Lateral Move

Hungarian translation: áthelyezés

09:50 May 25, 2017
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: Lateral Move
Context:

Please find attached a PDF copy of the pay calculator which details the recommended salary increase range for the requested lateral move along with the peer to peer comparison information.

Definition:

A lateral move in employment is when an employee transfers to a different department in the same company or to a different company -- without any significant change in his salary. Employers sometimes move employees to similar positions to fulfill corporate needs or to best use an employee's particular skills and experience. Employees may also choose to make lateral career moves within or outside a firm to gain additional experience or to switch to a more promising employer.

Mivel ez is eleg sokfele foldot lefed (cegen beluli , vagy cegen kivuli mozgas, igy ezt sem egyszeru magyarba atultetni. Az egyetlen kozos dolog, hogy nagyjabol ugyanazon a szinten marad az alany beosztasat, es fizeteset tekintve, tehat veletlenul sem eloleptetes)
Zalan
United Kingdom
Hungarian translation:áthelyezés
Explanation:
Ezek alapján úgy tűnik, hogy nem csak földrajzi áthelyezést jelenthet.
Jó volt a megérzésed. Az áthelyezés gond nélkül működik a lateral move helyén.

http://www.menedzserpraxis.hu/hir.php?hir_ID=2663

http://www.jogiforum.hu/forum/16/20546

http://adozona.hu/archive/20091209_munkajog
Selected response from:

Balázs Szűcs
Hungary
Grading comment
Koszonom a megerositest, igazabol pont ez volt a dilemmam, hogy maradjon-e az "athelyezes" siman, vagy torekedjek a szo eppen aktualis jelentesenek kifejtesere, azonban mivel eleg gyakran szerepel a szovegben, igy ez kicsit problemas lenne fogalmazas szempontjabol. Mivel az eredeti angol szovegben a "lateral move" kifejezes is eleg tag jelentestartalommal bir, ahogy a definiciobol is latszik, es tobbnyire a szovegkornyezet hatarozza meg, hogy eppen mikor mit takar, igy ugy gondoplom a magyarban is mukodhet ugyanez az elv. Ettol fuggetlenul amegoldas mukodhet az Erzsbet altal javasolt verzioval egyutt (szervezeten beluli athelyezes), amikor a szoveg indokolja, hogy pontositsunk. Mindkettotoknek koszonom az idot es energiat, amit raszantatok. Szep napot!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1áthelyezés
Balázs Szűcs
4 -1szervezeten belüli áthelyezés
Erzsébet Czopyk


Discussion entries: 11





  

Answers


54 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
lateral move
áthelyezés


Explanation:
Ezek alapján úgy tűnik, hogy nem csak földrajzi áthelyezést jelenthet.
Jó volt a megérzésed. Az áthelyezés gond nélkül működik a lateral move helyén.

http://www.menedzserpraxis.hu/hir.php?hir_ID=2663

http://www.jogiforum.hu/forum/16/20546

http://adozona.hu/archive/20091209_munkajog

Balázs Szűcs
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Koszonom a megerositest, igazabol pont ez volt a dilemmam, hogy maradjon-e az "athelyezes" siman, vagy torekedjek a szo eppen aktualis jelentesenek kifejtesere, azonban mivel eleg gyakran szerepel a szovegben, igy ez kicsit problemas lenne fogalmazas szempontjabol. Mivel az eredeti angol szovegben a "lateral move" kifejezes is eleg tag jelentestartalommal bir, ahogy a definiciobol is latszik, es tobbnyire a szovegkornyezet hatarozza meg, hogy eppen mikor mit takar, igy ugy gondoplom a magyarban is mukodhet ugyanez az elv. Ettol fuggetlenul amegoldas mukodhet az Erzsbet altal javasolt verzioval egyutt (szervezeten beluli athelyezes), amikor a szoveg indokolja, hogy pontositsunk. Mindkettotoknek koszonom az idot es energiat, amit raszantatok. Szep napot!
Notes to answerer
Asker: Szia Balazs, koszonom a megerositest!


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Katalin Tóth
2 hrs

neutral  Zsuzsanna Lőrincz: inkább átirányítás (a magyar munkajogban a munkaszerződéstől eltérő foglalkoztatás)
3 hrs
  -> Cégen belül lehet, de kívül?

neutral  Erzsébet Czopyk: l. discussion. Bővítsük.
2 days 3 hrs

21 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): -1
lateral move
szervezeten belüli áthelyezés


Explanation:
ÉRTESÍTÔ
mosz.co.hu/news/1638/MAVertesito_2014_17_kiadas.pdf
2014. szept. 5. - belüli áthelyezése. 4.1.1. A munkáltató szervezetén belüli áthelyezés általános szabályai. Az áthelyezés minden lényeges tartalmi kérdéseiben.

Áthelyezés, tartalékállomány | Munkaügyi Levelek
munkaugyilevelek.hu/1999/05/athelyezes-tartalekallomany/
1999. máj. 15. - A köztisztviselők - a köztisztviselői törvény hatálya alá tartozó szervezeten belüli áthelyezés mellett - kizárólag a közalkalmazotti vagy hivatásos ...

Azt hiszem, ez a hivatalos neve.

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2017-05-26 12:21:43 GMT)
--------------------------------------------------

Péternek igaza van, módosítom: csak körülírással: A munkáltató szervezetén belüli vagy más szervezetbe történő áthelyezés a pozició/bérszint/bérszínvonal megtartásával

--------------------------------------------------
Note added at 1 day2 hrs (2017-05-26 12:22:06 GMT)
--------------------------------------------------

pozíció (bocs)


Erzsébet Czopyk
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
disagree  Peter Simon: Ne haragudj, de nem vetted figyelembe a "or to a different company", "within or outside a firm" és "to a more promising employer" kitételeket.
2 hrs
  -> A lateral move in employment is when an employee transfers to a different department in the same company... várj, igazad van, Péter, köszönöm, hogy figyelmeztettél - mindjárt kiegészítem!!!

neutral  Balázs Szűcs: A körülírással meg már túl hosszú lenne szerintem. Igazad van, nem film felirat, de attól még szerintem elég esetlenül nézne ki egy ekkora definíció az eredeti mondatban. De átjavítottam neutralra. Így jó?
9 hrs
  -> És ez indok a disagree-re? Nem volt limit a hosszban, ez nem filmfelirat. Most vagy megfogalmazom, vagy nem. Ez egy övön aluli disagree. Amúgy meg ez így nem fair játék, erősen nem.




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search