pro-IPO

Hungarian translation: pre-IPO = tőzsdei bevezetés előtti

13:36 Oct 19, 2004
English to Hungarian translations [PRO]
Investment / Securities
English term or phrase: pro-IPO
Megint egy nagyon szépen mondatba futottam bele, tudnátok segíteni egy szép magyaros fordításban: "Company's core product are buy-in and buyout capital, pre-IPO and public-to-private funding and expansion capital".

Előre is köszönöm!
Csilla Takacs
Hungary
Hungarian translation:pre-IPO = tőzsdei bevezetés előtti
Explanation:
Mielőtt az adott céget először bevezetnék a tőzsdére.
Selected response from:

Hungi (X)
Grading comment
Köszönöm szépen!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
4 +5pre-IPO = tőzsdei bevezetés előtti
Hungi (X)
4 +1nyilvános részvénykibocsátás előtti befektetés
Katalin Szilárd


Discussion entries: 3





  

Answers


10 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +5
pro-ipo
pre-IPO = tőzsdei bevezetés előtti


Explanation:
Mielőtt az adott céget először bevezetnék a tőzsdére.

Hungi (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm szépen!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Andrea Szabados: Ilyen esetekre tudom ajánlani a http://www.acronymfinder.com oldalt. Elég hasznos tippeket tud adni. Témákra bontva kereshető.
37 mins

agree  Andras Malatinszky
41 mins

agree  Eva Blanar: tartalmilag igen: ha nyilvános kibocsátás volt, akkor tőzsdei bevezetésnek is kell lennie, de az persze inkább pre-listing lenne
1 hr

neutral  Katalin Szilárd: A válasz hiányzik: "tőzsdei bevezetés előtti ? micsoda .. Szerintem az ABN AMBRO bank honlapjáról van szó. és hiányzik a fund(ing) szó: http://www.vfinance.com/ent/ent_3.asp?ToolPage=venca_extnd.a...
1 hr

agree  Balázs Gorka
6 hrs

agree  Katalin Horváth McClure
6 hrs

41 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5 peer agreement (net): +1
nyilvános részvénykibocsátás előtti befektetés


Explanation:
" "Pre-IPO" investing involves buying a stake in a company before the company makes its initial public offering of securities. Many companies and stock promoters entice investors by promising an opportunity to make high returns by investing in a start-up enterprise at the ground floor level—often a new company that claims to be related to the Internet or e-commerce."

Initial Public Offering: nyilvános részvénykibocsátás az elsődleges piacon (jegyzés).







--------------------------------------------------
Note added at 2004-10-19 15:19:11 (GMT)
--------------------------------------------------

http://www.capital.abnamro.com/render.do?country=global&type...


    Reference: http://www.sec.gov/answers/preipo.htm
    Reference: http://www.eco.hu/szotar/dicn1065.shtml
Katalin Szilárd
Hungary
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva Blanar: az IPO az első/ induló kibocsátás, az elsődleges piac itt nem jó, az már csak a jegyzettekre értelmezhető (bár vannak országok, ahol a tőzsdén keresztül is lehet céget létrehozni, ez azonban nem igazán jellemző).
56 mins




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search