receiving water downstream of the discharge

Hungarian translation: a befogadó vízből a beömlési ponttól mérten a folyás irányába (eső ponton vett minta)

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:receiving water downstream of the discharge
Hungarian translation:a befogadó vízből a beömlési ponttól mérten a folyás irányába (eső ponton vett minta)
Entered by: Krisztina Szűcs

12:06 Mar 1, 2019
English to Hungarian translations [PRO]
Science - Geography
English term or phrase: receiving water downstream of the discharge
"Conventional approaches to the regulation of effluent discharges involve the establishment by the regulator of a permit that indicates the maximum permissible concentration/ load of a contaminant that may be released. These are usually derived with reference to water quality objectives in the receiving water downstream of the discharge and take account of the toxicity of the contaminant of interest."

Köszönöm szépen!
Krisztina Szűcs
Romania
a befogadó vízből a beömlési ponttól mérten a folyás irányába (eső ponton vett minta)
Explanation:
A "befogadó víz" amelybe belefolyatnak, a beömlési pont ahol beömlik a befolyatott víz és a mintát nyilván nem a befolyatás felett/előtt kell venni, hanem utána.

Hármasra teszem, hátha létezik valami egészen speciális szakkifejezés a "befogadó vízre".

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2019-03-01 12:40:30 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.atomeromu.hu/hu/rolunk/vizhomerseklet

A kibocsátásra kerülő és a befogadó víz hőmérséklete közötti különbség 11 ˚C-nál, illetve +4 ˚C alatti befogadó víz hőmérséklet esetén 14 ˚C-nál nem lehet nagyobb.


--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2019-03-01 12:41:21 GMT)
--------------------------------------------------

"termálvíz mennyisége elenyésző a befogadó vízmennyiségéhez képest, úgy a befogadó víz összetételében, hőmérsékletében nem következik be "

http://real.mtak.hu/49616/7/elfolyo_termalviz_elhelyezesi_ke...
Selected response from:

kyanzes
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +3a befogadó vízből a beömlési ponttól mérten a folyás irányába (eső ponton vett minta)
kyanzes
4 +1… a szennyvizet fogadó víz kibocsátási pont utáni (víz)minőségi célértékei …
Sándor Hamvas


  

Answers


32 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +3
a befogadó vízből a beömlési ponttól mérten a folyás irányába (eső ponton vett minta)


Explanation:
A "befogadó víz" amelybe belefolyatnak, a beömlési pont ahol beömlik a befolyatott víz és a mintát nyilván nem a befolyatás felett/előtt kell venni, hanem utána.

Hármasra teszem, hátha létezik valami egészen speciális szakkifejezés a "befogadó vízre".

--------------------------------------------------
Note added at 34 mins (2019-03-01 12:40:30 GMT)
--------------------------------------------------

http://www.atomeromu.hu/hu/rolunk/vizhomerseklet

A kibocsátásra kerülő és a befogadó víz hőmérséklete közötti különbség 11 ˚C-nál, illetve +4 ˚C alatti befogadó víz hőmérséklet esetén 14 ˚C-nál nem lehet nagyobb.


--------------------------------------------------
Note added at 35 mins (2019-03-01 12:41:21 GMT)
--------------------------------------------------

"termálvíz mennyisége elenyésző a befogadó vízmennyiségéhez képest, úgy a befogadó víz összetételében, hőmérsékletében nem következik be "

http://real.mtak.hu/49616/7/elfolyo_termalviz_elhelyezesi_ke...

kyanzes
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 12

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman2
43 mins

agree  Iosif JUHASZ
6 hrs

agree  Sándor Hamvas
1 day 16 hrs

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
… a szennyvizet fogadó víz kibocsátási pont utáni (víz)minőségi célértékei …


Explanation:
... a szennyvizet fogadó vízre (pl. a Duna vízre, ha a "szennyvizet" abba engedik) a KIBOCSÁTÁS HELYE UTÁNI (pl. 50-100 méterrel a kifolyás alatti) vízminőségre meghatározott célértékek …

Sándor Hamvas
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Peter Simon: Mivel valóban a fogadó/befogadó víz célértékekről van szó, nem egy mintáról
3 days 18 hrs
  -> Köszönöm




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search