metropolitan district

Hungarian translation: nagyvárosi körzet

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:metropolitan district
Hungarian translation:nagyvárosi körzet
Entered by: Henriett Varga (X)

10:29 Feb 27, 2006
English to Hungarian translations [PRO]
Geography
English term or phrase: metropolitan district
Mi lenne ennek a közigazgatási egységnek a magyar megfelelője?
Segítségképpen:
http://www.statistics.gov.uk/geography/england.asp

Köszönöm a segítséget előre is.
Henriett Varga (X)
United Kingdom
nagyvárosi körzet
Explanation:
Magyarország közigazgatási beosztása másmilyen, ezért nem lehet rá magyar egységet találni. Mivel Nagy-Britanniában 6 nagyvárosi megye (metropolitan counties) van, s azok részegységei a körzetek, majd azoké a választási kerületek, nyugodtan megtarthatjuk a sajátos elnevezést.
Selected response from:

JANOS SAMU
United States
Grading comment
Köszönöm.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +4városi kerületi
Attila Széphegyi
5 +2nagyvárosi körzet
JANOS SAMU
4belterület
Janos Fazakas


  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
városi kerületi


Explanation:
-

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2006-02-27 10:36:33 GMT)
--------------------------------------------------

"A (1) városias területeken az alapegységeket az egyre inkább szerepüket vesztő parish (valamikori egyházkerületek) tanácsai jelentik, míg az igazi, funkcionális szempontból is jelentős egység a városi kerületi önkormányzat (metropolitan district counci)."
http://64.233.179.104/search?q=cache:n9AG7xLXn6kJ:www.bm.hu/...

Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Palma CHATONNET MARTON MS, MA Translation: igen, városi kerület, i nélkül :-)
24 mins
  -> Köszönöm a pontosítást.

neutral  Johanna K: akkor is jó ez a fordítás ha nem egy város hanem egy városias megye lett felosztva?
24 mins
  -> Ha megyei jogú városra gondolsz, akkor biztosan. Például Miskolc, Debrecen, stb.

agree  HalmoforBT: Vagy csak kerület, mert -legalábbis Magyarországon - csak a városokban vannak kerületek.
2 hrs
  -> Köszönöm, igazad van.

agree  juvera: Johanna, akkor akkor angolul nem "metropolitan district" lenne, hanem "rural district". Itt a metropolitan adott, tehát városi.
3 hrs
  -> Köszönöm a kiegészítést.

agree  Sonia Soros
6 hrs
  -> Köszönöm.

32 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
belterület


Explanation:
Vagy lehet még belvárosi kerület. Külvárosi kerület = suburban district.

Janos Fazakas
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian

59 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +2
nagyvárosi körzet


Explanation:
Magyarország közigazgatási beosztása másmilyen, ezért nem lehet rá magyar egységet találni. Mivel Nagy-Britanniában 6 nagyvárosi megye (metropolitan counties) van, s azok részegységei a körzetek, majd azoké a választási kerületek, nyugodtan megtarthatjuk a sajátos elnevezést.

JANOS SAMU
United States
Works in field
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Ballentine (X): Vitathatatlanul! A metropolitan magába foglalja az elővárosokat és külső körzeteket is. Nem feltétlen magának a városnak a "kerülete" a district, mert akkor metro district lenne. A kulcs szó itt a metropolitan. http://en.wikipedia.org/wiki/Me
3 hrs

agree  Ildiko Santana: Egyertelmuen ez a helyes forditas.
5 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search