principle: charge-cooled

Hungarian translation: működési elve: töltőlevegő-hűtés

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:principle: charge-cooled
Hungarian translation:működési elve: töltőlevegő-hűtés
Entered by: ibookg4

19:21 Sep 26, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Journalism
English term or phrase: principle: charge-cooled
Ez egy kamion műszaki paramétereinek egyik sora. a "charge-cooled" az vmilyen hűtést jelent (a szótárban persze csak az air-cooled meg a ... a másik, a folyadékhűtéses van - most nem jut eszembe, hogy az hogy van...:-). A "principle" esetleg "hűtőrendszer " lenne????
ibookg4
működési elve: töltőlevegő-hűtés
Explanation:
Ez tulajdonképpen Palaca kitűnő válaszának a "hivatalos" elnevezése. A jobb töltési fok elérése céljából a kipufogógázok által hajtott turbokompresszorral az atmoszférikus levegőből sűrítettlevegőt állítunk elő. A komprimálástól ez felmelegszik, ezért nem vezethetjük be közvetlenül a hengerbe, hanem egy közbenső hűtési fokozatra is szükség van, amelynél ezt a töltőlevegőt (charge) hűtjük vissza kb. az eredeti hőmérsékletére, és így vezetjük be a hengerbe. Ehhez már több tüzelőanyagot porlaszthatunk be, és így növelhetjük az egységnyi hengertérfogatra eső teljesíményt. És ami a legszebb a dologban: ezt a svájci Büchi már 1905-ben feltalálta!
Selected response from:

Hungi (X)
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +1működési elve: töltőlevegő-hűtés
Hungi (X)
3Működési elve: levegővisszahűtéses
Palaca


  

Answers


41 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
Működési elve: levegővisszahűtéses


Explanation:
A 'charge-cooled' szerintem itt az 'intercooler' értelemben van. A turbófeltöltő mellé egy levegővisszahűtőt is szerelnek, ezáltal jobb hatásfok érhető el, több levegőt lehet a turbóval a motor égésterébe juttatni, tökéletesebb lesz az égés.


    Reference: http://rockproducts.com/mag/rock_new_products_6/
    Reference: http://www.scania.com/Images/P04710EN%20Truck%20engines%20Se...
Palaca
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  HalmoforBT: Turbónál a "Charge" a feltöltés, az pedig üzemanyaggal történik.
11 mins

1 hr   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
működési elve: töltőlevegő-hűtés


Explanation:
Ez tulajdonképpen Palaca kitűnő válaszának a "hivatalos" elnevezése. A jobb töltési fok elérése céljából a kipufogógázok által hajtott turbokompresszorral az atmoszférikus levegőből sűrítettlevegőt állítunk elő. A komprimálástól ez felmelegszik, ezért nem vezethetjük be közvetlenül a hengerbe, hanem egy közbenső hűtési fokozatra is szükség van, amelynél ezt a töltőlevegőt (charge) hűtjük vissza kb. az eredeti hőmérsékletére, és így vezetjük be a hengerbe. Ehhez már több tüzelőanyagot porlaszthatunk be, és így növelhetjük az egységnyi hengertérfogatra eső teljesíményt. És ami a legszebb a dologban: ezt a svájci Büchi már 1905-ben feltalálta!

Hungi (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Széphegyi: A "charge cooling" a "motorba jutó gáz hűtés" formájában fordítható.
18 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search