Deficiency account

Hungarian translation: kimutatás a hiányosságok okáról

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Deficiency account
Hungarian translation:kimutatás a hiányosságok okáról
Entered by: JANOS SAMU

20:43 Dec 8, 2016
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / csődeljárás
English term or phrase: Deficiency account
Deficiency account: an account supplementing the balance sheet of a financially weak enterprise showing estimated realization values of assets and their insufficiency to meet creditors' claims and occasionally indicating the causes of the difficulty.

Mi a szösz ez magyarul? Deficit / hiány számla?

A definíciót megtaláltam, egy angol nyelvű felszámolási vagyonmérlegben szerepel, táblázatban, szövegkörnyezet nélkül.
VBA
Hungary
kimutató a hiányosságok okáról
Explanation:
When any company becomes bankrupt, at that time, deficiency account is prepared. This account shows the reasons of company's deficiency. Company's deficiency may be happened due to high level of losses, decrease the value of assets or any other reason. ... make the list of items which either contribute the deficiency or increase the deficiency. Lásd a mintát a megadott forrásban.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-12-08 23:24:31 GMT)
--------------------------------------------------

Elnézést az elírásért. Helyesen:
kimutatás a hiányosságok okáról
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2fedezetlen hitelezői igények/kötelezettség összegéről szóló kimutatás/neg. felszámolási zárómérleg
Annamaria Amik
5 +1kimutató a hiányosságok okáról
JANOS SAMU
4vagyonleltár, vagyonmérleg
András Veszelka


  

Answers


1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
deficiency account
vagyonleltár, vagyonmérleg


Explanation:
Ez valami hasonló fogalom.

Két példa:

Beszámolót alátámasztó vagyonleltár (eszközök leltára; követelések, kötelezettségek részletes dokumentációja, bizonylatokkal, egyéb dokumentumokkal alátámasztva)

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:-DG4xcj...

III. Az adós és adóstárs vagyonleltára
1. Az adós, adóstárs tulajdonában álló ingatlanok adatai

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A1500015.IM

Vagyonmérleg is szóba jöhet, van, ahol szinonimaként kezelik a kettőt, van ahol két külön fogalomként, igazából nem tudom, mi a különbség a kettő között.


--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2016-12-08 22:14:41 GMT)
--------------------------------------------------

Esetleg hozzá lehet tenni, hogy hiányt kimutató vagyonleltár, ez így elég jól leírja szerintem az angol kifejezés jelentését, ha más nem talál jobbat.

András Veszelka
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 58

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
deficiency account
kimutató a hiányosságok okáról


Explanation:
When any company becomes bankrupt, at that time, deficiency account is prepared. This account shows the reasons of company's deficiency. Company's deficiency may be happened due to high level of losses, decrease the value of assets or any other reason. ... make the list of items which either contribute the deficiency or increase the deficiency. Lásd a mintát a megadott forrásban.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs (2016-12-08 23:24:31 GMT)
--------------------------------------------------

Elnézést az elírásért. Helyesen:
kimutatás a hiányosságok okáról


    Reference: http://www.svtuition.org/2011/09/deficiency-account-bankrupt...
    Reference: http://directorassist.co.uk/soa9.html
JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 116
Grading comment
Köszönöm

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Agnes Dabi
9 hrs
  -> Köszönöm

neutral  Annamaria Amik: A referenciád még nem mutatja, hogy miért lenne az általad javasolt kifejezés a helyes. A Korm.r szerint a zárómérleg is ezeket tartalmazza. Szerintem a felszámolás túl gyakori eljárás ahhoz, hogy új kifejezéseket keressünk az eljárás egyes elemeire.
1 day 9 hrs
  -> A referencia elmagyarázza, hogy tulajdonképpen mi a deficiency account és ennek megfelelő magyar kifejezést kell alkotnunk amely tükrözi a magyarázat értelmét. Így hű a fordításunk. Nincs jelentősége, hogy ki mit használt rá korábban, ami lehet pontatlan.

