counterintuitive

Hungarian translation: nem kézenfekvő

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:counterintuitive
Hungarian translation:nem kézenfekvő
Entered by: Andrea Szabados

21:43 Apr 17, 2005
English to Hungarian translations [Non-PRO]
General / Conversation / Greetings / Letters
English term or phrase: counterintuitive
Nem találok rá pontos magyar megfelelőt.

"there are likely to be practical, if counterintuitive, solutions"

Az angol-német szótár szerint "nem könnyen érthető". ?!
Andrea Szabados
nem kézenfekvő
Explanation:
gyakorlati, ha nem is kézenfekvő
nem az, amit úgy zsigerből (vagy szíved szerint) csinálnál
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszi a válaszokat! Attiláé is abszolút elfogadható lett volna, de Éváé gördülékenyebbnek tűnt a szöveget tekintve.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +6nem kézenfekvő
Eva Blanar
4 +2váratlan, meglepő
Attila Piróth


  

Answers


16 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +6
nem kézenfekvő


Explanation:
gyakorlati, ha nem is kézenfekvő
nem az, amit úgy zsigerből (vagy szíved szerint) csinálnál

Eva Blanar
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszi a válaszokat! Attiláé is abszolút elfogadható lett volna, de Éváé gördülékenyebbnek tűnt a szöveget tekintve.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Meturgan: ....bizonyára vannak gyakorlatias megoldások, ha nem is olyanok amilyenekre ösztönszerűen számítanánk
13 mins

agree  Attila Piróth
23 mins

agree  Ildiko Santana: :contrary to intuition
25 mins

agree  Will Matter
4 hrs

agree  Sonia Soros
8 hrs

agree  Dr. Janos Annus: szerintem mindkét javaslat jó.
10 hrs

39 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
váratlan, meglepő


Explanation:
A counterinuitive a józan észnek elsőre ellentmondót, a józan észnek ellentmondani látszót jelent. Ez talán túl hosszú - a váratlan, meglepő lényegében ugyanezt fejezi ki.

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 28

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andras Mohay (X): Szerintem "a józan észnek látszólag ellentmondó" nagyon ügyes!
7 hrs

agree  Dr. Janos Annus: szerintem mindkét javaslat jó.
10 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search