International Translation Day 2018

Join ProZ.com/TV for a FREE event September 25-26th celebrating International Translation Day! 50+ hours of content, Chat, Live Q&A & more. Join 1,000's of linguists from around the globe as ProZ.com/TV celebrates International Translation Day.

Click for Full Participation

Liquid bio-reporter pump

Hungarian translation: bioreporter (bioluminescent bioreporter)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Liquid bio-reporter pump
Hungarian translation:bioreporter (bioluminescent bioreporter)
Entered by: juvera

12:10 Apr 10, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Engineering: Industrial
English term or phrase: Liquid bio-reporter pump
Az előbbi víztisztító szerkentyűnél fordul elő ez is. A gondot a "reporter" szó jelenti.

http://www.nalco.com/3dtrasar/benefits.asp
Csaba Ban
Hungary
bioreporter
Explanation:
Annyira új dolog, hogy csak ezt a cikket találtam róla magyarul, ahol megmagyarázzák, de nem javasolnak hozá nevet. Sem a bio-jelző, sem a bio-riporter nem lenne jó, sőt, minél inkább próbáljuk magyarosítani, annál több magyarázat kell hozzá.
www.vitalitas.hu/ index.php?ctype=1&did=16016&PHPSESSID=

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2005-04-10 12:51:42 GMT)
--------------------------------------------------

2004.8.9.
Az érzékelő megméri a fény intenzitását, és ha nagyjából ismerjük a műszerben élő baktériumok számát, akkor nemcsak az idegen anyag megjelenéséről kapunk hírt, hanem annak mennyiségét is meg lehet becsülni. A chipet már megépítették és sikeresen kipróbálták; a Bioluminescent Bioreporter Integrated Circuits mindössze kb. 2-2 milliméteres. Az egész eszköz, az energiaellátást biztosító elemmel együtt el fog férni egy gyufásdobozban.
Ugyanaz a cikk, talán ezen jobban bejön:
www.elojegyzes.hu/hirek_cikk.php?&aid=784&h=1
Selected response from:

juvera
Grading comment
bocs a hosszú várakozásért - mindenkinek köszi az erőfeszítését
3 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +1bioreporter
juvera
4(folyadék)szivattyúval egybeépitett biológiai jelzőeszköz
denny (X)
4folyadék bio(lógiai tulajdonságát) érzékelő szivattyú
Andras Szekany


  

Answers


33 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
liquid bio-reporter pump
bioreporter


Explanation:
Annyira új dolog, hogy csak ezt a cikket találtam róla magyarul, ahol megmagyarázzák, de nem javasolnak hozá nevet. Sem a bio-jelző, sem a bio-riporter nem lenne jó, sőt, minél inkább próbáljuk magyarosítani, annál több magyarázat kell hozzá.
www.vitalitas.hu/ index.php?ctype=1&did=16016&PHPSESSID=

--------------------------------------------------
Note added at 41 mins (2005-04-10 12:51:42 GMT)
--------------------------------------------------

2004.8.9.
Az érzékelő megméri a fény intenzitását, és ha nagyjából ismerjük a műszerben élő baktériumok számát, akkor nemcsak az idegen anyag megjelenéséről kapunk hírt, hanem annak mennyiségét is meg lehet becsülni. A chipet már megépítették és sikeresen kipróbálták; a Bioluminescent Bioreporter Integrated Circuits mindössze kb. 2-2 milliméteres. Az egész eszköz, az energiaellátást biztosító elemmel együtt el fog férni egy gyufásdobozban.
Ugyanaz a cikk, talán ezen jobban bejön:
www.elojegyzes.hu/hirek_cikk.php?&aid=784&h=1


juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 59
Grading comment
bocs a hosszú várakozásért - mindenkinek köszi az erőfeszítését

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Tardonplo
30 days
  -> Köszönöm. (Én már megfeledkeztem erről.) :-)

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
liquid bio-reporter pump
folyadék bio(lógiai tulajdonságát) érzékelő szivattyú


Explanation:
kombinált eszköz - a szivattyú nem tartozik elvben hozzá. Gondolom, mint annyi más, ez is kész gyártmány, és nem gépészek számára ez nem nyilvánvaló

Andras Szekany
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 145

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
liquid bio-reporter pump
(folyadék)szivattyúval egybeépitett biológiai jelzőeszköz


Explanation:
Én igy forditanám, mert a szivattyú az eszköz integrált része. A folyadék szó elhagyható, ha a folyadékban való alkalmazás a szöveg többi részéböl nyilvánvaló, de csak akkor.

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search