to emerge a winner

Hungarian translation: győztesként kerül ki

13:25 Jun 1, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Social Sciences - History / Interwar politics
English term or phrase: to emerge a winner
The country emerged from World War I a winner.

Mi a legszebb fordítás? :-)
Ilona Roberts
Norway
Hungarian translation:győztesként kerül ki
Explanation:
Ez pl. szerintem szép :)
Győztesként került ki az első világháborúból

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2009-06-02 07:27:05 GMT)
--------------------------------------------------

Ilona, most látom, hogy Romániáról van szó - akkor esetleg még finomítható úgy, hogy "a győztesek OLDALÁN került ki a világháborúból" :) vagy "a győztesek szövetségeseként" stb.
Selected response from:

Kata Koncz
Hungary
Grading comment
köszönöm, Kata! (és Balázsnak is) ez lesz a jó; a lényeg az, hogy Románia igazán jól jött ki a háború után...
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +10győztesként kerül ki
Kata Koncz
4 +1gyôztesként kerül ki
Balázs Sudár
4Győztesként/A győztesek oldalán fejezte be/zárta a háborút.
Renata Korpics


Discussion entries: 3





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
gyôztesként kerül ki


Explanation:
Ha nem is a legszebb...

Balázs Sudár
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 52

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Bielik
4 hrs

neutral  JANOS SAMU: Ha az ő betűt rendes ékezettel írtad volna, akkor egy agree-vel válaszoltam volna.
9 hrs
  -> Ha a telefonom tudta volna, az "ő" betűm és szebb lett volna :) Egyébként teljesen egyetértek az egyet nem értéssel.

3 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
Győztesként/A győztesek oldalán fejezte be/zárta a háborút.


Explanation:
Még esetleg ezt tudod használni. Attól függ, melyik országról van szó.

Renata Korpics
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Hungarian
Notes to answerer
Asker: Románia ;-)


2 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +10
győztesként kerül ki


Explanation:
Ez pl. szerintem szép :)
Győztesként került ki az első világháborúból

--------------------------------------------------
Note added at 18 hrs (2009-06-02 07:27:05 GMT)
--------------------------------------------------

Ilona, most látom, hogy Romániáról van szó - akkor esetleg még finomítható úgy, hogy "a győztesek OLDALÁN került ki a világháborúból" :) vagy "a győztesek szövetségeseként" stb.

Kata Koncz
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8
Grading comment
köszönöm, Kata! (és Balázsnak is) ez lesz a jó; a lényeg az, hogy Románia igazán jól jött ki a háború után...

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Balázs Sudár
2 mins
  -> Köszi! Látom, megint kb. egy időben gondoltunk ugyanarra...

agree  Sonia Soros
15 mins
  -> Köszi!

agree  hollowman (X)
1 hr
  -> Köszi!

agree  Renata Korpics
3 hrs
  -> Köszi!

agree  Iosif JUHASZ
4 hrs
  -> Köszi!

agree  Attila Bielik
4 hrs
  -> Köszi!

agree  JANOS SAMU
9 hrs
  -> Köszi!

agree  ValtBt
15 hrs
  -> Köszi!

agree  Katalin Varga-Pinter
16 hrs
  -> Köszi!

agree  kriszti_214 (X)
23 hrs
  -> Köszi!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search