feed reader

Hungarian translation: hírolvasó

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:feed reader
Hungarian translation:hírolvasó

For term searches and specialty glossaries, please try the new GBK glossaries
08:55 Nov 30, 2009
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Internet, e-Commerce
Additional field(s): Computers: Software, Media / Multimedia
English term or phrase: feed reader
Definition from Regents of the University of California:
A software package that enables you to easily read the XML code in which RSS feeds are written. Bloglines is currently the most popular feed reader but there are many competitors.

Example sentence(s):
  • RSS feed readers offer one of the most efficient ways to follow news, web site and software updates, newsletters, blogs and more. About.com, a part of The New York Times
  • Once you have your Feed Reader, it is a matter of finding sites that syndicate content and adding their RSS feed to the list of feeds your Feed Reader checks. Many sites display a small icon with the acronyms RSS, XML, or RDF to let you know a feed is available. WhatIsRSS.com
  • Feed readers can run on your computer or you can sign up to use a feed-reader that runs on the web. If you use one of the web-based readers, you can access your feeds from anywhere you go, just by signing into the website that manages your feeds. Six Apart, Ltd.
Glossary-building KudoZ




This question was created by:


This question is closed

hírolvasó
Definition:
„Az RSS Feed (vagy röviden RSS) technológia lehetővé teszi számunkra, hogy az általunk kiválasztott weboldalakon megjelenő hírekről, bejegyzésekről egy hírolvasó program segítségével azonnal értesüljünk.”
Selected response from:

Attila Széphegyi
Hungary
Grading comment
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of translations provided
5 +4hírolvasó
Attila Széphegyi
5hírolvasó
malacy
5hírfolyam olvasó
Jozsef Horvath
4hírolvasó
Agnes Korotij


  

Translations offered


35 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +4
hírolvasó


Definition from szabadlábon.hu:
„Az RSS Feed (vagy röviden RSS) technológia lehetővé teszi számunkra, hogy az általunk kiválasztott weboldalakon megjelenő hírekről, bejegyzésekről egy hírolvasó program segítségével azonnal értesüljünk.”

Example sentence(s):
  • „A Feedreader az első személyes hírolvasó alkalmazás volt. A rendszeresen látogatott lapok bejárása helyett elég a Feedreaderrel feliratkoznunk azok hírforrásaira, az pedig magától ellenőrzi és megjeleníti az új tartalmakat.” - letöltelek.hu  
Attila Széphegyi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  kyanzes: Rendkívül elterjedt kifejezés.
3 days 1 hr
  -> Egyetértek.

Yes  Julia Hegyi
3 days 4 hrs
  -> Köszönöm.

Yes  Miklós Monostory
3 days 7 hrs
  -> Köszönöm.

Yes  manna_palics
3 days 10 hrs
  -> Köszönöm.

51 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
hírolvasó


Definition from own experience or research:
A hírolvasó egy kisméretű szoftver, amely a felhasználó által kiválasztott webes források (pl. blogok, hírportálok) frissülő tartalmát figyeli. Új tartalom észlelésekor értesítést küld a felhasználónak és kérésre megjeleníti a hír kivonatát.

Example sentence(s):
  • Az internetes honlapok RSS-információi megjeleníthetőek egy erre a célra szolgáló RSS hírolvasó programmal, amelyet le kell tölteni és fel kell installálni a saját gépére. (Például: Feedreader , RSS Reader , SharpReader , stb.) - Magyarország.hu  
  • Számos RSS hírolvasó szoftver áll rendelkezésre a különböző tartalmak olvasására. - Észak.Index  
Agnes Korotij
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5
hírolvasó


Definition from MS Windows Live Web Communications :
Ennek a hivatkozásnak a használatával megtekintheti a közelgő eseményeket egy hírolvasóban

Example sentence(s):
  • Másolja a vágólapra, és illessze be egy e-mailbe ezt a hivatkozást, így mások hírolvasó alkalmazásban is megtekinthetik a naptárát - Microsoft terminology database  

Explanation:
Elfogadott Microsoft terminologia.
malacy
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 day 12 hrs   confidence: Answerer confidence 5/5
hírfolyam olvasó


Definition from Wikipedia.hu:
Egy hírfolyam egy többé-kevésbé folyamatosan működő hírforrás által kibocsátott hír sorozat.
Hírfolyam olvasó:
a) olyan eszköz vagy program, amely lehetővé teszi a hírfolyam fogadását
b) az a személy, aki a hírfolyamot olvassa

Example sentence(s):
  • Győr Hírfolyam Kisalföld Első Közösségi Újságja ... Kedves Győri Hírfolyam-olvasó! ... - E-paper Győr  
  • RSS-hírfolyam kezelő... Az RSS-hírfolyam automatikusan tájékoztatja Önt, ha új hírek érkeznek. Az RSS-olvasó segítségével Ön megtekintheti a főcímeket és gyakran az egyes hírek első néhány sorát is - ha talál valami érdekeset, megtekintheti az oldalt a linkre való kattintással. - TÜV Rheinland  
Jozsef Horvath
Germany
Native speaker of: Hungarian

Votes in favor of/against selecting this as the best translation of the term asked
Yes  lakygyorgy
17 hrs

No  Attila Széphegyi: Alig használják.
1 day 7 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search