Touch Option

Hungarian translation: "one touch" opció

09:00 Aug 10, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Finance (general) / online trading, binary options
English term or phrase: Touch Option
Sajnos nincs szövegkörnyezet. Egy honlapról van szó, az egész fájl ilyen 1-4 szavas szegmensekből áll, nagy ritkán van egy-egy mondat.
Gizella Katalin Abrudan
United Kingdom
Hungarian translation:"one touch" opció
Explanation:
Nem fordítjuk a touch/one touch részt.
Így használják a bankoknál is. Valószínűsítem azért maradt meg így, mert annyira elüt a touch szó a touch option definíciójától, hogy félremegy az egésznek az értelme...
Ezért maradt meg a szakmai körökben az angol.

http://www.takarekbank.hu/dms/takarekinvest/hu/dokumentumok/...


2. Bináris opciók
A bináris opció a barrier típusú opció egy sajátos fajtája.
Bináris opció esetében a korlát (vagy trigger level) nem aktiválja és nem szűnteti meg az egyszerű vanilla
európai opciót, ami lehetővé teszi, hogy a vevő egy bizonyos áron tudjon venni illetve eladni. A korlát áttörése
aktiválja vagy megszűnteti a fix összegű kifizetést a bináris opció tulajdonosa számára. Ha a korlát áttörése
aktiválja a kifizetést, akkor ez lejáratkor történik. A korlát az opció egész élete folyamán érvényben van, és mint
olyan egy amerikai típusú korlátként értelmezhető. Ezeket az opciókat úgy is nevezik, hogy „American style
digitals” vagy „all or nothing opciók”. A kifizetés a választott pénznemek bármelyikében lehetséges.
2. 1. One touch (ot)
A one touch típusú opció vevője előre fizeti a prémiumot, lejáratkor pedig fix kifizetést kap, ha az opció a one
touch trigger-t bármikor is a lejárat előtt elérte. Amennyiben lejáratig nem éri el a one touch trigger-t, nincs
kifizetés. A kifizetés a választott pénznemek bármelyikében lehetséges.
2. 2. No touch (nt)
A no touch típusú opció vevője előre fizeti a prémiumot, lejáratkor pedig fix kifizetést kap, feltéve hogy az opció
nem érte el lejáratig a no touch trigger-t. Amennyiben lejáratig bármikor is elérte a no touch trigger-t, nincs
kifizetés.
2. 3. Double no touch (dnt)
A double no touch esetében két trigger létezik, ezért ezt „range binary”-nak is szokták nevezni. Ez esetben akkor
történik kifizetés, ha a spot a „set range”-n belül marad az opció egész élete során. Az egyik trigger a kezdeti
spot felett lesz, a másik pedig alatta. A double no touch vevője előre fizeti a prémiumot, lejáratkor pedig fix
összegű kifizetést kap, ha az opció a lejáratig egyik trigger-t sem érte el. Ha a két trigger bármelyikét is elérte a
lejárat előtt, akkor nincs kifizetés. A kifizetés a választott pénznemek bármelyikében lehetséges.
2. 4. Double one touch (dot)
A double one touch esetében két trigger létezik, ezért ezt „range binary”-nak is szokták nevezni. Ez esetben
akkor történik kifizetés, ha a spot valamikor az opció élete során kimozdul a „set range”-ből. Az egyik trigger a
kezdeti spot felett lesz, a másik pedig alatta. A double one touch vevője előre fizeti a prémiumot, lejáratkor pedig
fix összegű kifizetést kap, ha az opció a lejáratig bármelyik trigger-t is elérte. Amennyiben a két trigger egyikét
sem érte el a lejárat előtt, nincs kifizetés. A kifizetés a választott pénznemek bármelyikében lehetséges

https://www.raiffeisen.hu/documents/global/raiportal/pdf/tre...

one-touch option (OT option)

bináris opció, mely tulajdonosának egy előre meghatározott
árfolyamszint érintése esetén fizet díja


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2018-08-10 13:42:52 GMT)
--------------------------------------------------

Köszönöm a bizalmat. :)
Ha kifejezetten ilyen kifejezések vannak egymás mellett, nem feltétlenül kell a zárójel. Akiknek ez szól, azoknak ismerniük kell ezt a kifejezést.
Ha meg nem, rá lehet keresni.
Selected response from:

Katalin Szilárd
Hungary
Grading comment
Köszönöm szépen
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5"one touch" opció
Katalin Szilárd
3 +1érintéses opció
András Veszelka


  

Answers


18 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
touch option
érintéses opció


