Representative Director

Hungarian translation: képviseleti igazgató

GLOSSARY ENTRY (DERIVED FROM QUESTION BELOW)
English term or phrase:Representative Director
Hungarian translation:képviseleti igazgató
Entered by: Sandor HEGYI

15:32 Oct 12, 2008
English to Hungarian translations [PRO]
Law/Patents - Law: Contract(s)
English term or phrase: Representative Director
A szerződés egyik aláírója.
A segítséget előre is köszönöm!
Sandor HEGYI
Hungary
képviseleti igazgató
Explanation:
ez csak egy tipp, de talán segít :)
Selected response from:

Borbala Forro
Romania
Grading comment
Köszönöm Borbála!
4 KudoZ points were awarded for this answer



Summary of answers provided
3 +1képviseleti igazgató
Borbala Forro
4képviselő igazgató
Attila Piróth
3aláírásra jogosult igazgató
ilaszlo
2 +1megbízott igazgató
Zsuzsa Berenyi


  

Answers


11 mins   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5 peer agreement (net): +1
representative director
képviseleti igazgató


Explanation:
ez csak egy tipp, de talán segít :)

Borbala Forro
Romania
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 4
Grading comment
Köszönöm Borbála!

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  hollowman (X)
6 mins

disagree  Gusztáv Jánvári: Biztos nem ez lesz a jó.
21 mins

agree  Palma CHATONNET MARTON MS, MA Translation
2 hrs

15 mins   confidence: Answerer confidence 4/5Answerer confidence 4/5
representative director
képviselő igazgató


Explanation:
Vagyis olyan igazgató, akit felhatalmaztak arra, hogy a vállalatot képviselje.

Az igazgatóság választja az rt-t képviselő igazgatót és határozatait a jelenlévők egyszerű szótöbbségével hozza.
http://jesz.ajk.elte.hu/papp14.html

--------------------------------------------------
Note added at 49 mins (2008-10-12 16:22:11 GMT)
--------------------------------------------------

A II. Világháború után, Japánban 1950-ben a gazdaság újjászervezése kapcsán kiadott kereskedelmi törvény három vállalati szervet ír elõ:

igazgatótanácsot, amely kizárólagosan megválasztja a vállalat nevében eljáró, a vállalatot képviselõ igazgatót, valamint
kinevezi és felmenti a felsõvezetõket;

http://www.prokontra.hu/index2.php?option=com_content&do_pdf...

Attila Piróth
France
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 8

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
neutral  Gusztáv Jánvári: A hivatkozott lapon egy mondatban szerepel, hogy az "rt.-t képviselő igazgató", de egyébként valami ilyesmi lehet, a cég frontembere. És mintha csak japán cégekben lenne ilyen.
17 mins
  -> Valóban szerepel, hogy mit képvisel - ahogy a hozzáfűzöt megjegyzésben szereplő második példában is. De az aláírásnál, a név alatti címben már elhagyható.

1 hr   confidence: Answerer confidence 2/5Answerer confidence 2/5 peer agreement (net): +1
representative director
megbízott igazgató


Explanation:
Ez csak egy érzés, de én így fordítanám. A "B" tervem pedig a reprezentatív igazgató lenne, de mivel egyszerre csak egy választ illik adni, maradok a megbízottnál.

Itt van egy meghatározás, bár lehet, nem a legmegbízhatóbb forrás: A http://www.englishforums.com/English/PresidentRepresentative...
Representative Director is the elected representative of controlling and preferred shareholders.

Zsuzsa Berenyi
Hungary
Native speaker of: Hungarian
PRO pts in category: 3

Peer comments on this answer (and responses from the answerer)
agree  Eva H.: http://www.tatabanyainfo.hu ...iskola képviseletében Mohosné Rév Anita megbízott igazgató látta el kézjegyével
3 hrs
  -> Köszönöm. Bár a hivatkozás nálam nem működik. // Már igen.

2 hrs   confidence: Answerer confidence 3/5Answerer confidence 3/5
representative director
aláírásra jogosult igazgató


Explanation:
Én megkockáztatnám ezt.

ilaszlo
Hungary
Specializes in field
Native speaker of: Native in HungarianHungarian
PRO pts in category: 12




The KudoZ network provides a framework for translators and others to assist each other with translations or explanations of terms and short phrases.


See also:

Your current localization setting

English

Select a language

Term search
  • All of ProZ.com
  • Term search
  • Jobs
  • Forums
  • Multiple search