett szó, helyesen írva "szállítócsiga-cső" (jelöletlen birtokviszony).
1 day 6 hrs
  -> Köszönöm szépen! (A javítást is :-))

13 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
szállítócsiga


Explanation:
akár vízszintes, akár függőleges, mindenképpen szállít

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2018-04-25 07:55:20 GMT)
--------------------------------------------------

A kérdésbe belinkelt kép jó. Ez így egy komplett termék, a részei gépalkatrészek, vagyis a csövet - a fő-összeállításban nem sorolják fel.

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 145
Notes to answerer
Asker: Köszönöm a választ. Ez gondolom, a teljes berendezés, vagy a csigás rész megnevezése. A csövet, amelyikben a csiga mozog, hogy nevezik?


53 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
csőcsiga


Explanation:
Általában csöves és vályús házzal készülnek, de léteznek speciális szállítócsigák is...
Itt, egyértelműen csőcsigáról van szó.

--------------------------------------------------
Note added at 11 óra (2018-04-25 18:23:54 GMT)
--------------------------------------------------

A cső, amiben a csiga mozog: csigacső

hollowman2
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Boskovitz
5 hrs
  -> Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search