exempt / non-exempt position

Hungarian translation: fix fizetéses/órabéres munkakör

11:16 Apr 20, 2018
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Human Resources
English term or phrase: exempt / non-exempt position
What is an exempt employee?
Exempt positions are excluded from minimum wage, overtime regulations, and other rights and protections afforded nonexempt workers. Employers must pay a salary rather than an hourly wage for a position for it to be exempt. Typically, only executive, supervisory, professional or outside sales positions are exempt positions.

Exempt employees are generally expected to devote the number of hours necessary to complete their respective tasks, regardless of whether that requires 35 hours per week or 55 hours per week. Their compensation doesn't change based on actual hours expended. Exempt employees aren't paid extra for putting in more than 40 hours per week; they're paid for getting the job done. On the other hand, non-exempt employees must be paid overtime if they work more than 40 hours per workweek, so it often behooves employers to keep nonexempt employees' hours down.

A mondat amiben szerepel:

Is this position Exempt or Non-Exempt?

Koszonom!
Zalan
United Kingdom
Hungarian translation:fix fizetéses/órabéres munkakör
Explanation:
Már egyszer ezt körbejártuk, javaslom elolvasni a válaszokat, az összes megjegyzéssel és kiegészítéssel együtt, itt:
https://www.proz.com/kudoz/english_to_hungarian/human_resour...
Tartom magam ahhoz, amit ott is írtam, hogy bár valóban az FLSA-re vonatkozik, konkrétan az alól élvez/nem élvez kivételt, ezt kiemelni nem mindig szükséges ill. praktikus, pl. egy multi magyar leányvállalata esetén ennek semmi értelme.
Rövid megnevezés kell, ha sokszor előfordul a szövegben, és arra ez a megoldás, mert a gyakorlatban ez különbözteti meg a kettőt. Ha van egy magyarázó rész, ami hasonló szöveget tartalmaz, mint a kérdésben idézett definíció, ott ki lehet hosszabban fejteni, és konkrétan beletenni az FLSA-t is.
A kérdésben konkrét szövegkörnyezetként csak az egymondatos kérdés szerepel ("Is this position Exempt or Non-Exempt?"), ide szerintem a magyar olvasó (válaszoló) számára azonnal érthető, rövid forma kell.
Selected response from:

Katalin Horváth McClure
United States
Grading comment
Koszonom
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +2fix fizetéses/órabéres munkakör
Katalin Horváth McClure
4 +2a tisztességes munkaügyi normákról szóló törvény értelmében mentesített / nem mentesített munkakör
Dora Blazsek-Dixon


  

Answers


29 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
a tisztességes munkaügyi normákról szóló törvény értelmében mentesített / nem mentesített munkakör


Explanation:
Másként a Fair Labor Standards Act (FLSA) előírásai alól mentességet élvező / nem élvező munkakör.

Nem hiszem, hogy a körülírást el lehet hagyni, itt fontos, hogy melyik jogszabályról van szó konkrétan.

Example sentence(s):
  • Exempt employees are employees who, because of their positional duties and responsibilities and level of decision-making authority, are exempt from the overtime provisions of the Fair Labor Standards Act (FLSA).

    https://webapps.dol.gov/elaws/whd/flsa/screen75.asp
    https://www.thebalancecareers.com/exempt-employees-1918120
Dora Blazsek-Dixon
United Kingdom
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  András Veszelka: Lásd még: http://mustabin.ramirosaldana.com/a-mentesseget-elvezo-alkal... (Jó ég, tényleg valami gáz gépi fordítás. Hogy nem vettem észre??)
1 hr
  -> Köszönöm a megerősítést!

neutral  Katalin Horváth McClure: Nem "értelmében mentesített", hanem "előírásai alól mentesített". Az András megjegyzésébe bemásolt link gyatra minőségű gépi fordítás, nem szabad alapul venni.
1 hr
  -> Valóban így pontosabb, ld. az általam is javasolt alternatívát.

agree  Gabriella Vento
13 hrs
  -> Köszönöm a megerősítést!

2 hrs   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +2
fix fizetéses/órabéres munkakör


Explanation:
Már egyszer ezt körbejártuk, javaslom elolvasni a válaszokat, az összes megjegyzéssel és kiegészítéssel együtt, itt:
https://www.proz.com/kudoz/english_to_hungarian/human_resour...
Tartom magam ahhoz, amit ott is írtam, hogy bár valóban az FLSA-re vonatkozik, konkrétan az alól élvez/nem élvez kivételt, ezt kiemelni nem mindig szükséges ill. praktikus, pl. egy multi magyar leányvállalata esetén ennek semmi értelme.
Rövid megnevezés kell, ha sokszor előfordul a szövegben, és arra ez a megoldás, mert a gyakorlatban ez különbözteti meg a kettőt. Ha van egy magyarázó rész, ami hasonló szöveget tartalmaz, mint a kérdésben idézett definíció, ott ki lehet hosszabban fejteni, és konkrétan beletenni az FLSA-t is.
A kérdésben konkrét szövegkörnyezetként csak az egymondatos kérdés szerepel ("Is this position Exempt or Non-Exempt?"), ide szerintem a magyar olvasó (válaszoló) számára azonnal érthető, rövid forma kell.

Katalin Horváth McClure
United States
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 62
Grading comment
Koszonom
Notes to answerer
Asker: Szia Katalin, koszonom, pedig en is rakerestem, nem tudom nekem hogy nem hozta fel, elnezest kerek.


Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  JANOS SAMU
2 hrs

agree  hollowman2
3 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search