ProZ.com Giving Tuesday 2020

Since its inception in 2012, Giving Tuesday has been celebrated across the globe as a day to give back: whether it be through donations, fundraising, volunteering your time and expertise, or simply by calling others to support a particular cause or initiative.
Pre-register for the Giving Tuesday Networking Meetup!

Click for Full Participation

operating margin

Hungarian translation: árbevétel-arányos működési eredmény

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:operating margin
Hungarian translation:árbevétel-arányos működési eredmény
Entered by: Péter Tófalvi

17:37 Nov 19, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general)
English term or phrase: operating margin
Leírás: http://en.wikipedia.org/wiki/Operating_margin

Ez ugye nem az üzemi nyereség?
Péter Tófalvi
Hungary
árbevétel-arányos működési eredmény
Explanation:
a képlet alapján ez lesz
Fontos a MŰKÖDÉSI szó, nem szabad kihagyni.
mert nem csak a működés termelhet nyereséget, hanem egyéb (pénzügyi, befektetési) műveletek is.
Itt csak arról a ynereségről bezsélnek, ami kizárólag a fő működési profilból ered, ez egy eredménykimutatás kategória, ehhez még adódnak hozzá egyéb eredmények.

A NYERESÉG pedig nem a legjobb szó. ugyanis lehet a cég veszteséges is, a működési eredménye (ekkor nem profit hanem vezsteség) tekintetében, vagy akár összességében is. Ha veszteséges, akkor ez a %-os mutató negatív.
Selected response from:

Lavander
Hungary
Grading comment
Köszi!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +3árbevétel-arányos működési eredmény
Lavander
3kereskedelmi árrés
Zsuzsa Berenyi


Discussion entries: 2





  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
kereskedelmi árrés


Explanation:
A Grimm kiadó Gazdasági szótára szerint:
operating margin - fn ker - kereskedelmi árrés, haszonrés
To earn the maximum cash bonus, Mr Levy must produce better operating margin than his music rivals.

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 20

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Lavander: Ha termékre vagy termékcsoportra értjük, arra, hogy mennyit tesznek rá a besz. árra, akkor igen. Én is erre tippeltem először. De az "operating" arra utal, hogy itt a tevéknység/cég összesített eredmény-mutatójáról van szó. (Mennyire +-os / - -os a cég.)
43 mins

55 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +3
árbevétel-arányos működési eredmény


Explanation:
a képlet alapján ez lesz
Fontos a MŰKÖDÉSI szó, nem szabad kihagyni.
mert nem csak a működés termelhet nyereséget, hanem egyéb (pénzügyi, befektetési) műveletek is.
Itt csak arról a ynereségről bezsélnek, ami kizárólag a fő működési profilból ered, ez egy eredménykimutatás kategória, ehhez még adódnak hozzá egyéb eredmények.

A NYERESÉG pedig nem a legjobb szó. ugyanis lehet a cég veszteséges is, a működési eredménye (ekkor nem profit hanem vezsteség) tekintetében, vagy akár összességében is. Ha veszteséges, akkor ez a %-os mutató negatív.

Lavander
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszi!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Annamária dr Ilas-Székely: pontosan!
2 hrs
  -> Pedig nagyon untam a közgáz és váll.gazd előadásokat... de ez valahogy rámragadt...

agree  Attila Magyar: szerintem is szükséges a "működési" szó
3 hrs

agree  hollowman2
17 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search