achievement

Hungarian translation: elismerés

14:52 Oct 28, 2015
English to Hungarian translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino
English term or phrase: achievement
"Reaching certain milestones in the game will be rewarded with achievements. Find them next to your player profile or in the Lobby."

A játékos bizonyos célok elérése, feladat teljesítése esetén kap "achievement"-et. Ez nem feltétlenül "hasznos" jutalom, lehet, hogy csak a neve mellett megjelenik egy csillag, vagy a profilján különböző szimbólumok.
Van ennek bevezetett magyar fordítása? Az eredmény furán hangzik.
fellner
Hungary
Hungarian translation:elismerés
Explanation:
Ez is egy lehetőség:

rewarded with achievements
elismerésekkel jutalmazzák

munkásságát világszerte (Németország, Amerikai Egyesült Államok, Ausztria, Svédország, Olaszország, Japán) komoly elismerésekkel jutalmazzák

https://hu.wikipedia.org/wiki/Carsten_Nicolai

(Az idézetet inkább csak viccnek tettem be, tudom, hogy nem teljesen releváns)
Selected response from:

András Veszelka
Hungary
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +2elismerés
JANOS SAMU
4 +2trófea
János Untener
3 +3elismerés
András Veszelka
4 +1jutalom
Gusztáv Jánvári
4kitüntetés
Mate Toth
4körülírással fordítsd szerintem
Erzsébet Czopyk


Discussion entries: 3





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
jutalom


Explanation:
Szerintem teljesen jó rá a jutalom, mindkettő eléggé általános.

Gusztáv Jánvári
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 7

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  László Domoszlai: Szerintem ennél jobban nem kell cifrázni. :)
2 hrs

neutral  JANOS SAMU: Az adott szövegkörnyezetben helytelen.
2 hrs
  -> A helytelen egy kicsit sarkos. Ha azt akartad mondani, hogy tudsz egy hasonló alternatívát, akkor értem.

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
rewarded with achievements
körülírással fordítsd szerintem


Explanation:
Az egyes feladatok/szintek teljesítése esetén a neved mellett az adott szintet jelképező szimbólumok jelennek meg.

(pl. a Twitteren a fordítók neve mellett a földgömb)

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24

31 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
elismerés


Explanation:
Ez is egy lehetőség:

rewarded with achievements
elismerésekkel jutalmazzák

munkásságát világszerte (Németország, Amerikai Egyesült Államok, Ausztria, Svédország, Olaszország, Japán) komoly elismerésekkel jutalmazzák

https://hu.wikipedia.org/wiki/Carsten_Nicolai

(Az idézetet inkább csak viccnek tettem be, tudom, hogy nem teljesen releváns)

András Veszelka
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
Selected automatically based on peer agreement.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
2 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!

agree  Erzsébet Czopyk: és ezt is elismerem - (egyformát írtatok Jánossal, a tied a korábbi)
4 hrs
  -> Köszönöm!

agree  vmike27
5 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
trófea


Explanation:
bedobok én is egy ötletet,
hajdanán, sok éve, mikor még sokat játszottam én is örültem ezeknek :)

bár nem feltétlenül trófea alakúak
az achievement többnyire egy matricával, jelvénnyel, pici képpel jelzi, hogy
elértél valamilyen célt, pl. egy lövöldözős játékban lelőttél 1000 ellenfelet,
vagy játszottál legalább 500 órát, végigvitted az összes pályát életvesztés nélkül stb.

általában egy játékban rengeteg achievement van, és ezeket lehet gyűjteni

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2015-10-28 16:50:03 GMT)
--------------------------------------------------

Íme egy példa, az én emlékeim szerint is ezek többnyire listaszerűen vannak felsorolva
http://www.technogog.com/wp-content/uploads/2009/06/windowsl...
tehát van egy kép és egy rövid leírás arról, hogy az mit is jelent

János Untener
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Horváth McClure: Szerintem ide ez a legjobb.
11 hrs

agree  Péter Tófalvi
7 days

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
elismerés


Explanation:
A játékban bizonyos fokozatot elérők elismerésben részesülnek.
Itt a "rewarded with achievements" egybevont értelmi fordításával tudjuk megoldani. És ez illeszkedik a szövegkörnyezet következő mondatába is.

JANOS SAMU
United States
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gusztáv Jánvári: Én meg ezt túl formálisnak érzem, a jutalom sokkal jobban illik a játékok világába az én fejemben. Ettől még nem lesz helytelen a megoldásod, csak én nem ezt írnám.
11 mins

agree  Erzsébet Czopyk: nekem tetszik, János, és el is ismerem :)
1 hr
  -> Köszönöm

agree  vmike27
3 hrs
  -> Köszönöm

67 days   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
kitüntetés


Explanation:
Csak egy ötlet: kitüntetés

Pl. a moly.hu-n is így hívják.

Mate Toth
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search