fold valley

Hungarian translation: tektonikus völgy

09:33 Aug 27, 2014
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Geography
English term or phrase: fold valley
Ennek a kifejezésnek a magyar megfelelője érdekelne. Sajnos szövegkörnyezet nincs, mert egy mondatba beszúrva jelenik meg, és az egész szövegkörnyezet teljesen másról szól. Arról van szó egyébként, hogy a kutatók a "fold valley"-kben barangolva vették észre, hogy azonos fosszíliák mindig ugyanazokból a rétegekből kerülnek elő, soha nincs olyan, hogy egy dinófog egyszer ilyen rétegből van, másutt meg másmilyenből.
Péter Jutai
Hungary
Hungarian translation:tektonikus völgy
Explanation:
tektonikus völgy
Selected response from:

danny boyd
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +4gyűrthegység völgye
Attila Magyar
4 +1tektonikus völgy
danny boyd
3árokvölgy, hasadékvölgy
kyanzes


Discussion entries: 7





  

Answers


5 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
árokvölgy, hasadékvölgy


Explanation:
Esetleg szurdokvölgy. Meredek esésű, keskeny, hosszúkás völgy.

--------------------------------------------------
Note added at 7 mins (2014-08-27 09:41:34 GMT)
--------------------------------------------------

Szerintem az árokvölgy a legbiztonságosabb választás.

kyanzes
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Peter Simon: Nem illik ide, más folyamat eredményei, ill. nem szakszavak.
2 hrs

agree  hollowman2: A felvázolt szövegkörnyezetben a legmegfelelőbb megoldás:szurdokvölgy
12 hrs

8 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +4
gyűrthegység völgye


Explanation:
A gyűrthegység (fold mountain) alapján.

--------------------------------------------------
Note added at 16 perc (2014-08-27 09:50:03 GMT)
--------------------------------------------------

A gyűrthegységek keletkezésénél a kőzetlemezek, rétegek egymásra gyűrődnek. A gyűrődéskor a rétegek egymáshoz viszonyított horizontális elhelyezkedése megváltozhat (a korábban mélyebben lévő rétegek magasabbra kerülhetnek). Itt lehet érdekes, hogy "azonos fosszíliák mindig ugyanazokból a rétegekből kerülnek elő".


    Reference: http://en.wikipedia.org/wiki/Fold_mountain
Attila Magyar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Janos Fazakas: Majdnem, csakhogy nem gyűrt, hanem gyűrődéses
14 mins
  -> Köszönöm! Egyébként mindkét forma használatos, de én a "gyűrt"-tel gyakrabban találkoztam (pl. magyar Wikipédia-szócikk).

agree  Zsofia Koszegi-Nagy
2 hrs

agree  Andras Mohay (X): "gyűrődéssel keletkezett völgy" - A "fold" itt a "valley" jelzője: felesleges a magyarban az egészet a hegytípus felől átkölteni.
3 hrs

agree  Erzsébet Czopyk: gyűrődéses
2 days 8 hrs

22 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
tektonikus völgy


Explanation:
tektonikus völgy

danny boyd
Native speaker of: Native in EnglishEnglish
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  transmaniac
3 days 15 hrs
  -> Thanx!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search