9 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
deficiency account
fedezetlen hitelezői igények/kötelezettség összegéről szóló kimutatás/neg. felszámolási zárómérleg


Explanation:
Szerintem a legjobb körülírással fordítani, habár valójában a neve negatív előjelű felszámolási zárómérleg.

http://www.parlament.hu/web/magyarorszagi-nemzetisegek-bizot...
az Országos Betétbiztosítási Alap követelését követően besorolt hitelezői igények kielégítésére fedezet előreláthatóan nem fog rendelkezésre állni...

http://cegvezetes.hu/2002/11/a-hitelezoi-igenyek-kielegitese...
Ha az ötödik, hatodik és hetedik csoportokban szereplő követelések kielégítésére nincs elegendő fedezet...

http://www.aszod.hu/?module=news_archive&action=getfile&fid=...
VASÉRT-SZÁVA Rt. „f.a.” (1107 Budapest, Száva u. 12.) adós felszámolására irányuló eljárás:
Hitelezői igény: 40 065 409 Ft
Kielégítés összege: 25 667 856 Ft
Fedezetlen összeg: 14 397 553 Ft

Szabatos számviteli kifejezéssel ez a negatív előjelű felszámolási zárómérleg lenne, de érthetőbb a körülíró fordítás.

http://net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=A0000225.KOR
225/2000. (XII. 19.) Korm. rendelet a felszámolás számviteli feladatairól
(4) A felszámolási zárómérleg a forrásokat:
c) a felosztható (a tulajdonosokat megillető) vagyont - amely a felszámolási zárómérleg szerinti vagyoni eszközök, valamint a kötelezettségek [b) pont] és a felszámolásba be nem vonható vagyon [a) pont] együttes összegének különbözete, amely negatív előjelű is lehet -
tartalmazza.

Amennyiben a (4) bekezdés c) pontja szerinti vagyon negatív előjelű, az a fedezetlen kötelezettség összegét mutatja...

Még egy fontos megjegyzés a csődeljárás kifejezéssel kapcsolatosan. A magyar jogban a csődeljárás az adós fizetőképességének helyreállítását célozza, míg a fizetésképtelen adós megszüntetése esetén felszámolásról beszélünk. Tehát nem nevezhető csődeljárásnak ez az ügy sem, ha a végén megszüntetik az adóst. Elég furcsa fordítási szituációkat teremt ez a különbség, mert pl. román jogban pont fordítva van, a "csőd" kifejezés a fizetésképtelen megszűnésre vonatkozik. A magyarban viszont NEM.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day12 hrs (2016-12-10 09:04:22 GMT)
--------------------------------------------------

A felszámolás számviteli feladatairól egy gyakorlati áttekintés is pár dián keresztül:
http://slideplayer.hu/slide/4089130/ A 15. dián szerepel a felszámolási zárómérleg tartalma, természetesen összefoglaló jelleggel. Kitűnik a fenti idézett kormányrendeletből és ebből is, hogy a tartalma nagyjából megfelel a deficiency account tartalmának, legalábbis amint az a neten található kevés definícióból megállapítható.

Ismét felhívnám a figyelmet arra, hogy ha a kérdésben szereplő cég felszámolása van folyamatban fizetésképtelensége okán, akkor nem beszélhetünk a magyar jog értelmében vett csődeljárásról. A magyar csődeljárás célja megegyezni a hitelezőkkel, hogy a cég helyreállíthassa a fizetőképességét. Ha ez nem sikerül, az eljárás felszámolási eljárássá alakul.

Annamaria Amik
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 24

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Ildiko Santana
9 hrs
  -> Köszi!

neutral  JANOS SAMU: Bár összegek szerepelnek benne, de itt az okok kimutatása lényeg. Lásd a válaszomnál megadott referenciákat.
12 hrs
  -> A kérdésben "occasionally" szerepelt, így a gyenge angolságú ref. nem lehet mérvadó. De a ref-d is a zárómérleg tartalmát mutatja, ld. a jogszabályból idézett részt s a linkemen az egész környezetét, ahol a Korm.r. a ref-ben említett több tételt felsorol.

agree  hollowman2
5 days




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search