flat revenue

Hungarian translation: lásd lent

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flat revenue
Hungarian translation:lásd lent
Entered by: Lingua.Franca

08:42 Dec 13, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: flat revenue
Our problem was that we were projecting and she was assuming that existing staff wages would grow at 4% a year. In three years we would be back down to breakeven. We had no choice but to keep on cutting at least 4% of the headcount every year, for as far ahead as we could see, just to .

A flat cost, flat rate szerkezetekben a flat átalány jelentésben szerepel, de a bevétel, ill. a profit vonatkozásában ezt nem tudom értelmezni.
Andrea Garamvölgyi
Hungary
lásd lent
Explanation:
Annyit jelent, hogy az előző/tavalyi évhez (vagy bármilyen bejelentett időszakhoz) képest a bevétel nem változott, vagy csak nagyon keveset változott.

"Változatlan bevétel".

A "just to <hold profits flat>" pedig azt jelenti, hogy a cég megpróbálja ugyanazt az eredményt elérni, mint az azelőtti időszakban.
Selected response from:

Lingua.Franca
Spain
Grading comment
köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3lásd lent
Lingua.Franca
4 +1állandó bevétel
Zsuzsa Berenyi


  

Answers


7 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
állandó bevétel


Explanation:
Szerintem ott is ugyanazt jelenti: nem változik a bevétel összege, mindig egyezik.

Nevezhetjük átalány bevételnek is, de ha az nem tetszik, akkor ez is egy lehetőség.

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lingua.Franca: Nem állandó és nem átalány. A bevétel nem "törvényszerűen" maradt változatlan, hanem piaci erők miatt.
1 hr

agree  Katalin Horváth McClure: Ez is jó. Itt prognózisról van szó, nem piaci erőkről, hanem előrejelzésről. Azt feltételezték, hogy a bevétel állandó szintű marad a jövőben. Az átalány nem jó.
9 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
lásd lent


Explanation:
Annyit jelent, hogy az előző/tavalyi évhez (vagy bármilyen bejelentett időszakhoz) képest a bevétel nem változott, vagy csak nagyon keveset változott.

"Változatlan bevétel".

A "just to <hold profits flat>" pedig azt jelenti, hogy a cég megpróbálja ugyanazt az eredményt elérni, mint az azelőtti időszakban.

Example sentence(s):
  • Henley said the company sees revenue and earnings for the fiscal second quarter, ending Nov. 30, coming in roughly flat with the fiscal first quarter.

    Reference: http://www.marketwatch.com/news/story/adobe-expected-post-pr...
Lingua.Franca
Spain
Native speaker of: English
PRO pts in category: 12
Grading comment
köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  juvera: ...itt megpróbálják tartani a profitot a meglevő szinten, létszámcsökkentéssel. Különben minden bizonnyal csökkenne.
4 hrs

agree  Katalin Horváth McClure: Azonos szintű bevétel. Az előrevetítésben ez szerepelt, plusz 4% bérnövekedés az alkalmazottaknak. Ezért a létszámot évente 4%-kal csökkenteniük kellett, azért, hogy szinten tudják tartani a nyereséget.
7 hrs

agree  Istvan Nagy
3 days 3 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search