ratholing

Hungarian translation: (idő előtti) kiszállás (ratholing)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:ratholing
Hungarian translation:(idő előtti) kiszállás (ratholing)
Entered by: Erzsébet Czopyk

15:57 Jun 13, 2017
English to Hungarian translations [PRO]
Games / Video Games / Gaming / Casino / Poker
English term or phrase: ratholing
Say No to Ratholing

Értem a szót, eredetét, mire utal, stb. Arra vagyok kíváncsi van-e rá magyar kifejezés, vagy "ratholing" a magyar szövegekben is?
Gizella Katalin Abrudan
United Kingdom
kiszállás
Explanation:
Én kaszinós voltam, mi csak úgy mondtuk, hogy kiszállás, de ez szakzsargon

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2017-06-13 16:48:32 GMT)
--------------------------------------------------

lehet mondani azt, hogy idő előtti kiszállás, de a pontos (és meglehetősen negatív) jelentéstartalmát csak azok fogják érteni, akik pókereznek. Javaslom, hogy fordítsd le magyarra és hagyd mögötte zárójelben az eredetit, aki tud pókerezni, érteni fogja. Jó munkát, rég jártál erre.

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2017-06-13 16:53:05 GMT)
--------------------------------------------------

Szia, a kiszállás/idő előtti kiszállás a magyar kaszinós szakzsargon :)


--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2017-06-13 16:56:22 GMT)
--------------------------------------------------

Azért, mert akkor mondjuk, hogy valaki (idő előtt kiszállt), amikor hűbelebalázs módjára ész nélkül beszállt nagy téttel és közben rájön, hogy ebből marha nagy bukta lesz (mert nem ő a jani, a többiek sokkal jobbak vagy tényleg elkezd pörögni a játék, és ezzel gyakorlatilag menti az irháját meg a pénzét. Nagyon csúnyán szoktak ilyenkor nézni rá a többiek, a kaszinóban egyébként aki ilyet csinál, utána nem is biztos, hogy visszaengedik ugyanahhoz az asztalhoz. Ilyen esetben még a pitboss sem szól bele, ha a játékosok nem akarják.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-06-13 17:04:05 GMT)
--------------------------------------------------

A szabály ugyanis az, hogy az asztaloknél (mindegyik játékban, még a rulettasztalnál is, van egy kalkulált játékosszám. A blackjack-asztalnál kis téglalapok az ún. boxok, összesen 7 db, egy boxon játszhat max. 3 tét és slussz.

Komoly ún. "nagy játék" esetén egyébként ki szoktak/unk tenni kis táblát, hogy x a minimum tét, ez általában 25-50-100 USD, ami rögtön elrisztja a mazsolákat, de volt arra is példa, hogy valaki az éppen jó lapjárásba be akart szállni és a többiek (akik között már folyt a játék) szépen leintették. Na most ha valaki janiskodni akar, akkor ne szálljon ki menteközben, éppen ezért van a patkányra való negatív utalás, hogy úgy menekül ki, mint a patkány a süllyedő hajóról a lukon át.

Itt jó magyarázatok vannak hozzá:

https://www.cardschat.com/f57/what-ratholing-why-they-hated-...
People hate ratholers because they're taking money out of the game that they are unwilling to put at risk. IMO though doing it at Rush is perfectly fine if you're not comfortable playing deep. At a regular table if you take someone's stack they can reload and try to win it back but that's not true at Rush. Win a stack at Rush and it might be 20 hands before you see that player again.

Not true - I've been short stacking because I kept getting hit with coolers in Rush and I wanted to limit my bankroll losses while I try to clear the promotion. But if I do double up (or more), I don't rathole because I'm perfectly happy to play a big stack as long as losing it won't damage my bankroll that much.

Fine.
All GOOD short stackers are ratholers not all ratholers are GOOD short stackers.

Yes it is still ratholing. You are still taking money off the table. Obviously if you have a legit reason it is fine but if you are switching tables it is not cool

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-06-13 17:06:47 GMT)
--------------------------------------------------

Nagyon jó példa (később még jól jöhet:

"Going South is when you take money off the table and still continue to play.
i.e. Have $400 in front of you, slip $250 off the table and put it in your pocket and then only play with $150 in front.
Where ratholeing is not illegal (some players just don't think it's very ethical), going south is not allowed.

I was playing at the Venetian one night and ordered food. I grabbed some chips off the table to pay for it and the waitress wouldn't let me. I only assumed it was a form of going south that someone got cranky with. Meh."(és a szbályzat szerint a felszolgáló csajszinak, akit mi csak bárosoknak hívunk, teljesen igaza volt! Onnan nem fizethet, mert az a pénz már "játékban volt"
Selected response from:

Erzsébet Czopyk
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5kiszállás
Erzsébet Czopyk
3ratholing
Noémi dr. Szabó


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
ratholing


Explanation:
Úgy tűnik, nem fordítják le.




