Aimeeze

Hungarian translation: Aimeeze, it is the name given to the toy by the company making them

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Aimeeze, the name of a mechanical parrot
Hungarian translation:Aimeeze, it is the name given to the toy by the company making them
Entered by: juvera

13:28 Apr 14, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: Aimeeze
Egy számviteli kézikönyv egyik feladatának felvezetésében szerepel, hogy "X plc manufactures mechanical parrots which trade under the name Aimeeze." - Lehet, hogy ez egy tipikus angol papagájnév, afféle Lórika?
Eva Blanar
Hungary
nem
Explanation:
Nem, a Lórit itt Pollynak hívják.
A jó ég tudja, miért Aimeeze, teljesen kitalált szónak tűnik. Szoktak olyat csinálni, hogy a tulaj családjában levők nevét összevonják, pl. Aimée + Zelda, Zebedee, Ezekiel,(akármi, de a "ze" eleve nehéz eset).
Kommerciális okokból kitalált név is lehet, pl. "aim-ease", amit a kiejtés szerint z-vel írtak. Persze, ez csak találgatás.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2005-04-14 14:19:22 GMT)
--------------------------------------------------

Az is lehet, hogy a francia \"aimee\"- szeretett az alapja.
Selected response from:

juvera
Grading comment
Köszönöm, egyelőre bennehagytam a szövegben, de jelzem az ügyfélnek, hogy itt némi kreativitásra szükség lehet.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2nem
juvera
1Aibo?
petra_m


Discussion entries: 1





  

Answers


46 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
aimeeze
nem


Explanation:
Nem, a Lórit itt Pollynak hívják.
A jó ég tudja, miért Aimeeze, teljesen kitalált szónak tűnik. Szoktak olyat csinálni, hogy a tulaj családjában levők nevét összevonják, pl. Aimée + Zelda, Zebedee, Ezekiel,(akármi, de a "ze" eleve nehéz eset).
Kommerciális okokból kitalált név is lehet, pl. "aim-ease", amit a kiejtés szerint z-vel írtak. Persze, ez csak találgatás.

--------------------------------------------------
Note added at 50 mins (2005-04-14 14:19:22 GMT)
--------------------------------------------------

Az is lehet, hogy a francia \"aimee\"- szeretett az alapja.

juvera
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 32
Grading comment
Köszönöm, egyelőre bennehagytam a szövegben, de jelzem az ügyfélnek, hogy itt némi kreativitásra szükség lehet.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  denny (X): lehet, hogy "I'm easy" in parrot-talk?
5 mins
  -> I like that. :-O

agree  Katalin Horváth McClure: Én is rögtön az "I'm easy" rikácsolt verziójára gondoltam. Akármit lehet használni helyette, akár "Gyurrrikaokos"-t is.
7 hrs
  -> Köszönöm.

3 days 3 hrs   confidence: Answerer confidence 1/5Answerer confidence 1/5
aimeeze
Aibo?


Explanation:
Nekem az jutott eszembe rola, hogy a Sony altal piacra dobott robot kutyat Aibo-nak hivtak, nem tudom van-e valami osszefugges...



    Reference: http://www.aibo-europe.com/
petra_m
Native speaker of: Native in HungarianHungarian




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search