common-rail-based

Hungarian translation: közös vezetékes befecskendező rendszer

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:common-rail-based
Hungarian translation:közös vezetékes befecskendező rendszer
Entered by: ibookg4

14:10 Sep 29, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Journalism
English term or phrase: common-rail-based
"...common-rail-based fuel injection system" (teherautóknál): közönséges sín-alapú üzemanyagbefecskendezési rendszer?????????
ibookg4
közös vezetékes befecskendező rendszer
Explanation:
Az angol-magyar műszaki szótár ezt hozza, onnan másoltam ki, speciel Neked.

--------------------------------------------------
Note added at 1509 nap (2009-11-16 19:55:52 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.volkswagen.hu/volkswagen_koeruel/innovacio/m_szak...

"A „közös nyomócsöves rendszer” meghatározás a közvetlen üzemanyag befecskendezés egy bizonyos típusára utal. Itt a nyomás létrehozása és az üzemanyag befecskendezése elkülönül egymástól. A folyamatos nyomást egy különálló, a motoron bárhova beépíthető szivattyú hozza létre. Ezt a nyomást egy nagynyomású elosztócső tárolja. A vezetékeken keresztül minden egyes henger befecskendező fúvókája erre az elosztócsőre, az úgynevezett közös nyomócsőre, csatlakozik rá párhuzamosan. Ez biztosítja, hogy minden befecskendező fúvókánál megszakítás nélkül, állandó nyomás álljon rendelkezésre. A befecskendezési mennyiséget és a befecskendezés időpontját az egyes fúvókákon található mágnesszelepek szabályozzák. A közös nyomócsöves rendszert többek között a dízelmotoroknál, valamint a Volkswagen korszerű és takarékos, benzinbefecskendezéses FSI motorjainál alkalmazzák."

--------------------------------------------------
Note added at 1509 nap (2009-11-16 19:57:07 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Egyébként ma is jónak tartom a válaszom.
Selected response from:

Péter Tófalvi
Hungary
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
5 +5közös nyomócsöves
MandC
5 +1közös vezetékes befecskendező rendszer
Péter Tófalvi
4nagynyomású cső
juvera


Discussion entries: 5





  

Answers


3 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +5
közös nyomócsöves


Explanation:
a sínhez nem sok köze van:-)


MandC
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Hungi (X)
13 mins

agree  Balazs Horvath
37 mins

agree  Robert Horvath
2 hrs

agree  Bernadett Trabert
6 hrs

agree  ValtBt
14 hrs

31 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
nagynyomású cső


Explanation:
Nekem ezt mondták a mechanikusok, akiknek évekig tolmácsolgattam, tehát mindig így fordítottam nekik, és mindig megértették. Ők is a 'nagynyomású cső' ellenőrzéséről, meg ilyesmikről beszéltek.
Hogy 'közös', az is biztos.

juvera
Works in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4

50 mins   confidence: Answerer confidence 5/5 peer agreement (net): +1
közös vezetékes befecskendező rendszer


Explanation:
Az angol-magyar műszaki szótár ezt hozza, onnan másoltam ki, speciel Neked.

--------------------------------------------------
Note added at 1509 nap (2009-11-16 19:55:52 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

http://www.volkswagen.hu/volkswagen_koeruel/innovacio/m_szak...

"A „közös nyomócsöves rendszer” meghatározás a közvetlen üzemanyag befecskendezés egy bizonyos típusára utal. Itt a nyomás létrehozása és az üzemanyag befecskendezése elkülönül egymástól. A folyamatos nyomást egy különálló, a motoron bárhova beépíthető szivattyú hozza létre. Ezt a nyomást egy nagynyomású elosztócső tárolja. A vezetékeken keresztül minden egyes henger befecskendező fúvókája erre az elosztócsőre, az úgynevezett közös nyomócsőre, csatlakozik rá párhuzamosan. Ez biztosítja, hogy minden befecskendező fúvókánál megszakítás nélkül, állandó nyomás álljon rendelkezésre. A befecskendezési mennyiséget és a befecskendezés időpontját az egyes fúvókákon található mágnesszelepek szabályozzák. A közös nyomócsöves rendszert többek között a dízelmotoroknál, valamint a Volkswagen korszerű és takarékos, benzinbefecskendezéses FSI motorjainál alkalmazzák."

--------------------------------------------------
Note added at 1509 nap (2009-11-16 19:57:07 GMT) Post-grading
--------------------------------------------------

Egyébként ma is jónak tartom a válaszom.

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Attila Széphegyi: A kérdésben pedig "közös vezetéken alapuló befecskendező rendszer"
21 hrs




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search