flagelot beans

Hungarian translation: flageolet bab

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:flagelot beans
Hungarian translation:flageolet bab
Entered by: Judit Darnyik

19:01 Nov 25, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Food & Drink
English term or phrase: flagelot beans
Tud rá valaki korrekt magyar megfelelőt, hogy milyen bab ez? Szövegkörnyezet nincs, az összetevők listájában szerepel egy fűszeres sertéshúsos-kolbászos-babos ételnél.
Judit Darnyik
Hungary
flageolet bab
Explanation:
Babok: Alapszabályként van érvényben: minél sötétebb színűek a babok, annál erőteljesebb ízzel rendelkeznek. A legkedveltebbek valamennyi közül a fehér babok, melyek különböző nagyságban léteznek. A Limabab, más néven holdbab, kb. 3 cm nagy, s még főzés után is megtart valamennyit keménységéből. A világoszöld színű francia Flageolet bab finom íze miatt kedvelt. A Kidney bab, más néven indián bab, különböző színben (rózsaszíntől egészen a bordóig) és nagyságban létezik, a Chili con carne elengedhetetlen alapanyaga. Az olasz Borlottoni bab barnás foltjai a főzés során elhalványodnak. A különösen puha, lágy Cannellini bab nem csak Olaszországban, hanem szinte az egész világon kedvelt.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2009-11-25 19:15:36 GMT)
--------------------------------------------------

EU:
http://tinyurl.com/ykmq42h

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2009-11-25 19:57:24 GMT)
--------------------------------------------------

Unalmas mindig az EU-ra hivatkozni, de élelmiszerek címkézésénél azért mérvadó:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...
Selected response from:

Balázs Sudár
Hungary
Grading comment
Köszönöm :-)
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5fehér bab
Ildiko Santana
4 +1flageolet bab
Balázs Sudár
5apró (zöldes)fehér bab
Palma CHATONNET MARTON MS, MA Translation


Discussion entries: 13





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
apró (zöldes)fehér bab


Explanation:
ez a francia "flageolet" megfelelője, árulják halványzöld verzióban is, a teljesen értett szemek fehérek (enyhén zöldes színűek)

--------------------------------------------------
Note added at 4 mins (2009-11-25 19:06:23 GMT)
--------------------------------------------------

Flageolets (Photo LOF : Quel 3° génie gourmand resté inconnu eut l'idée de faire du gigot d'agneau piqué à l'ail la garniture du flageolet ?) ...
http://www.paperblog.fr/.../flageolets-cuisson-des/

--------------------------------------------------
Note added at 6 mins (2009-11-25 19:08:03 GMT)
--------------------------------------------------

itt jobban látszik:

http://www.supertoinette.com/recette/705/flageolets_legumes_...

Palma CHATONNET MARTON MS, MA Translation
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hollowman2: A bab neve: "flageolet"
1 hr
  -> neeem hollómen, gyere ide Montpellierbe, kapsz egy marékkal :-)

9 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
flageolet bab


Explanation:
Babok: Alapszabályként van érvényben: minél sötétebb színűek a babok, annál erőteljesebb ízzel rendelkeznek. A legkedveltebbek valamennyi közül a fehér babok, melyek különböző nagyságban léteznek. A Limabab, más néven holdbab, kb. 3 cm nagy, s még főzés után is megtart valamennyit keménységéből. A világoszöld színű francia Flageolet bab finom íze miatt kedvelt. A Kidney bab, más néven indián bab, különböző színben (rózsaszíntől egészen a bordóig) és nagyságban létezik, a Chili con carne elengedhetetlen alapanyaga. Az olasz Borlottoni bab barnás foltjai a főzés során elhalványodnak. A különösen puha, lágy Cannellini bab nem csak Olaszországban, hanem szinte az egész világon kedvelt.

--------------------------------------------------
Note added at 14 mins (2009-11-25 19:15:36 GMT)
--------------------------------------------------

EU:
http://tinyurl.com/ykmq42h

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2009-11-25 19:57:24 GMT)
--------------------------------------------------

Unalmas mindig az EU-ra hivatkozni, de élelmiszerek címkézésénél azért mérvadó:
http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/LexUriServ.do?uri=OJ:L:2...

Balázs Sudár
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Köszönöm :-)

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Palma CHATONNET MARTON MS, MA Translation: a "flageolet" "bab"-ot jelent franciául :-(
26 mins
  -> Ez a kérdés szempontjából tökéletesen mindegy. Ld. a megvitatásnál.

agree  hollowman2: Az Európai Unió Hivatalos Lapja: http://www.epa.oszk.hu/00800/00878/00586/pdf/hu00030025.pdf
58 mins

agree  Eva H.: Az 1913-as Révai-lexikon szerint is ez (ott kötőjellel). http://books.google.com/books?id=pHpMAAAAMAAJ&pg=RA5-PA568-I...
1 hr

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
fehér bab


Explanation:
A veteménybab egyik fajtája, közepes szemű közönséges fehér bab (paszuly, paszulyka), latinul Phaseolus Vulgaris, angolul helyesen FLAGEOLET (nem flagelot) beans


    Reference: http://www.plantnames.unimelb.edu.au/Sorting/Flageolet.html
    Reference: http://azsiabt.kernel.hu/component/option,com_virtuemart/pag...
Ildiko Santana
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  hollowman2: A bab neve: "flageolet"
4 mins

neutral  Balázs Sudár: A fehér bab túl általános, ahogy a veteménybab (Phas. Vulgaris) is.
25 mins

neutral  Palma CHATONNET MARTON MS, MA Translation: ezt írtam én is
38 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search