private annuity

Hungarian translation: egyéni életjáradék

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:private annuity
Hungarian translation:egyéni életjáradék
Entered by: Zsanett Rozendaal-Pandur

21:10 Apr 14, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Bus/Financial - Insurance
English term or phrase: private annuity
Lektorálok, holnap reggeli határidővel...reklámszövegekről van szó, de van benne néhány komoly szó, mivel biztosítónak lesz a reklám. A "private annuity"-t "befektetési életbiztosítás"-nak fordították. Amit találtam róla így gyorsan angolul, abból nekem nem tűnik életbiztosításnak, de lehet, hogy csak nem értek hozzá eléggé. A reklámon egy szülinapi torta van sok gyertyával, ami mégis az életre utal. Mit gondoltok?
Zsanett Rozendaal-Pandur
Hungary
egyéni életjáradék
Explanation:
nálunk inkább a biztosítási formája valósult meg, de az annuitás tulajdonképpen banki vagy befektetési termék: leraksz egy összeget, aztán valamikor ennek alapján kapod az életjáradékot (havi fixet, vagy valamilyen kamatláb-függő összeget)
Selected response from:

Eva Blanar
Hungary
Grading comment
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Éváét választottam végül, a hangzása miatt, ami a szövegtípus miatt fontos.
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5magánszerződéses életjáradék v. évjárulék
juvera
4 +1magánbefektetési életbiztosítás
denny (X)
4 +1egyéni életjáradék
Eva Blanar


Discussion entries: 2





  

Answers


4 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
egyéni életjáradék


Explanation:
nálunk inkább a biztosítási formája valósult meg, de az annuitás tulajdonképpen banki vagy befektetési termék: leraksz egy összeget, aztán valamikor ennek alapján kapod az életjáradékot (havi fixet, vagy valamilyen kamatláb-függő összeget)

Eva Blanar
Hungary
Works in field
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm mindenkinek a segítséget. Éváét választottam végül, a hangzása miatt, ami a szövegtípus miatt fontos.

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Krisztina Lelik
12 hrs

11 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
magánbefektetési életbiztosítás


Explanation:
annuity - a fixed amount of money paid to someone every year, usually until their death, or the insurance agreement or investment which provides the money that is paid.

Én a befektetési életbiztosítást megfelelőnek tartom, kifejezi a dolog lényegét. Talán az okoz némi zavart, hogy az annuity a befektető életében is fizethető - sok ember számára ez de facto egy magán nyugdíj.

--------------------------------------------------
Note added at 2 hrs 5 mins (2005-04-14 23:15:50 GMT)
--------------------------------------------------

Kicsit tünödtem még ezen. A lényeg valószinüleg az, hogy szemben a társadalombiztositással, ez egy magánbiztositás. Ennek megfelelöen talán a leghelyesebb magánbiztositási befektetésnek hivni. Ez a bank terméke, ezt kivánja a bank eladni. A vevö oldalán a járadék a befektetés hosszú távú eredménye.

denny (X)
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  T. Czibulyás: Maradjunk a befektetési életbiztosításnál. Ezt fizeted 10-15-20 évig, majd ha a szerződött időt túlélted, eldöntheted, hogy kp., vagy járadék formájában kéred. Ha másképp alakul, úgy az örökös kp.-ban kapja meg (időközben bármikori halál esetén.)
2 hrs

2 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
magánszerződéses életjáradék v. évjárulék


Explanation:
Nem tudom jobban kifejezni, de a lényege ez: NEM tévesztendő össze más "annuity"-vel, mert mint az alulírott definíció és a többi ismertető is mondja, pont az a lényege, hogy nem olyan adja, aki ezzel foglalkozik. MandC jár közel hozzá.
(Az annuity szolgáltatójára szokás biztosítást is kötni, hátha mégis az hal meg először.)

Definition: Private Annuity – A method of selling an asset whereby the seller (obligee) sells the asset to the buyer (obligor) in exchange for the buyer agreeing to make certain payments to the seller until the seller dies. To qualify as a Private Annuity for U.S. tax purposes, in addition to other requirements, the buyer (obligor) must not be in the business of issuing annuities.
www.assetprotectionbook.com/ch23.htm

A type of annuity contract between the annuitant and someone OTHER THAN an entity that is regularly engaged in the business of issuing annuities (e.g., insurance companies). The primary purpose of a private annuity is to reduce estate taxes by eliminating assets from the estate of an individual during his or her lifetime. This is usually accomplished when an elderly family member transfers assets to a younger family member who makes an unsecured promise to pay a lifetime annuity to the transferor. www.totalreturnannuities.com/ annuity-glossary/p/private-annuity.html

Private annuity trusts can help real-estate owners defer capital-gains taxes on property sales.
A private annuity trust, is a trust in which the property owner transfers ownership of the property to a trust before completing a sale to a buyer. The trust pays the owner for the property, not in cash, but with a special payment contract called a private annuity that stipulates that the trust will make payments to the owner for the rest of his or her life - essentially in installments. The trust often names the property owner's children as beneficiaries. The trust can then sell the property to the buyer, getting cash for the property. www.steveshorr.com/private_annuity_trust.htm

A sima annuity az, ami magánnyugdíjként vásárolható beruházási v. biztosítási alapon.

Ugyanakkor meg kell jegyezni, hogy vannak, akik összekeverik, mert a sima annuityt is magánszemély köti, de olyan valakivel v. intézménnyel, aki ezzel foglalkozik, és ezért nem hivatalos "privát annuity". A Google-on igen sok példát lehet erre is találni.
Így előre mondom, kíméljetek meg az ilyen fajta ellenvéleményektől, ha úgy gondolja valaki, hogy a másik érv erősebb, kérem, írja be válasznak.



juvera
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search