spun bearing

Hungarian translation: Kiverődött / kijárt csapágy

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:spun bearing
Hungarian translation:Kiverődött / kijárt csapágy
Entered by: Andras Szekany

14:26 Sep 23, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: spun bearing
Kedves Kollégák!

A fenti kifejezés egy karbantartással kapcsolatban tartott workshop szövegének leiratából származik (vagy ilyesmi :) ).

"Ever walk in the plant and you hear air leaks?

Do you continue to walk by?

No. We need to fix those because those are costing you money.

We will talk about spun bearings, keyed assemblies.

We know you have conveyor systems.

Has a key ever walked out of a sprocket on you?

Or a pulley?"

Az interneten találtam olyan anyagokat, melyek szerint a spun bearing a csapágy valamilyen hibája, viszont a keyed assemblies nem tűnik meghibásodásnak (reteszes szerelvények?).

Lehetséges, hogy itt simán forgatott csapágyakról van szó?

Előre is köszönöm.
István Takács
Kiverődött / kijárt csapágy
Explanation:
A kérdés összefüggésében : karbantartás > a csapágy nincs rendben
Selected response from:

Andras Szekany
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1Kiverődött / kijárt csapágy
Andras Szekany
5a csapágyfészekben/tengelyen elforduló külső, v. belső csapágy-gyűrű
Sándor Hamvas


Discussion entries: 1





  

Answers


28 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
a csapágyfészekben/tengelyen elforduló külső, v. belső csapágy-gyűrű


Explanation:
Nehéz röviden megfogalmazni. Csapágy meghibásodás, ami abban jelentkezik, hogy egy gördülőcsapágy belső gyűrűje (a görgők, v. a golyók megszorulása miatt) megfordul a tengelyen, vagy a külső gyűrűje megfordul a csapágyfészekben. Ez a tengely, vagy a csapágyfészek felületének súlyos károsodásához vezet.
Siklócsapágyak esetében csak egy gyűrű (bronz, v. csapágyfém gyűrű) van, ami - kenéshiány esetén a tengelyre rászorulás miatt - csak a csapágyfészekben tud megfordulni.


    https://www.enginebuildermag.com/2017/03/engine-bearing-technology-spin-spun-bearings/
Sándor Hamvas
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

32 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
Kiverődött / kijárt csapágy


Explanation:
A kérdés összefüggésében : karbantartás > a csapágy nincs rendben

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 149

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tibor Pataki: úgy tűnik a nyimet verzió alapján, ez a megoldás https://deu.proz.com/kudoz/english-to-german/engineering-gen...
18 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search