    Reference: http://pokerpedia.hu/ratholing
Noémi dr. Szabó
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

47 mins   confidence: Answerer confidence 5/5
kiszállás


Explanation:
Én kaszinós voltam, mi csak úgy mondtuk, hogy kiszállás, de ez szakzsargon

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2017-06-13 16:48:32 GMT)
--------------------------------------------------

lehet mondani azt, hogy idő előtti kiszállás, de a pontos (és meglehetősen negatív) jelentéstartalmát csak azok fogják érteni, akik pókereznek. Javaslom, hogy fordítsd le magyarra és hagyd mögötte zárójelben az eredetit, aki tud pókerezni, érteni fogja. Jó munkát, rég jártál erre.

--------------------------------------------------
Note added at 55 mins (2017-06-13 16:53:05 GMT)
--------------------------------------------------

Szia, a kiszállás/idő előtti kiszállás a magyar kaszinós szakzsargon :)


--------------------------------------------------
Note added at 58 mins (2017-06-13 16:56:22 GMT)
--------------------------------------------------

Azért, mert akkor mondjuk, hogy valaki (idő előtt kiszállt), amikor hűbelebalázs módjára ész nélkül beszállt nagy téttel és közben rájön, hogy ebből marha nagy bukta lesz (mert nem ő a jani, a többiek sokkal jobbak vagy tényleg elkezd pörögni a játék, és ezzel gyakorlatilag menti az irháját meg a pénzét. Nagyon csúnyán szoktak ilyenkor nézni rá a többiek, a kaszinóban egyébként aki ilyet csinál, utána nem is biztos, hogy visszaengedik ugyanahhoz az asztalhoz. Ilyen esetben még a pitboss sem szól bele, ha a játékosok nem akarják.

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-06-13 17:04:05 GMT)
--------------------------------------------------

A szabály ugyanis az, hogy az asztaloknél (mindegyik játékban, még a rulettasztalnál is, van egy kalkulált játékosszám. A blackjack-asztalnál kis téglalapok az ún. boxok, összesen 7 db, egy boxon játszhat max. 3 tét és slussz.

Komoly ún. "nagy játék" esetén egyébként ki szoktak/unk tenni kis táblát, hogy x a minimum tét, ez általában 25-50-100 USD, ami rögtön elrisztja a mazsolákat, de volt arra is példa, hogy valaki az éppen jó lapjárásba be akart szállni és a többiek (akik között már folyt a játék) szépen leintették. Na most ha valaki janiskodni akar, akkor ne szálljon ki menteközben, éppen ezért van a patkányra való negatív utalás, hogy úgy menekül ki, mint a patkány a süllyedő hajóról a lukon át.

Itt jó magyarázatok vannak hozzá:

https://www.cardschat.com/f57/what-ratholing-why-they-hated-...
People hate ratholers because they're taking money out of the game that they are unwilling to put at risk. IMO though doing it at Rush is perfectly fine if you're not comfortable playing deep. At a regular table if you take someone's stack they can reload and try to win it back but that's not true at Rush. Win a stack at Rush and it might be 20 hands before you see that player again.

Not true - I've been short stacking because I kept getting hit with coolers in Rush and I wanted to limit my bankroll losses while I try to clear the promotion. But if I do double up (or more), I don't rathole because I'm perfectly happy to play a big stack as long as losing it won't damage my bankroll that much.

Fine.
All GOOD short stackers are ratholers not all ratholers are GOOD short stackers.

Yes it is still ratholing. You are still taking money off the table. Obviously if you have a legit reason it is fine but if you are switching tables it is not cool

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr (2017-06-13 17:06:47 GMT)
--------------------------------------------------

Nagyon jó példa (később még jól jöhet:

"Going South is when you take money off the table and still continue to play.
i.e. Have $400 in front of you, slip $250 off the table and put it in your pocket and then only play with $150 in front.
Where ratholeing is not illegal (some players just don't think it's very ethical), going south is not allowed.

I was playing at the Venetian one night and ordered food. I grabbed some chips off the table to pay for it and the waitress wouldn't let me. I only assumed it was a form of going south that someone got cranky with. Meh."(és a szbályzat szerint a felszolgáló csajszinak, akit mi csak bárosoknak hívunk, teljesen igaza volt! Onnan nem fizethet, mert az a pénz már "játékban volt"

Erzsébet Czopyk
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 24
Grading comment
Köszönöm!
Notes to answerer
Asker: Hogy érted, hogy szakzsargon? A kiszállás, vagy a ratholing. Mindkettő egyformán szakzsargon, nem? És miért mondod: "de"? Hogy nem javaslod mégsem a kiszállást? Mert szakzsargon? Hát nem értem :-) De köszönöm, mert még az is lehet azt csinálom, hogy: kiszállás (ratholing) Hmm...?

Asker: Egyszerre írtunk :-) Igen, így már érthető. És ugyanarra jutottam.

Asker: Igen, a going south. Azt is megtaláltam, amikor a ratholing után kutattam. A jelentését teljesen megértettem, (mindkettőnek) de kellett, hogy lássam, van-e rá magyar szó. Mert gyanúsak nekem azok az online pókerszótárak, bár a legtöbb esetben hasznosak. Nagyon köszönöm Erzsi. Profi mint mindig! Már ezért is érdemes volt ide "betérni", hogy a te szavaddal éljek.





The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search