exhaust flow

Hungarian translation: a kipufogógáz áramlási energiája

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:exhaust flow
Hungarian translation:a kipufogógáz áramlási energiája
Entered by: ibookg4

14:52 Sep 29, 2005
English to Hungarian translations [PRO]
Tech/Engineering - Journalism
English term or phrase: exhaust flow
kamionok: először kipufogógáznak gondoltam, de aztán láttam, hogy nem az...:-) "Part of the exhaust flow (up to 15 percent) is extracted upstream of the turbocharger."
ibookg4
a kipufogógáz áramlási energiája
Explanation:
A hatalmas motorok kipufogógáza rengeteg hő- és mozgási (áramlási) energiát tartalmaz. Ezért azt nemcsak a turbófeltöltő meghajtására használják fel, hanem igyekeznek minél többet egyéb hasznos célokra felhasználni. Az ezt megalósító szerkezeteket általában rekuperátoroknek (energiavisszanyerő berendezéseknek) nevezik. A jelen esetben már a turbófeltöltő előtt kivesznek max. 15%-ot az áramlási energiából. Ahogy én ezeket ismerem, még utána is ki fognak venni egy csomót, csak érj oda a fordításban :))

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 6 mins (2005-09-29 15:58:57 GMT)
--------------------------------------------------

bocs: rekuperátoroknak
Selected response from:

Hungi (X)
Grading comment
Köszönöm!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +2kipufogógáz
Péter Tófalvi
4a kipufogógáz áramlási energiája
Hungi (X)
2kipufogó gáz
Balazs Horvath


Discussion entries: 1





  

Answers


14 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +2
kipufogógáz


Explanation:
szerintem pedig igenis kipufogógáz.
Vagyis ennek egy része (max. 15%) már a turbó-töltőkompresszor előtt kerül kiürítésre.
DE: ne vedd készpénznek, csak félpénznek, nem vok gépészmérnök!

Péter Tófalvi
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian, Native in RomanianRomanian
PRO pts in category: 4

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Robert Horvath: Igen, kipufogógáz, nem kiürítésre kerül, hanem hűtés után visszavezetik az égéstérbe, ezzel finomítva az égési folyamatot és csökkentve a nitrogén-oxid kibocsátást (svéd találmány)
2 hrs

agree  Bernadett Trabert
5 hrs

12 mins   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5
kipufogó gáz


Explanation:
szerintem jól gondoltad, a távozó gáz mozgási energiáját használják a turbóventillátor meghajtására ...


--------------------------------------------------
Note added at 29 mins (2005-09-29 15:22:41 GMT)
--------------------------------------------------

bocsi: kipufogógáz, egy szó

Balazs Horvath
Hungary
Native speaker of: Native in HungarianHungarian

1 hr   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
a kipufogógáz áramlási energiája


Explanation:
A hatalmas motorok kipufogógáza rengeteg hő- és mozgási (áramlási) energiát tartalmaz. Ezért azt nemcsak a turbófeltöltő meghajtására használják fel, hanem igyekeznek minél többet egyéb hasznos célokra felhasználni. Az ezt megalósító szerkezeteket általában rekuperátoroknek (energiavisszanyerő berendezéseknek) nevezik. A jelen esetben már a turbófeltöltő előtt kivesznek max. 15%-ot az áramlási energiából. Ahogy én ezeket ismerem, még utána is ki fognak venni egy csomót, csak érj oda a fordításban :))

--------------------------------------------------
Note added at 1 hr 6 mins (2005-09-29 15:58:57 GMT)
--------------------------------------------------

bocs: rekuperátoroknak

Hungi (X)
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 16
Grading comment
Köszönöm!




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search