Explanation:
A legtöbb brókernél már elérhető a ”érintéses” opció, vagy angolul One Touch opció. Ez annyiban különbözik a klasszikus bináris opcióktól hogy nem azt kell megjósolni hogy az árfolyam magasabb vagy alacsonyabb lesz hanem ami a nevében is benne van érinti e az árfolyam a megadott értéket. Általában itt is lehet Call opciót tehát magasabban lévő értéket vagy Put opciót tehát alacsonyabban lévő értéket megadni.

http://binariskereskedes.com/binaris-opcio-trade.html

András Veszelka
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 58

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Iosif JUHASZ
11 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést

4 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
touch option
"one touch" opció


Explanation:
Nem fordítjuk a touch/one touch részt.
Így használják a bankoknál is. Valószínűsítem azért maradt meg így, mert annyira elüt a touch szó a touch option definíciójától, hogy félremegy az egésznek az értelme...
Ezért maradt meg a szakmai körökben az angol.

http://www.takarekbank.hu/dms/takarekinvest/hu/dokumentumok/...


2. Bináris opciók
A bináris opció a barrier típusú opció egy sajátos fajtája.
Bináris opció esetében a korlát (vagy trigger level) nem aktiválja és nem szűnteti meg az egyszerű vanilla
európai opciót, ami lehetővé teszi, hogy a vevő egy bizonyos áron tudjon venni illetve eladni. A korlát áttörése
aktiválja vagy megszűnteti a fix összegű kifizetést a bináris opció tulajdonosa számára. Ha a korlát áttörése
aktiválja a kifizetést, akkor ez lejáratkor történik. A korlát az opció egész élete folyamán érvényben van, és mint
olyan egy amerikai típusú korlátként értelmezhető. Ezeket az opciókat úgy is nevezik, hogy „American style
digitals” vagy „all or nothing opciók”. A kifizetés a választott pénznemek bármelyikében lehetséges.
2. 1. One touch (ot)
A one touch típusú opció vevője előre fizeti a prémiumot, lejáratkor pedig fix kifizetést kap, ha az opció a one
touch trigger-t bármikor is a lejárat előtt elérte. Amennyiben lejáratig nem éri el a one touch trigger-t, nincs
kifizetés. A kifizetés a választott pénznemek bármelyikében lehetséges.
2. 2. No touch (nt)
A no touch típusú opció vevője előre fizeti a prémiumot, lejáratkor pedig fix kifizetést kap, feltéve hogy az opció
nem érte el lejáratig a no touch trigger-t. Amennyiben lejáratig bármikor is elérte a no touch trigger-t, nincs
kifizetés.
2. 3. Double no touch (dnt)
A double no touch esetében két trigger létezik, ezért ezt „range binary”-nak is szokták nevezni. Ez esetben akkor
történik kifizetés, ha a spot a „set range”-n belül marad az opció egész élete során. Az egyik trigger a kezdeti
spot felett lesz, a másik pedig alatta. A double no touch vevője előre fizeti a prémiumot, lejáratkor pedig fix
összegű kifizetést kap, ha az opció a lejáratig egyik trigger-t sem érte el. Ha a két trigger bármelyikét is elérte a
lejárat előtt, akkor nincs kifizetés. A kifizetés a választott pénznemek bármelyikében lehetséges.
2. 4. Double one touch (dot)
A double one touch esetében két trigger létezik, ezért ezt „range binary”-nak is szokták nevezni. Ez esetben
akkor történik kifizetés, ha a spot valamikor az opció élete során kimozdul a „set range”-ből. Az egyik trigger a
kezdeti spot felett lesz, a másik pedig alatta. A double one touch vevője előre fizeti a prémiumot, lejáratkor pedig
fix összegű kifizetést kap, ha az opció a lejáratig bármelyik trigger-t is elérte. Amennyiben a két trigger egyikét
sem érte el a lejárat előtt, nincs kifizetés. A kifizetés a választott pénznemek bármelyikében lehetséges

https://www.raiffeisen.hu/documents/global/raiportal/pdf/tre...

one-touch option (OT option)

bináris opció, mely tulajdonosának egy előre meghatározott
árfolyamszint érintése esetén fizet díja


--------------------------------------------------
Note added at 4 hrs (2018-08-10 13:42:52 GMT)
--------------------------------------------------

Köszönöm a bizalmat. :)
Ha kifejezetten ilyen kifejezések vannak egymás mellett, nem feltétlenül kell a zárójel. Akiknek ez szól, azoknak ismerniük kell ezt a kifejezést.
Ha meg nem, rá lehet keresni.

Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 269
Grading comment
Köszönöm szépen
Notes to answerer
Asker: Köszönöm Kati! Erre jutottam én is, ahogy keresem az anyagokat. Nagyon jó, hogy ilyen megbízható kollégától jön rá megerősítés, mint amilyen te vagy. Szerinted zárójelbe sem érdemes tenni az értintést? Első említéskor, és utána meg végig Touch.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search